تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799196330




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سی و دومین کنگره بین المللی علوم زمین و آب درشیراز گشایش یافت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سی و دومین کنگره بین المللی علوم زمین و آب درشیراز گشایش یافت شیراز- ایرنا- سی و دومین گردهمایی علوم زمین و نخستین کنگره بین المللی تخصصی علوم زمین و آب با حضور دانشمندان ، محققان ، کارشناسان و استادان دانشگاه های داخلی و خارجی دوشنبه در شیراز گشایش یافت.


به گزارش ایرنا دبیراجرایی کنگره و رییس زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه جنوب کشور، درآیین افتتاح این کنگره گفت: کنگره بین المللی علوم زمین و آب چهار روزه است که دو روز اول در تهران با حضور 150 میهمان خارجی و دو روز بعد در شیراز و بخش های دیگر این کنگره در 12 استان در حال برگزاری است.
تهمورث یوسفی افزود:بخش منابع آب این کنگره به دلیل اهمیت این موضوع درفارس ، با همکاری زمین شناسی ، دانشگاه شیراز و شرکت آب منطقه ای این استان برگزار شده است.
وی بیان کرد: این کنگره با هدف مهیا کردن زمینه همکاری های مشترک بین المللی در حیطه علوم زمین ، معرفی ره یافت های علمی در گسترش ارتباط صنعت و دانشگاه ، توسعه و هم افزایی نهادهای مرتبط با علوم زمین و تبیین جایگاه بخش خصوصی در فعالیت های علوم زمین کشور برنامه ریزی شده است.
یوسفی ، شناساندن منابع طبیعی کشور و معرفی فرصت های سرمایه گذاری به دولت ، عمومی سازی مفاهیم علوم زمین برای هم افزایی بهتر مردم با زمین و آشکارسازی نقش علوم زمین در توسعه پایدار را از دیگر اهداف این کنگره بیان کرد.
وی اضافه کرد: این کنگره کمک به کاهش اثر تحریم ها و افزایش همکاری های بین المللی ، ارائه نقشه راه استان ها با رویکرد ویژه به مزیت های نسبی منطقه و تبیین فرصت های سرمایه گذاری دربخش های معدنی را در چشم انداز خود ترسیم کرده است.
یوسفی افزود: این کنگره درمجموع دو هزار و 600 مقاله را پذیرش کرده که 208 مقاله با داوری 45 متخصص دانشگاهی و صنعتی سهم شیراز بوده است.
وی ادامه داد: در نشست تخصصی دو روزه در شیراز ، 30 مقاله در قالب سخنرانی، 150 مقاله به صورت پوستر ارائه می شود و 40 عنوان کارگاهی تعریف شده است که شش کارگاه مربوط به بخش آب در شیراز برگزار می شود.
استاندار فارس دراین کنگره گفت:تهیه نقشه جامع زمین شناسی با تمام ابعاد در زمینه پهنه بندی حوادث طبیعی، ذخایر معدنی و ذخایر آب و خاک برای این استان ضرورت دارد.
محمد احمدی بیان کرد: دراستان فارس مطالعات مقطعی و منطقه ای در مورد وضعیت زمین شناسی و ذخایر معدنی از سوی متخصصان انجام شده است اما کافی نیست.
وی افزود: در استان فارس با توانمندی های ویژه معدنی دچار کاستی های زیادی دراکتشاف معادن هستیم وسرمایه گذارانی که در بخش معدن ورود می کنند اطلاعات کافی و جامعی را نمی توانند دریافت کنند.
استاندارفارس اضافه کرد: با حمایت نمایندگان مجلس و سازمان صنعت و معدن و تجارت 50 میلیارد ریال برای بخشی از مطالعات معدنی در نظر گرفته شده است.
احمدی اضافه کرد: دشت های استان فارس از نظر آب های زیرزمینی با تراز منفی مواجه است و این مهم در آینده نزدیک بحران فراگیر را برای این استان رقم خواهد زد.
استاندار فارس افزود: نبود بینش علمی، اطلاعات دقیق، مطالعات اصولی از آب و خاک و بهره برداری های بی رویه فارس را با بحران های جدی مواجه خواهد کرد.
احمدی گفت:هم اکنون برای برخی از شهرستان ها باید از فاصله 50 تا 60 کیلومتری آب آشامیدنی تهیه شود و این درحالی است که برخی افراد هنوزبرتوسعه کشاورزی اصرار می ورزند.
وی ادامه داد: دریاچه های بختگان و پریشان و حواشی باتلاق ها به دلیل بهره برداری بی رویه از چاه ها با کمبود آب و خشکیدگی مواجه شده اند و در آینده توفان های نمک به مشکلات فارس افزوده خواهد شد.ک/2
680/7382 /679 /675
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




28/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن