تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شيعيان ما كسانى‏اند كه در راه ولايت ما بذل و بخشش مى‏كنند، در راه دوستى ما به يكديگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802521973




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور ۲۵ رئیس مجلس در نهمین کنفرانس بین‌المجالس اسلامی/ مواضع سیاست خارجی باید براساس منافع ملی باشد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: جلالی در نشست خبری؛
حضور ۲۵ رئیس مجلس در نهمین کنفرانس بین‌المجالس اسلامی/ مواضع سیاست خارجی باید براساس منافع ملی باشد
سخنگوی نهمین کنفرانس بین المجالس اسلامی گفت: پیش بینی می‌شود حداقل ۲۵ رئیس در نهمین کنفرانس بین المجالس کشورهای اسلامی حضور داشته باشند.


به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ کاظم جلالی در نشست خبری با اشاره به اجلاس کشورهای بین‌المجالس اسلامی گفت: کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در اتحادیه بین المجالس اسلامی نیز عضو هستند.  
 
وی افزود: در حال حاضر شرایط خاصی بر جهان اسلام حاکم است که به وحدت نیاز دارد.  
 
سخنگوی نهمین کنفرانس اتحادیه بین‌المجالس اسلامی تصریح کرد: امیدواریم با عنایت همه پارلمان‌ها نقش مهمی در فرآیند توسعه کشور‌ها تبیین شود.  
 
جلالی گفت: شعار کنفرانس نهم مجالس آسیایی، همبستگی، پیشرفت و عدالت است و از هر یک از مجموعه کشورهای آسیایی، عربی و آفریقایی ۵ کشور در این اجلاس حضور می‌یابند.  
 
وی ادامه داد: روز جمعه ۲۵ بهمن نشست ۳۱ کمیته اجرایی با سخنرانی رئیس مجلس آغاز می‌شود.  
 
وی ادامه داد: این کمیته طی یک روز جلسه دستور کار کنفرانس عمومی و همچنین روسا را نهایی می‌کند، همچنین در این روز سومین جلسه کمیته دائمی امور فلسطین برگزار می‌شود.  
 
وی ادامه داد: در روز شنبه ۲۶ بهمن ماه کمیته‌های امور سیاسی و روابط خارجی، امور اقتصادی و محیط زیست، قضایی و حقوق بشر و زن و خانواده و فرهنگی و قضایی و گفتگوی تمدن‌ها و ادیان نیز تشکیل جلسه می‌دهند.  
 
جلالی درباره جزئیات برنامه روز یکشنبه ۲۷ بهمن ماه گفت: در این روز سومین کنفرانس زنان نماینده کشورهای عضو اسلامی تشکیل می‌شود، چرا که از ۳ سال پیش قرار شده که زنان کشورهای اسلامی نیز جلسه جداگانه‌ای برگزار کنند.  
 
این نماینده مجلس گفت: همچنین در روز دوشنبه شانزدهمین نشست کمیته عمومی به ریاست رئیس مجلس برگزار خواهد شد و همچنین در این روز نشست مشورتی گروه‌های آفریقا، عرب و آسیا به صورت جداگانه برگزار می‌شود.  
 
وی ادامه داد: در روز سه شنبه ۲۹ بهمن ماه کنفرانس نهم روسای مجالس کشورهای اسلامی با سخنرانی رئیس‌جمهور برگزار می‌شود و همچنین شخصیت‌های داخلی مرتبط با دستگاه قانونگذاری و نمایندگان مجلس و همچنین هیئت‌های شرکت کننده برپا خواهد شد.  
 
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به جلسه اختتامیه کنفرانس گفت: جلسه اختتامیه نهمین کنفرانس بین المجالس اسلامی در روز چهارشنبه با سخنرانی رئیس مجلس برگزار خواهد شد و بعد از پایان کنفرانس قطعنامه نهایی و بیانیه تهران مورد تصویب قرار می‌گیرد.  
 
سخنگوی نهمین کنفرانس بین‌المجالس آسیایی ادامه داد: تلاش می‌کنیم میزبان خوبی برای اجلاس باشیم و فضای تعامل و گفتگو و گسترش روابط را فراهم کنیم.  

جلالی تاکید کرد: در اتحادیه بین المجالس آسیایی ۵۳ کشور عضو هستند، ۲۲ نهاد و سازمان به عنوان ناظر در این اتحادیه حضور دارند.  
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه از آنجایی که نشست ژنو ۲ درباره سوریه بی‌نتیجه مانده، آیا برگزاری این اجلاس کمکی به حل بحران سوریه خواهد کرد یا نه؟ گفت: در موضوع سوریه با توجه به دخالت‌های قدرت‌های منطقه‌ای پیچیدگی‌هایی به وجود آمده است.  
 
وی افزود: در نهمین کنفرانس بین المجالس اسلامی کشور‌ها می‌توانند پیشنهادات خود را ارائه دهند ولی اینک این اتحادیه در این کنفرانس به راهکاری درباره سوریه برسد به اراده کشورهای عضو بستگی دارد.  
 
وی همچنین درباره هیئت‌هایی که نهمین اجلاس بین المجالس آسیایی حضور می‌یابند، تاکید کرد: ۷ کشور در این کنفرانس حاضر می‌شوند و همچنین ۱۵ نهاد و سازمان به عنوان ناظر حضور می‌یابند.  
 
جلالی ادامه داد: پیش بینی می‌شود که بیش از ۲۵ رئیس مجلس در اجلاس تهران شرکت می‌کنند و تعدادی از کشور‌ها نیز در حد نایب رئیس مجلس و یا نمایندگان پارلمان‌ها حضور خواهند یافت.  
 
جلالی همچنین درباره حضور خبرنگاران در کنفرانس بین المجالس کشورهای اسلامی گفت: خبرنگاران در اجلاس روز جمعه حضور خواهند داشت و همچنین در افتتاحیه اجلاس زنان و همچنین افتتاحیه و اختتامیه اجلاس روسا حضور خواهند داشت، در زمان برگزاری جلسات کمیته‌ها خبرنگاران می‌توانند در حاشیه برگزاری این نشست‌ها حضور داشته باشند.  
 
جلالی همچنین درباره تاثیر حضور قانونگذاران کشورهای اسلامی در اجلاس‌های این چنینی گفت: در اجلاس‌های بین‌المللی کشورهای مختلف مواضع خود را اعلام می‌کنند و همچنین اعلام مواضع سیاسی جمعی کشور‌ها نیز مطرح می‌شود.  
 
وی گفت: همچنین برخی از مسائل مربوط به قانونگذاری در صدور قطعنامه‌ها مورد بحث قرار می‌گیرد.  
 
وی افزود: در کنفرانس‌های قبلی درباره توهین به ادیان خصوصا اسلام و همچنین موضع گیری درباره رژیم صهیونیستی در زمینه قانونگذاری بحث‌های مختلفی صورت گرفته است و اینکه چقدر از این مباحث ضمانت اجرایی داشته باشد به اراده کشورهای عضو بستگی دارد.  
 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه مواضع اعلام شده در این کنفرانس چقدر با مواضع دولت جدید با توجه به اختلاف نظرهای بین دولت و مجلس همسو خواهد بود، گفت: دولت و مجلس در طول این 6 ماه در بسیاری از موارد با یکدیگر همکاری داشتند و این موضوع در سخنرانی روز گذشته رئیس جمهور نیز وجود داشت.  
 
سخنگوی نهمین کنفرانس بین‌المجالس اسلامی تاکید کرد: همواره اختلاف نظرهایی بین دولت‌ها و مجالس به وجود می‌آید و از آنجایی که براساس قانون اساسی مجلس وظیفه نظارت را برعهده دارد این اختلاف نظر‌ها گاهی با جدیت بیشتری اعلام می‌شود.  
 
وی افزود: ما با پشتیبانی دولت می‌توانیم گامهای اساسی برداریم.  
 
جلالی ادامه داد: در سیاست خارجی نمی‌توان جناحی عمل کرد، سیاست خارجی دولت‌ها همواره براساس رهنمودهای رهبری در چارچوب حکمت، عزت و مصلحت دنبال می‌شود، در این کنفرانس نیز مواضع نظام جمهوری اسلامی ایران بیان خواهد شد.  
 
وی ادامه داد: سیاست خارجی یک موضع ملی است و موضع گیری‌ها باید متناسب با منافع ملی باشد.  
 
جلالی درباره برخی اختلافات بین دولت و مجلس گفت: مجلس تاکنون صبوری خوبی با دولت داشته است. نمایندگان نظرات متفاوتی دارند ولی نباید نظر یک نماینده را به عنوان نظر مجلس قلمداد کرد ولی اکثریت مجلس در زمان شکل گیری کابینه و همچنین بوده تعامل خوبی با دولت داشتند.  
 
رئیس مرکز پژوهش‌ها ادامه داد: وزرا باید ارتباط بیشتری با نمایندگان داشته باشند، چرا که اجرای پروژه‌های عمرانی سوالات زیادی را برای نمایندگان به وجود آورده است و حضور بیشتر مسئولان در جاهای لازم و همچنین برخی نگاه‌های مهربانانه‌تر می‌تواند دولت و مجلس را به هم نزدیک‌تر کند.  
 
وی ادامه داد: در طول تشکیل دولت یازدهم تصمیمات بزرگی اتخاذ شده که ممکن است چالش‌هایی را به وجود آورده باشد ولی نباید خیلی نگران آن بود.  
 
انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 154]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن