تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى‏كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818863608




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگران جانداشتن برای پذیرش بیماران سوختگی چهارشنبه سوری هستیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس بیمارستان شهید مطهری: نگران جانداشتن برای پذیرش بیماران سوختگی چهارشنبه سوری هستیم تهران - ایرنا - رییس بیمارستان سوختگی شهید مطهری به عنوان تنها مرجع بیماران سوختگی حاد و شدید در کشور گفت: طی روزهای آینده نگران بروز بحران بزرگی در پذیرش بیماران سوختگی با توجه به نزدیکی چهارشنبه سوری هستیم و نگرانیم که بیماران را کجا پذیرش کنیم.


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، «کامران آقاجانی» روز دوشنبه در نشست خبری سومین همایش ملی سوختگی افزود: نگران هستیم که چگونه با توجه به شرایط بیمارستان (نداشتن جا و کمبود پرستار و تراکم بیمار) به بیماران دچار سوختگی، خدمات ارائه دهیم.
وی با بیان اینکه از اکنون در کابوس فرارسیدن چهارشنبه سوری هستیم، خاطرنشان کرد: اتاقی که برای بیماران باید سه تخت بستری داشته باشد، اکنون دارای شش تخت است و بیماران را کنار هم می خوابانیم که احتمال بروز و سرایت عفونت های بیمارستانی و موارد مرگ و میر را افزایش می دهد.
رییس بیمارستان سوختگی شهید مطهری گفت: بطور مثال روز گذشته(یکشنبه) تمام تخت های بیمارستان و حتی فضاهایی که برای وضعیت فوق العاده آماده می کنیم، پر شده بود و برای پذیرش بیماران اورژانسی جا نداشتیم و مجبور شدیم مردان بیمار را به بخش زنان انتقال دهیم.
آقاخانی تاکید کرد: این بیمارستان تنها مرجع بیماران دچار سوختگی شدید در کشور است و حتی بیمارانی از افغانستان و عراق هم داریم و نمی توانیم آنان را پذیرش نکنیم.
وی افزود: چند صد هزار تخت مراقبت های ویژه (ای سی یو) در تهران وجود دارد اما در بخش سوختگی، جای نداریم و این درحالیست که اولین و آخرین پناه بیماران سوختگی شدید این بیمارستان است.
رییس بیمارستان سوختگی شهید مطهری گفت: وزارت بهداشت 500 میلیون تومان از ردیف سوختگی به دانشگاه علوم پزشکی تهران (که در آن زمان بیمارستان مطهری زیرمجموعه این دانشگاه بود) اختصاص داد اما پس از جدا شدن این بیمارستان از این دانشگاه، مسوولان دانشگاه این اعتبار را به ما برنمی گردانند.
آقاخانی تصریح کرد، اگر بحران سوختگی در پایان سال در این بیمارستان رخ دهد، مسوولان دانشگاه علوم پزشکی تهران را مقصر می دانم، زیرا با اعتبار 500 میلیون تومانی می توانیم برخی مشکلات بیمارستان را بطور مقطعی رفع کنیم.
وی در واکنش به تذکر برخی خبرنگاران که نسبت به عواقب اعلام این خبر هشدار می دانند، گفت: علاقه ای به میز ریاست ندارم و می خواهم برای بیماران کاری انجام شود.
رییس بیمارستان سوختگی شهید مطهری تاکید کرد: از طریق وزارت بهداشت برای بازپس گیری این اعتبار اقدام کرده ایم اما نتیجه ای نداشته است و پول های ما بلوکه شده است.
شماری از خبرنگاران به شوخی از آقاخانی خواستند برای آزادسازی پول های بلوکه شده به ظریف وزیر امور خارجه مراجعه کند.
رییس بیمارستان سوختگی شهید مطهری گفت: طی این چهار ماه برای آزادسازی این پول ها با مسوولان دانشگاه علوم پزشکی تهران مکاتبه کرده ایم، اما آنان علت بازنگرداندن این پول ها را اختلافات حساب مالی عنوان می کنند.
ادامه دارد...
اجتمام(3) ** 9185 ** 1071
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




28/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن