تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ریشه های کفر سه چیز است:حرص و بزرگ منشی نمودن و حسد ورزیدن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803326510




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مذهبی ها کمتر "چت" می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
مذهبی ها کمتر "چت" می کنند
میزان استفاده از چت در جوانان مذهبی به طرز جالبی کمتر از دیگر جوانان است. 7/23 درصد از پاسخگویان علاقه زیاد و خیلی زیاد، 42 درصد علاقه کم و 7/10 درصد علاقه متوسطی به چت کردن دارند. شاید بتوان این مساله را این گونه تفسیر کرد که آنها این محیط را سالم نمی‌دانند و به آن اعتمادی ندارند.
به گزارش نامه نیوز به نقل از اعتماد، نتایج یک پژوهش انجام شده با جامعه آماری 800 نفر در میان جوانان مناطق مختلف شهر تهران با موضوع بلوتوث و چت توسط وزارت ورزش و جوانان نشان می‌دهد که 4/43 درصد پاسخگویان علاقه کم و خیلی کم به بلوتوث دارند، اما 19 درصد از پاسخگویان علاقه زیاد به بلوتوث دارند و 27 درصد در حد متوسط از بلوتوث استفاده می‌کنند. میزان سواد و تحصیلات افراد در این تحقیق شامل 8/36 درصد دیپلم، 23 درصد زیر دیپلم تا مقطع ابتدایی و 1/35 درصد بالای دیپلم تا سطح دکترا هستند. همچنین 1/24 درصد پاسخگویان شاغل، 4/18 درصد دانش‌آموز، 7/21 درصد دانشجو، 5/9 درصد خانه‌دار و 5/6 درصد بیکار هستند. نتایج این تحقیق که در بین 800 نفر از جوانان 15 تا 29 سال که 49 درصد آنها را مردان و 45 درصد آنها را زنان تشکیل می‌دهد نشان می‌دهد: میزان علاقه به بلوتوث بازی در افراد کم سن و سال نسبت به افراد با سن بالاتر بیشتر است. ضمن آنکه علاقه افراد مجرد نسبت به افراد متاهل و بدون همسر در موضوع بلوتوث بسیار بیشتر است.

بلوتوث بیشتر در میان جوانان همجنس

بلوتوث در میان 28 درصد جوانان از طریق دوستان همجنس، 5/21 درصد بین افراد فامیل و آشنایان، 19 درصد افراد خانواده و 10 درصد دوستان غیرهمجنس رد و بدل می‌شود. دو درصد از مخاطبانی با افراد ناشناس بلوتوث بازی می‌کنند. کسب نشاط و شادمانی، غلبه بر تنهایی و سرگرمی و مهیج بودن از انگیزه‌های اصلی بلوتوث بازی است. پنج درصد مخاطبان این تحقیق انگیزه خود را از بلوتوث بازی، اذیت دیگران عنوان کردند. همچنین بیشترین مکانی که افراد اقدام به ارسال یا دریافت بلوتوث می‌کنند، به ترتیب داخل خانه (28 درصد)، میهمانی‌ها (5/25 درصد) و اماکن عمومی (5/13 درصد) است.

موسیقی، کلیپ و جوک بیشترین بلوتوث‌های ارسالی تهرانی‌ها

ارسال و دریافت موسیقی و کلیپ‌های روز با موضوعات جوک و طنز، عشقی و عاطفی، هنری و ورزشی بیشترین موضوعاتی است که بین طرفداران بلوتوث، رد و بدل می‌شود به طوری که که 5/23 درصد موسیقی و کلیپ‌های روز را برای یکدیگر ارسال می‌کنند، جوک و طنز هم 5/21 درصد، عشقی و عاطفی 4/16 درصد، هنری 9/8 درصد و ورزشی 4/7 درصد در رده‌های دوم تا پنجم است. یکی از سوالات این تحقیق میدانی درباره میزان موافقت جوانان برای روشن کردن بلوتوث برای دریافت پیام افراد ناشناس بود که تحقیقات نشان می‌دهد: 2/64 درصد پاسخگویان تمایل خیلی کم، 1/9 درصد میزان تمایل زیاد و خیلی زیاد و 3/12 درصد تمایل در حد متوسط برای روشن کردن بلوتوث داشته‌اند.

بلوتوث ؛ اختلال در امنیت فردی

یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد که 5/35 درصد پاسخگویان معتقدند از بلوتوث استفاده نادرستی می‌شود، 1/62 درصد هم مخالف این موضوع هستند که بلوتوث بازی سبب تقویت دوستی‌ها می‌شود. 5/63 درصد بلوتوث بازی را سبب هدر رفتن زمان می‌دانند، 7/64 درصد نیز استفاده از بلوتوث را سبب اختلال در امنیت فردی و 2/59 درصد آن را سبب بی‌ارزش شدن اصول دینی و مذهبی می‌دانند.

12 درصد افراد در چت خود را با نام مستعار معرفی می‌کنند

در میان افرادی که چت می‌کنند نیز سرگرمی، پیدا کردن دوست، غلبه بر تنهایی و مهیج بودن فضای چت بیشترین دلایل و انگیزه است. این در حالی است که 7/12 درصد خود را با نام واقعی و 14 درصد خود را با نام مستعار در چت معرفی می‌کنند.

نتایج این تحقیق درباره کاربردهای چت نشان می‌دهد: 53 درصد از پاسخگویان معتقدند در محیط چت اطلاعات غلط سیاسی تبادل می‌شود، 76درصد چت را فضایی مناسب برای کاریابی می‌دانند، 58 درصد معتقدند چت سبب افزایش دانش و معلومات می‌شود و 8/68 درصد معتقدند محیط چت زمینه ارتباط با جنس مخالف را برقرار می‌کند. 9/64 درصد نیز چت را سبب رهایی از تنهایی می‌دانند، 5/75 درصد معتقدند چت باعث گسترش شبکه روابط انسان‌ها می‌شود، 65 درصد چت را عاملی برای آگاهی جوانان از مسائل جنسی دانسته و 5/73 درصد آن را دارای آثار مخرب برای روح و روان جوانان و 57 درصد نیز چت را وسیله‌یی برای پر کردن اوقات فراغت جوانان می‌دانند.





1392/11/10





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن