تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802448985




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفیر ایران در روسیه: تهران برای ارتقای سطح روابط با مسکو آماده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سفیر ایران در روسیه: تهران برای ارتقای سطح روابط با مسکو آماده است مسکو- ایرنا- سفیر ایران در روسیه با اشاره به ظرفیت های زیاد در زمینه مناسبات دو کشور اعلام کرد: تهران برای ارتقای سطح روابط با مسکو درعرصه های مختلف و گسترش همکاری های دوجانبه آماده است.


به گزارش ایرنا مهدی سنایی روزدوشنبه در گفت وگو با روزنامه پرشمارگان کامرسانت اظهارداشت: درحال حاضر میان روسیه و ایران مذاکرات برای امضای تفاهم نامه همکاری جریان دارد.
وی با بیان این که در اوایل دهه 1990میلادی چنین سند میان دو کشور امضاء شده بود، اظهار داشت: دو طرف درصدد تجدید این تفاهم نامه هستند.
سفیر کشورمان گفت: با طرف روسی در باره مجموعه ای از مسایل اقتصادی از انرژی گرفته تا عرصه بانکی گفت وگو می کنیم.
سنایی اضافه کرد:درمورد شاخص های کلیدی تفاهم نامه همکاری میان ایران و روسیه توافق حاصل شده است و فقط جزییات و موارد فنی سند مانده است که دو طرف به حل آن می پردازند.

** صادرات انرژی از ایران به روسیه تازگی ندارد
سفیر ایران با بیان این که موضوع صادرات نفت ایران به روسیه مطرح است، افزود: این گونه همکاری میان دو کشور تازگی ندارد و ایران در گذشته به اتحاد شوروی سابق گاز تحویل داده است.
وی یادآوری کرد: عقد توافقنامه های جدید درعرصه انرژی به رشد مبادلات بازرگانی ایران و روسیه و تحکیم روابط اقتصادی دو کشور کمک می کند.
وی در پاسخ به سوالی در مورد اعتراض آمریکا به همکاری های اقتصادی ایران و روسیه اظهار داشت: به رغم سر و صدا و هیاهویی که پیرامون این همکاری ها برپا شده است، اعلام می کنم امضای تفاهم نامه همکاری میان ایران و روسیه با هیچ یک از معیارها و قوانین بین المللی تناقضی ندارد.
سنایی گفت: علاوه بر آن، روسیه تنها کشور علاقه مند به تقویت همکاری های اقتصادی با ایران نیست و درهفته های اخیر هیات های تجاری از تعداد زیادی از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و حتی آمریکا از کشورمان بازدید کردند.
سفیر کشورمان افزود: معتقدم دوستان روسی که در شرایط دشوار در کنار ما بودند در بازار ایران باید امتیاز داشته باشند و این رویکردی مناسب است.
وی افزود: اما شرکت های روسی باید سرعت به خرج دهند و سهم خود را در بازار ایران به دست آورند و از عواقب تحریم های غرب هم نگرانی نداشته باشند.
وی درپاسخ به سوالی درباره امکان صادرات روزانه 500 هزار بشکه نفت ایران به روسیه گفت: در حال حاضر نمی توانم پاسخ مشخصی به این سوال بدهم. اکنون درباره حجم نفت صادراتی با طرف روسی مذاکره می کنیم. شاخص های معین دراین مورد به مقصد صادرات نفت و چگونگی انتقال آن بستگی دارد.
وی افزود: روسیه چند گزینه برای انتقال نفت ایران پیشنهاد کرده است و مذاکره کنندگان برای تعیین گزینه مناسب در این زمینه به زمان نیاز دارند.اما واقعا موضوع صادرات روزانه چند صدهزار بشکه نفت مطرح است.
سفیر ایران گفت: دورنمای خوبی برای همکاری های دو کشور گشوده می شود و چند ایده را که بین ایران و روسیه برای همکاری مطرح است عنوان می کنم که از آن جمله همکاری در عرصه های انرژی و ساخت پالایشگاه های نفت کوچک در کشورمان است.
وی ادامه داد : علاوه بر آن در مورد امکان سرمایه گذاری در میدان های گازی در ایران از طرف روسیه مذاکره می کنیم.
سنایی گفت: به عنوان مثال درعسلویه و پارس جنوبی که شرکت های روسی حضور داشتند و شرکت لوک اویل به اکتشاف نفت در حوزه اناران می پرداخت.
سنایی همچنین به امکان خرید چند صد مگاوات برق از روسیه برای تامین مصارف برق در ایران اشاره کرد.
سنایی درادامه مصاحبه به امکان توسعه همکاری های ایران و روسیه درعرصه خودرو سازی اشاره کرد و اظهار داشت: ایران خودروهای تولیدی خود در شرکت های ایران خودرو و سایپا را به روسیه صادر می کند و به واردات کامیون های سنگین روسی یا مونتاژ آن در ایران علاقه مند است.
سفیر کشورمان همچنین به علاقه مندی ایران به توسعه همکاری های ایران و روسیه در عرصه راه آهن و مشارکت با طرف روسی برای برقی کردن شبکه خطوط آهن کشورمان اشاره کرد.
وی با بیان این که توافق های به دست آمده برای دو کشور سودمند است، اظهار داشت: روسیه به خرید نفت ایران می پردازد و درمقابل کشورمان نیازهای خود را از روسیه تامین می کند و بخشی از مبلغ به دست آمده هم صرف احداث واحد دوم نیروگاه هسته ای بوشهر خواهد شد.
وی با اشاره به توافق روسای جمهوری ایران و روسیه در مورد همکاری های دو کشور در دیدار نخست آنها در بیشکک در ماه سپتامبر سال گذشته گفت : فقط مسایل فنی برای اجرای این توافق ها باقی مانده است و این امکان وجود دارد که تفاهم نامه همکاری دو کشور تا ماه اوت و زمان برگزاری نشست کمیسیون همکاری های دولتی ایران و روسیه امضا شود.
سفیر کشورمان اعتراض آمریکا در این مورد را بی مورد دانست و گفت: اولا این تفاهم نامه قوانین بین المللی را نقض نمی کند. دوم این که ایران و روسیه تصمیم های خود را تحت فشار طرف ثالث تغییر نمی دهند.
وی اضافه کرد: تهران و مسکو در وهله اول با توجه به منافع ملی خود رفتار می کنند.
وی در باره تاثیر تحریم ها بر کشورمان گفت: تحریم ها برخی مشکلات اقتصادی به وجود آوردند اما بحرانی بروز نکرده است و ایران به رغم تحریم ها همچنان با سرعت به پیشرفت های خود ادامه می دهد.
سنایی افزود: درحال حاضر فشار بر ایران رو به کاهش است و این باعث ایجاد تحرک تازه در اقتصاد ایران خواهد شد اما تاثیر این روند را در یک سال آینده خواهیم دید.

** رویکرد ما در توافق هسته ای بر مبنای برد- برد استوار است
سفیر کشورمان در باره عزم ایران برای حل مساله هسته ای اظهار داشت: ایران به صورت جدی برای عقد موافقت نامه هسته ای و اجرای آن برای حل و فصل کامل مساله هسته ای خود مصمم است.
وی ادامه داد: برای ما همچنین اهمیت دارد که این توافق برد- برد باشد به این صورت که برای ایران و طرف های شرکت کننده در مذاکرات با این کشور در گروه 1+5 سودمند باشد.
سنایی یادآوری کرد: موضوع هسته ای سال هاست که بین ایران و گروه 1+5 بحث می شود و همان طور که آقای روحانی رییس جمهوری ایران تصریح کرد این مساله باید به طور کامل حل و فصل شود.
سفیر ایران در روسیه درهمین حال برعزم ایران برای استفاده از انرژی هسته ای برای اهداف صلح آمیز تاکید کرد و گفت: ایران حتی یک گام از حقوق هسته ای خود عقب نشینی نمی کند.
وی در ادامه مصاحبه با اشاره به آغاز بهره برداری از واحد اول نیروگاه هسته ای بوشهر گفت: توافق اولیه برای احداث واحد دوم نیروگاه هسته ای بوشهر به دست آمده است و در حال حاضر مسایل فنی این توافق حل می شود. امیدواریم در سال 2014 این توافق نهایی شود.

** فروش سامانه اس 300 به ایران مغایر با قطعنامه های شورای امنیت نیست
سفیر ایران در ادامه مصاحبه در پاسخ به سوالی درمورد درخواست ایران برای اجرای قرارداد اس-300 گفت: قرارداد فروش مجموعه های پدافند هوایی اس-300 روسی به ایران را کاملا قانونی می دانیم که با هیچ یک از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل مغایرتی ندارد.
وی افزود: در هر صورت نظامیان ایران معتقدند که مجموعه اس-300 برای سیستم دفاعی ایران بهترین گزینه است و بر این باورند که قرارداد همچنان معتبر است و در انتظار دریافت این مجموعه ها از روسیه هستند.
وی اضافه کرد: در واقع طرف ایرانی هیچ تمایلی برای کشیده شدن این مساله به دادگاه نداشت و امیدواریم قبل از رسیدگی در دادگاه مساله را حل و فصل کنیم.
وی گفت: طرف ایرانی اقداماتی به عمل آورده که رسیدگی به این مساله در دادگاه داوری ژنو به تعلیق درآید و در انتظار تصمیم طرف روسی هستیم.

** روسای جمهور ایران و روسیه به خاک هم سفر می کنند
وی درمورد برنامه سفر سال گذشته رییس جمهوری روسیه به ایران درسال گذشته گفت: سفر آقای ولادیمیر پوتین به ایران به چند دلیل انجام نگرفت.
سنایی گفت: دلیل اول این که آقای روحانی رییس جمهوری ایران تا آن زمان دولت خود را تشکیل نداده بود و مسایل زیادی در رابطه با آغاز کار وجود داشت که می بایست حل می شد.
وی اضافه کرد: می توانم بگویم آقای روحانی روز 29 سپتامبر (10مهر) برای شرکت در اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر به آستراخان سفر می کند.
سفیر کشورمان درباره سفر پوتین به ایران گفت: توافق در این باره به دست آمده است اما هنوز تاریخ این سفر مشخص نشده است.
اروپام2242 ** 1064
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




28/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن