تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خشم از شيطان و شيطان از آتش آفريده شده است و آتش با آب خاموش مى شود، پس هرگاه يكى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803192230




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اگر نمایندگان از ابزارها بخواهد برای فشار استفاده کننددولت آن را نمی پذیرد!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اگر نمایندگان از ابزارها بخواهد برای فشار استفاده کننددولت آن را نمی پذیرد!
نظارت به معنای مداخله نیست اما مجلس باید بر کار دولت نظارت کند. مجلس باید کار خود را انجام دهد و باید به نظرات نمایندگان اهمیت داده شود .اگر اظهارات متناسب با قانون باشد باید آن را پیگیری کرد اما انجا که اظهارات فردی و سلایق شخصی نمایندگان است الزامی برای پذیرش آن نییست.
کد خبر: ۳۷۹۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۷ - 17 February 2014



پایان نامه‌ها و مقالات علمی و پژوهشی
سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر به پایان خود رسید، جشنواره ای که گرچه اغلب اسطوره های سینمای ایران بدون هیچ درخشش یا حتی فیلم قابل قبولی در آن ظاهر شدند اما متفاوت تر از سال های گذشته بود و فیلم هایی در آن به نمایش در آمد که تا حد زیادی تحسین اغلب منتقدان و سینما دوستان را برانگیخت، اما در این بین برخی از نمایندگان مجلس در زمان اکران فیلم‌ها و حتی برخی از انها از قبل از شروع جشنواره نسبت به بعضی از فیلمها واکنشهای تندی داشتتند.

به گزارش «تابناک»، به طور مثال آقا تهرانی بدون نام بردن از فیلمی خاص گفته است:‌ "من برخی از فیلم‌های جشنواره را دیده‌ام و به نظرم هرکدام مساله و مشکلی دارد. مثلا می‌گویند آنهایی که در فتنه بودند، مظلوم بودند، چه کسی مظلوم بود؟ به راحتی در موضوع فتنه عادی سازی می‌کنند."



وی افزود: "قبل از آغاز دهه فجر آقای ایوبی معاون وزیر ارشاد به کمیسیون فرهنگی مجلس آمد و ما با ایشان درباره فیلم‌هایی که قرار است در جشنواره به نمایش درآید، صحبت کردیم. آیا مطالبات انقلاب و رهبری این است؟ وقتی هم که سوالات نمایندگان مجلس مطرح می‌شود، می‌گویند مجلس به ما کارت زرد می‌دهد و نمی‌گذارند که دولت کارش را انجام بدهد. اتفاقا ما می‌خواهیم که کارشان را انجام بدهند. کسی مخالف فیلم و سینما و هنر نیست. ولی اسم هنر مبتذل را هنر نگذاریم. ما در این زمینه باید قید و بند درست و حسابی داشته باشیم."

همچنین نصرالله پژمانفر، یکی دیگر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس، هم با اشاره به نمایش فیلم عصبانی نیستم در جشنواره فیلم فجر به یکی از خبرگزاری ها گفت: "ما قبلا هم به دوستان درباره فیلم های حامی فتنه در جشنواره تذکر داده بودیم و حتی رییس محترم کمیسیون نیز در نامه به آقای ایوبی این مورد را متذکر شده بودند. رییس سازمان سینمایی و مسئولان ارشاد هم قول داده بودند که در این مورد درست عمل کنند چرا که فتنه خط قرمز است. برای من خیلی جالب است که به دروغ می آیند و نظام را متهم می کنند و آن‌وقت آقایان در جشنواره ‌ای که به نام انقلاب است از آن پذیرایی می کنند."

اما وزیر ارشاد پیرامون اینکه این روزها کمیسیون فرهنگی مجلس و اعضای آن انتقادهایی به فیلم‌های اکران شده فجر دارند و عنوان می‌کنند وزیر ارشاد باید در این راستا پاسخگو باشد گفت: نمایندگان مجلس درست می‌گویند، حق دارند صحبت کرده و هر نظری دارند بگویند اما برخی از دوستان فیلم‌ها را از نزدیک ندیده‌اند چه بسا فیلمی که از آن صحبت می‌شود آنها در گذشته دیده باشند و از اصلاحات دوباره آن آگاه نبوده و یا حتی ممکن است برخی آثار قابل نمایش یا مشارکت در مسابقه نباشند، اما تغییراتی در برخی فیلم‌ها انجام شده و ما حتی با کارگردان آن صحبت کرده‌ایم و فیلم با تغییرات همراه شده است، آنچه در حال حاضر اکران می‌شود فیلم اصلاح شده است اما آن دوستان فیلم‌های اصلاح شده را ندیده‌اند، اگر این فیلم‌ها را ببینند یقین کنید که می‌گویند اشکالی وجود ندارد.

حسین نوش آبادی معاون پارلمانی وزارت فرهنگ در خصوص این موضوع و اینکه وزیر باید پاسخگوی نمایندگان باشد گفت: وزیر دو ماه پیش برای پاسخ به سوالاتی به مجلس آمد اما در ارتباط با جشنواره فیلم فجر به مجلس نیامده است. اما اگر دعوت کنند خواهد آمد.

وی در مورد عکس العمل نمایندگان و اظهارات تند برخی از آنان در مورد جشنواره فیلم فجر گفت: یکسری پیش داروری هایی در مورد محتوای برخی فیلم ها داشتند که بعد از اینکه فیلم ها را دیدند نظراتشان تعدیل شد و یا در مورد برخی از فیلم هایی وجود داشت و با بررسی هایی که انجام شد بخشهایی از فیلم ها اصلاح شد. این فیلها در جشنواره اکران شده نه اکران عمومی نداشته اند و سیر خود را طی می کنند و در فواصل زمانی در سینما های کشور اکران می شوند. اختتامیه جشننواره نیز نشان داد  که نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد و نگاه کمیته داوری نگاهی است در راستای نگاه های مردم و تامین خواست آنان. فیلم هایی با محتوای مذهبی و دفاع مقدس و مفاهیم ارزشی و ملی . به هر حال مجلس قوه ناظر است و بر اساس وظیفه ذاتی مان باید نظارت مجلس را بپذیریم.

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ  افزود: نظارت به معنای مداخله نیست اما مجلس باید بر کار دولت نظارت کند. مجلس باید کار خود را انجام دهد و باید به نظرات نمایندگان اهمیت داده شود .اگر اظهارات متناسب با قانون باشد باید آن را پیگیری کرد اما انجا که اظهارات فردی و سلایق شخصی نمایندگان است الزامی برای پذیرش آن نییست. ما نظارت کلی مجلس و کمیسیون های مربوطه را می پذیریم و مطابق با قانون عمل خواهیم کرد.همکاری و تعامل برای ما اصل است.

وی گفت: به هرگونه تذکر و سوال و تحقیق و تفحص و استیضاح باید به عنوان ابزاری برای نظارت نگریسته شود نه ابزاری برای اعمال سلایق شخصی و سیاسی. اگر از این ابزار ها بخواهد به عنوان ابزار فشار استفاده شود نه مجلس آن را می پذیرد و نه دولت.
نوش آبادی افزود: ما از هر گونه اظهار نظر و انتقاد و پیشنهاد و نقد منصفانه و مصلحانه و مشفقانه استقبال می کنیم. رهبر انقلاب هم فرمودند مگر چند ماه از کار دولت گذشته است که بخواهیم توقع آنچنانی داشته باشیم و فشار بیاوریم. دولت خود را ملزم به همکاری و تعامل با مجلس است و البته این رابطه دو جانبه است.

وی در پایان تاکید کرد: دولت در چارچوب وظایف و اختیارات خود کارهایش را انجام می دهد . کسی نیز نباید در حوزه اجرا دخالت کند اما حق نظارتی را باید برای تمام دستگاههای نظارتی قائل بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن