تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوش اخلاقى در بين مردم زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802506157




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسئولان به جای حضور در کنگره سلام رساندند/ سخنان مهمان خارجی ترجمه نشد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > همدان تاملی بر یک مراسم/
مسئولان به جای حضور در کنگره سلام رساندند/ سخنان مهمان خارجی ترجمه نشد
همدان - خبرگزاری مهر: نخستین کنگره علوم زمین و غارشناسی در همدان درحالی برگزار شد که وزیر ورزش و جوانان، استاندار همدان، رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح کشور و رئیس دانشگاه بوعلی سینا به جای حضور در کنگره با فرستادن نمایندگانی، سلام خود را ابلاغ کردند.



به گزارش خبرنگار مهر، کنگره علوم زمین از سال 61 هرساله بهمن ماه در سازمان زمین و اکتشافات معدنی کشور برگزار می شود که مراسم افتتاح رسمی آن روز یک شنبه در تهران انجام و سپس ادامه آن در 12 استان کشور با رویکردهای تخصصی برگزار شد. نخستین کنگره علوم زمین و غارشناسی در استان همدان نیز صبح دوشنبه در سالن همایش شهید چمران دانشگاه بوعلی سینا با حضور نمایندگان، مدعوین سخنران و میهمانان خارجی آغاز به کار کرد و طبق فهرست برنامه های این کنگره دبیر های علمی کنگره آقایان قریب و افراسیابیان، استاندار همدان، وزیر ورزش و جوانان، رئيس دانشگاه بوعلي پرفسور زلفي گل، دكتر وو رئيس اتحاديه غار شناسي و دكتر كيخا رئيس كارگروه علمي غار شناسي و هادی صابری دبیر فدارسیون غارنوردی سخنرانان این همایش بودند. مقرر بود این کنگره راس ساعت هشت صبح افتتاح شود اما در این ساعت سالن خالی از مهمانان و دانشجویان بود و پس از 45 دقیقه تاخیر مهمانان خارجی و مقامات کشوری و استانی با چند دقیقه فاصله وارد سالن شدند و پس از یک ساعت و ربع تاخیر بالاخره کنگره آغاز به کار کرد. کنگره غارشناسی به علت وجود غار علیصدر در همدان برگزار شد دبیر علمی کنگره غارشناسی دکتر فریبرز قریب ضمن خوشامد گویی به مهمان و تبریک دهه فجر با بیان اینکه نخستین کنگره غارشناسی به منظور شناخت غارها و به علت وجود بزرگترین غار آبی کشور در همدان برگزار می شود، ابراز داشت: 61 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

دیگر دبیر علمی کنگره غارشناسی دکتر افراسیابیان نیز ضمن خیر مقدم به مهمانان این کنگره با استفاده از پاورپوینت به ارائه مطالب پرداخت که بهتر بود برای مهمانان خارجی این پاورپوینت به دو زبان انگلیسی و فارسی آماده می شد. افراسیابیان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم دکتر عبدالکریم قریب بنیان گذار رشته غارشناسی در ایران از خدمات شایسه وی تقدیر و تشکر کرد و ابراز داشت: 17 بهمن ماه سالگرد وفات ایشان بود. مرحوم عبدالکریم قریب تحقیقات وسیعی در زمینه علوم زمین داشته است وی با بیان اینکه جوانان کشور باید راهی را که مرحوم قریب آغاز کرده است، ادامه دهند، افزود: مرحوم عبدالکریم قریب تحقیقات وسیعی در زمینه های مختلف علوم زمین داشته اند. این دبیر علمی جشنواره به ارائه مطالبی درخصوص مزایای مطالعات غار شناسی پرداخت و ادامه داد: مطالعات غار شناسی در ساختمان بناها، متروپل ها، استخراج معادن از اهمیت برخوردار است. افراسیابیان وجود غارها را از دیدگاه نظامی مفید دانست و بیان کرد: مقرر بود کتابی با نام "پایش در غارها" تا پیش از برگزاری این کنگره چاپ شود اما این کتاب به چاپ نرسید.

وی به طبقه بندی غارها اشاره کرد و اظهار داشت: در ایران غارهای نمکی، آهکی و غارهای گوناگونی وجود دارد. باید در ایران رشته صخره نوردی نیز راه اندازی شود این دبیر علمی کنگره غارنوردی با بیان اینکه باید در ایران رشته صخره نوردی نیز راه اندازی شود، ابراز داشت: برای اینکه جوانان را در روز های نعطیل از پای کامپیوترها بلند کنیم باید رشته صخره نوردی راه اندازی شود و صخره هایی را پس از شناسایی به این کار اختصاص داد چراکه ایران در این زمینه از پتانسیل خوبی برخوردار است و این رشته صخره نوردی رشته گران قیمتی نیست. افراسیابیان به معرفی وسایل مورد نیاز برای پایش غارها اشاره کرد و افزود: باید بین کمیته غارنوردی و غارشناسی هماهنگی ایجاد شود. در بین سخنان این دبیر علمی کنگره کلیپ تصاویری از غارهای مختلف ایران و جهان به مدت 10 دقیقه پخش شد و افراسیابیان در ادامه با بیان اینکه باید هماهنگی های لازم در راستای تفریح جوانان انجام شود، عنوان کرد: شناخت پدیده غار شناسی با توجه به گستره غارها در کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است. وی بر حفاظت از غارها از سوی مردم و دولت تاکید کرد و گفت: باید غارهای کشور از طریق توریست مورد توجه قرار گیرد. باید از حداکثر وقت در همایش های علمی استفاده شود معاون عمرانی استاندار همدان نیز که به نمایندگی از استاندار در این کنگره حاضر بود، افزود: در همایش علمی باید از هر گونه حاشیه پرهیز شود و از وقت حداکثر استفاده صورت گیرد.

محمود رضا عراقی با بیان اینکه صحبت های خود را در حداقل زمان ارائه می دهم، اقدام به قرائت متن خود کرد و ضمن خیر مقدم به تمام حضار و محققان از برگزار کنندگان کنگره غارشناسی تشکر کرد. وی ضمن تشکر از سازمان زمین شناسی که اقدام به برگزاری این کنگره در همدان کرده است، بیان کرد: نباید از دیگر پدیده های استان همدان از جمله توده عظیم الوند غافل شد. معاون عمرانی استاندار همدان ابراز امیداوری کرد: در این کنگره جلوه های ژئوتوریسم همدان معرفی شود و شرکت سیاحتی علیصدر به عنوان بزرگترین شرکت سیاحتی غرب کشور و به عنوان متولی غار علیصدر توانسته است خدمات خوبی ارائه دهد. بهتر بود دبیران کنگره از مسئولان استان همدان انتخاب می شدند عراقی با بیان اینکه استاندار همدان سلام رساندند، به ارائه پیشنهاداتی پرداخت و گفت: علارغم همه زحمات کشیده شده برای این کنگره پیشنهاد می کنم که از همه ظرفیت ها در استان استفاده شود و دبیران همایش از مسئولان استان همدان انتخاب شوند چراکه انتخاب دبیران کنگره از خود استان موجب استفاده از پتانسیل های استان و ایجاد هماهنگی بهتر می شود. مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز در ادامه با بیان اینکه به نیابت از وزیر ورزش و جوانان عرض سلام دارم، بیان کرد: یکی از رشته های زیر مجموعه کوهنوردی رشته غار نوردی است. سید عبدی افتخاری با بیان اینکه غار علیصدر افزون بر 50 سال پیش کشف شد، عنوان کرد: آنچه غار علیصدر را از دیگر غارها متمایز می کند سهولت استفاده از کانال های آبی است. وی همچنین یادی از کاشفان غار علیصدر کرد و گفت: پیشنهاد می کنم ارتباط تنگاتنگ و نزدیکی بین فدراسیون غار نوردی و حوزه علمی غارشناسی ایجاد شود. هیئت کوهنوردی به عنوان یکی از رشته های مرتبط با غار شناسی به کنگره غارنوردی دعوت نبود مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان همچنین از میزبانان مراسم تشکر کرد و ادامه داد: از میزبانان این کنگره انتظار داشتیم که هیئت کوهنوردی به عنوان یکی از رشته های مرتبط با غار شناسی به این کنگره دعوت می شد.

در ادامه نماینده سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح کشور با بیان اینکه مقرر بود در این کنگره رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح کشور آقای مدیری سخنرانی داشته باشند اما بنده به عنوان نماینده ایشان در این مراسم حاضر شدم، تاریخچه کوتاهی از سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح کشور ارائه کرد. علیرضا عباسی سمنانی با بیان اینکه 600 غار در کشور شناسایی شده است از تالیف اطلس غارهای کشور با تاکید بر استان همدان خبر داد و برای نخستین بار قسمتی از این اطلس در این کنگره بررسی شد. نخستین باشگاه گردشگری غواصی راه اندازی می شود وی همچنین از راه اندازی نخستین باشگاه گردشگری غواصی از فروردین ماه سال آینده خبر داد. معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا نیز در ادامه به زبان لاتین به مهمانان خارجی خیر مقدم گفت و سلام رئیس دانشگاه بوعلی را ابلاغ کرد و گفت: به علت اینکه هماهنگی برای تعیین زمان همایش دیر انجام شده آقای زلفی گل رئیس دانشگاه بوعلی در ماموریت به سر می برند. مرتضی هزاوه ای به آیه شریفه ای از قرآن کریم که انسان را به تفکر و نظر کردن در آفرینش دعوت می کند، اشاره و عنوان کرد: در حوزه های علمیه موضوع علم قول خداست ولی در دانشگاه موضوع علم فعل خداست و اگر دانشجو اطلاع داشته باشد که با پدیده الهی سرو کار دارد نگاه علمی خود را الهی می کند. وی با بیان اینکه غار اصحاب کهف دارای ویژگی های خاصی است، بیان کرد: چند سال پیش که فیلم مردان آنجلس ساخته شد گامی در راستای معرفی این غار به دنیا برداشته شد. بر روی مختصات غار اصحاب کهف تحقیق و تفحص شود معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا پیشنهاد داد تا بر روی مختصات غار اصحاب کهف تحقیق و تلاش شود و گفت: با توجه آیه های قرآن کریم می توان یک نکته را دریافت که غار اصحاب کهف غربی- شرقی نبوده تا فقط از یک طرف شعاع نور را دریافت کند و ساختمان غار به صورت قطبی بوده است، دوم اینکه خورشید بر روی اصحاب کهف نمی تابیده و سوم اینکه خواب اصحاب کهف به راحتی در طول 300 سال اتفاق افتاده چرا که هوای غار تهویه می شده ست. هزاوه ای با بیان اینکه چه اشکالی دارد که برخی از استادان به لحاظ مختصات غار شناسی به غار اصحاب کهف توجه داشته باشند، ابراز داشت: تحقیق در مورد این غار موجب نزدیکی به خدا می شود. وی در ادامه به مقایسه آمار استادان، دانشیاران، استادیاران، مربیان، رشته های تحصیلی در مقاطع سه گانه، تعداد دانشکده ها و تعداد دانشجویان دانشگاه بوعلی سینای همدان از سال 87 تا سال 92 پرداخت. سخنرانی مهمان خارجی ترجمه نشد از نکات قابل تامل در این مراسم آن بود که دكتر وو رئيس اتحاديه جهانی غار شناسي از کشور کره به روی سن رفت و به زبان انگلیسی اقدام به سخنرانی کرد اما ترجمه ای از سخنان وی انجام نشد و حضار و به خصوص خبرنگاران از پوشش اخبار صحبت های دکتر وو بی نصیب ماندند که پس از اعتراض از سوی خبرنگاران مقرر شد که متن ترجمه شده سخنرانی دکتر وو به صورت نوشتاری به مهمانان داده شود که این مهم نیز اتفاق نیفتاد. دبیر اجرایی کنگره غارشناسی در پاسخ به خبرنگار مهر که علت نداشتن مترجم همزمان را جویا شد، گفت: انجام ترجمه همزمان در این کنگره کار درستی نیست. پس از سخنرانی دکتر وو، سخنران دیگر یعنی دبیر فدراسیون کوهنوردی اقدام به سخنرانی کرد و خارج از مسائل علمی این کنگره به مسائل کوهنوردی و غارنوردی پرداخت و گزارشی درخصوص دوره های انجام شده برای غار نوردان ارائه کرد. مراسم افتتاحیه کنگره غار نوردی حوالی ظهر و پس از انجام هشت سخنرانی به پایان رسید اما بر طبق برنامه ارائه شده قرار بود رئیس کارگروه غارشناسی کشور نیز یکی از سخنرانان باشد اما انگار ایشان نیز در این کنگره حاضر نبودند و  پس از اتمام سخنرانی ها مهمانان برای پذیرایی از سالن خارج شدند. مقالات کنگره در پنج سالن دانشگاه بوعلی ارائه شدند پس از انجام پذیرایی و صرف ناهار در ساعت 14 و 30 دقیقه سخنرانی مقالات ارسال شده به دبیرخانه کنگره غار نوردی در پنج سالن دانشگاه بوعلی آغاز شد تا پس از داوری برترین مقالات این کنگره معرفی شوند. براساس فهرست برنامه باید مراسم اختتامیه کنگره غار نوردی در ساعت 16 و 30 دقیقه آغاز می شد اما پس از گذشت سه ساعت از زمان مقرر این مراسم سرانجام نگرفت و دانشجویان سالن را ترک کردند. با این تفاسیر به نظر می رسد استان همدان همچنان در برگزاری یک برنامه منسجم یک روزه با مشکل مواجه است کمااینکه در این برنامه خبرنگارانی که برای پوشش آن دعوت شده بودند بیش از 5 ساعت از روز را در بلاتکلیفی بوده و در آخر نیز مراسم را بدون شرکت در اختتامیه آن در شامگاه دوشنبه ترک کردند.


۱۳۹۲/۱۱/۲۹ - ۰۹:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن