تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اجراى حدود و احكام خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با ضايع كردن آن بدبخت نمى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819707115




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تهدیدات پیاپی نمایندگان به استعفا در روز بررسی لایحه بودجه 93


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
تهدیدات پیاپی نمایندگان به استعفا در روز بررسی لایحه بودجه 93

تهدیدات پیاپی نمایندگان به استعفا در روز بررسی لایحه بودجه 93
رضا عبدالهی نماینده ماهنشان در مجلس با بیان به این که نباید در مجلس خلاف قانون عمل شود، خطاب به علی لاریجانی گفت: اگر در مجلس خلاف قانون و سلیقه ای عمل شود، اجازه دهید ما استعفا دهیم و از مجلس برویم.
به گزارش نامه نیوز، عبدالهی که از دوره سوم تا کنون نماینده مجلس شورای اسلامی است چندین دوره رییس کمیسیون تلفیق بود.

وی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل 65 قانون اساسی گفت: شما (لاریجانی) فردی مومن، با علم و باتقوا هستید ولی مجلس باید طبق قانون اداره شود و تذکرات و اخطارها نیز باید قبل از رای گیری داده شود.

وی افزود: بر طبق ماده 112 آیین نامه داخلی مجلس در مورد مباحث مربوط به بودجه سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس باید سخن بگوید آیا آقای غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی کمیسیون یا رییس کمیسیون تلفیق است؟

نماینده مردم ماهنشان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر شما آقای مصباحی مقدم را سخنگوی کمیسیون تلفیق می دانید پس برای همه مخالفت ها و موافقت ها وی سخن بگوید.

عبدالهی با یادآوری به این که صحبت کردن رییس کمیسیون تلفیق به جای سخنگوی این کمیسیون خلاف قانون است، گفت: نگذارید کار خلاف قانون باب شود.

وی تاکید کرد: تمام صحبت ما این است که بحث ها مطابق آیین نامه داخلی مجلس باشد تا خلاف قانون عمل نشود.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر می خواهید خلاف قانون و سلیقه ای عمل کنید اجازه دهید ما استعفا دهیم و جای دیگری برویم و غصه نخوریم.

وی یادآور شد که امروز من چند بار دیگر درخواست بیان تذکر کردم ولی شما (لاریجانی) اجازه نمی دهید تذکر من قبل از رای گیری در مجلس بود.

وی ادامه داد: من پیش از سخنان غلامرضا مصباحی مقدم رییس کمیسیون تلفیق مجلس اعلام کردم که می خواهم تذکر دهم ولی شما نگذاشتید و هم اکنون مطرح کردن تذکر من فایده ای ندارد.

لاریجانی رییس مجلس نیز در پاسخ به این تذکر مردم ماهنشان گفت: این تذکرها وقت مجلس را می گیرد.

بنا به گزارش ایرنا، در جلسه علنی امروز مجلس مصباحی مقدم رییس کمیسیون تلفیق در مورد یکی از بندهای بخش درآمدی لایحه بودجه سال 93به جای سخنگوی این کمیسیون پشت تریبون مجلس رفت که این موضوع با مخالفت جمعی از نمایندگان مواجه شد.


ترک جلسه مجلس توسط نعمتی/ بازگشت با پادرمیانی دهقان


همچنین در حین بررسی بودجه بهروز نعمتی طی تذکری از بی‌توجهی به شهرستان‌ها در لایحه مذکور انتقاد کرد و خواستار توجه بیشتر به استان‌هایی شد که با مشکلات اعتباری مواجه‌اند.

بنا به گزارش فارس، نعمتی همچنین خواستار رعایت فضای دموکراتیک در مجلس شد.

پس از پایان یافتن تذکر بهروز نعمتی و بیان چند تذکر و اخطار دیگر از سوی نمایندگان لاریجانی بر لزوم بررسی بودجه در مجلس تاکید کرد و از نمایندگان خواست آرامش جلسه علنی را حفظ کنند.

وی همچنین بر دموکراتی شدن فضای مجلس تاکید کرد و طرح مباحث نمایندگان در خصوص لایحه بودجه را نشان‌دهنده همین فضای دموکراتیک دانست و تاکید کرد که باید این فضا رعایت شود.

پس از سخنان لاریجانی بهروز نعمتی نماینده مردم اسد‌آباد در مجلس با گفتن این جمله که «2 سال است حوزه انتخابیه من مشکلاتی دارد؛ من استعفا می‌دهم» صحن علنی مجلس را ترک کرد که با وساطت محمد دهقان عضو هیئت‌رئیسه مجلس مجددا به صحن علنی بازگشت.





1392/11/10





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن