تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند فرمود: «... هرگاه بنده بگويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، خداى متعال مى‏گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806647317




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگران شیوع موج چهارم ایدز در کشور هستیم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کل کشور؛
نگران شیوع موج چهارم ایدز در کشور هستیم
معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کل کشور گفت: ضریب انتقال بیماری ایدز از راه‌های جنسی از 8 به 40 درصد نزدیک می‌شود و در صورت عدم توجه به برنامه‌های کاهش آسیب موج چهارم ایدز شیوع پیدا خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مجید رضازاده در همایش آیین رونمایی از بیست و سومین باشگاه HIV مثبت کشور که در سالن شهید طحانی شهرستان ملارد وبا حضور جمعی از مسئولین برگزار شد ضمن اشاره به مقابله و کنترل موفقیت آمیز موج دوم ایدز در سال‌های گذشته که مشمول تزریق کنندگان مواد مخدر می شد اظهار داشت: یکی از راه های انتقال و شیوع این بیماری رفتارهای پرخطر جنسی است که از آمار 8 درصدی در سال‌های گذشته به آمار 40 درصدی انتقال از راه جنسی نزدیک می‌شویم و در صورت عدم توجه به برنامه‌های کاهش آسیب با موج دیگری از ایدز در کشور مواجه می‌شویم که در صورت وقوع به دلیل بازگشت موج دوم و همپایه شدن آن با موج سوم از آن تحت عنوان موج چهارم یاد می‌ کنیم.
 
وی در ادامه افزود: کاهش فقر، طلاق، آسیب‌های اجتماعی و تحکیم هرچه بیشتر بنیان‌های خانواده و تقویت سرمایه‌های اجتماعی می‌توان در مقابله، کاهش و کنترل این بیماری بازدارندگی سازنده‌ای را اعمال نمود که این امر خطیر با همیاری و همگرایی کلیه دستگاه‌های ذی ربط برگزار خواهد شد.
 
رضازاده در ادامه عنوان کرد: خوشبختانه سازمان بهزیستی ورود خوبی به حوزه های گوناگون آسیب‌های اجتماعی داشته است و برنامه‌ها و استراتژی‌های معینی در حوزه زنان و کودکان آسیب پذیر در دستور کار قرار گرفته است.
 
**فشارهای روحی و روانی ایدز مخرب‌تر از عوارض جسمانی آن است
 
داوود کرمی فرماندار ملارد در ادامه این مراسم ضمن اشاره به ضرورت توجه هر چه بیشتر به ابعاد روحی و روانی این بیماری اظهار داشت: فشارهای روانی این بیماری بسیار بیشتر از نارسایی جسمی آن است و درصورت عنایت هر چه بیشتر به مسائل روحی و روانی ضریب بقا و حیات فرد مبتلا افزایش پیدا خواهد نمود.
 
وی در ادامه افزود: در گذشته درصد بالایی به مبتلایان ویروس HIV از راه تزریق مواد مخدر بود اما متاسفانه امروز ضریب ابتلا از راه‌های جنسی افزایش یافته که با آگاه سازی و به رسمیت شناختن این بیماری تا حدود بسیاری می‌توان آن را کنترل نمود که خوشبختانه قدم‌های مثبتی در سا‌ل‌های اخیر در این راستا برگزار شده است.
 
**جایگاه برجسته ایران در حوزه بهداشت و سلامت در منطقه خاورمیانه
 
حجت السلام و المسلیمن حسین حسینی امام جمعه شهرستان ملارد در ادامه این مراسم با بیان تاکید اسلام بر اولویت و تقدم پیشگیری بر درمان اظهار داشت: دین مبین اسلام در حوزه بهداشت و درمان صاحب نظر و صاحب مکتب است و درصورت پایبندی به رعایت موازین شرعی و اسلامی بخش قابل توجهی از نارسایی‌های جسمی، روحی و روانی کاهش خواهد یافت.
 
وی در پایان ضمن اشاره به نقش و جایگاه برجسته آگاه سازی ارتقا سطح فرهنگ عمومی و پایبندی به عرفیات و اخلاقیات در کنترل و جلوگیری از شیوع این بیماری خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی اقدامات مثبتی در این جهت عملیاتی نموده و خوشبختانه در آمارهای سازمان ملل نیز ایران در حوزه‌های سلامت و بهداشت در منطقه خاورمیانه از جایگاه برجسته‌ای برخورد است.
انتهای‌پیام/







تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن