تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى‏شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819006348




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حذف هشت تبصره الحاقی از لایحه بودجه سال 93 کل کشور


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

حذف هشت تبصره الحاقی از لایحه بودجه سال 93 کل کشور تهران-ایرنا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه عصر امروز (دوشنبه) خود هشت تبصره الحاقی را از لایحه بودجه 1393 کل کشور حذف کردند.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی رای به حذف هشت تبصره الحاقی لایحه بودجه دادند.
بر این اساس با حذف تبصره الحاقی 12 ؛ اسناد مربوط به اراضی کشاورزان و اسناد عادی اراضی محل اجرای طرحهای کشاورزی و صنایع وابسته به آن و اسناد منازل روستایی به عنوان وثیقه پذیرفته نخواهد شد.
این تبصره که بند ق ماده 224 برنامه پنجم توسعه کشور در سال 1393 را اصلاح می کرد باید دو سوم رای موافق نمایندگان حاضر را اخذ می کرد که 134 نماینده به حذف این تبصره الحاقی رای موافق دادند و14 نماینده با آن مخالفت کردند ضمن اینکه این تبصره رای ممتنع نداشت.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه با حذف تبصره الحاقی 13 مخالفت کردند هر چند محمد حسن ابوترابی فرد به علت عدم مشاهده تعداد دقیق رای دهندگان، نظر نمایندگان به حذف این تبصره الحاقی را موافق اعلام کرده بود اما با بیان اینکه تعداد آرای ماخوذه 196 نماینده بوده و نه 195 نفر، بعد از بررسی تبصره الحاقی 20 دوباره برای تبصره الحاقی 13 رای گیری شد که در نهایت پیشنهاد حسن کامران مبنی بر اینکه در سال 1393 نام کارفرمایان کارگاههای پنج نفر مشمول تامین اجتماعی در فهرست بیمه شدگان کارگاههای مذکور درج می شود و نرخ حق بیمه آنان هماند سایر بیمه شدگان همان کارگاه است از مجموع 195 نماینده 120 نفر به این پیشنهاد رای موافق دادند 22 نفر با آن مخالفت کردند و هفت نفر نیز رایشان به این پیشنهاد ممتنع بود.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه به حذف تبصره الحاقی 17 نیز رای مثبت دادند. بر اساس این تبصره که مورد ایراد شوریا نگهبان قرار گرفته بود کلیه بانکها و موسسات مالی و اعتباری موظف بودند در گشایش اعتبار اسنادی ال.سی مواد اولیه و کالای سرمایه ای واسطه ای 30 درصد به صورت نقد و مابقی را پس از حمل کالا و تحویل اسناد دریافت نمایند.
از مجموع 195 نماینده حاضر در جلسه 105 نماینده با حذف این تبصره الحاقی موافقت کردند‘41 نفر به آن رای مخالف دادند و نظر پنج نفر نیز ممتنع بود.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه به حذف تبصره الحاقی 20 نیز رای موافق دادند و از مجموع 195 نماینده 118 نفر به آن رای موافق دادند‘ 30 نفر با آن مخالفت کردند و پنج نفر نیز نظران ممتنع اعلام شد .بر اساس این تبصره الحاقی که حذف شد‘دریافت و پرداخت یا الزام به تادیه هر گونه وجهی تحت هر عنوان برخلاف قوانین موضوعه و همچنین دریافت و یا الزام به دریافت مدارک مازاد بر موارد قید شده در قوانین موضوعه برای انجام وظایف قانونی توسط دستگاهها در حکم تصرف غیر قانونی در اموال عمومی محسوب می شد و محاکم قانونی‘دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور موظف بودند خارج از نوبت به تخلفات این موارد رسیدگی نمایند.
بدین ترتیب از مجموع 29 تبصره الحاقی مندرج در لایحه بودجه تبصره های الحاقی 4‘8 ‘9‘12‘17 ‘20 و 28 که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود حذف شد ضمن اینکه تبصره الحاقی 23 نیز در جریان بررسی لایحه بودجه در مجلس توسط نمایندگان حذف شده بود.
به گزارش ایرنا نمایندگان همچنین در تبصره الحاقی 25 معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری را مکلف کردند بر بودجه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سال 1393 که به تصویب هیئت وزیران رسیده است نظارت نماید.
همچنین نمایندگان با اصلاح و رفع ایرادات شورای نگهبان به تبصره الحاقی 27 مقرر کردند درآمد حاصله به حساب ردیف درآمدی 140151 جدول شماره 5 این قانون واریز و معال وجوه واریزی از محل اعتبار ردیف 530000-80 جدول شماره 9 این قانون در اختیار نیروی انتظامی ایران قرار خواهد گرفت.
این منابع بابت هزینه صدور گواهینامه رانندگی هوشمند ‘توسعه و تجهیز مراکز صدور گواهینامه رانندگی و تقویت نیروی انتظامی به مصرف می رسد
از مجموع 196 نماینده حاضر در جلسه 142 نماینده به این اصلاحیه رای موافق دادند ضمن اینکه آرای مخالف و ممتنع این تبصره 2 و پنج نفر بود.
همچنین نمایندگان در راستای رفع ایرادات شورای نگهبان به تبصره الحاقی 29‘ یک تبصره تحت عنوان تبصره 30به ماده واحده الحاق کردند و بر اساس آن مقرر شد کلیه احکام مندرج در این قانون صرفا در سال 1393 مجری باشد.
سیام(3)**2021**1449
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




28/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن