تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خداى عزوجل را اطاعت كند خدا را ياد كرده است، هر چند نماز خواندن و روزه گرفتن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802404639




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابراز امیدواری معاون وزیر خارجه ایران از شکل گیری فصل نوینی در روابط تهران - دوشنبه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ابراز امیدواری معاون وزیر خارجه ایران از شکل گیری فصل نوینی در روابط تهران - دوشنبه دوشنبه - ایرنا - معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه ایران روز شنبه ابراز امیدواری کرد که «با بکار گیری امکانات و ظرفیت های موجود، فصل نوینی در روابط و مناسبات تهران - دوشنبه شکل گیرد».


«ابراهیم رحیم پور» معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه ایران در گفت و گو با رسانه های همگانی در دوشنبه پایتخت تاجیکستان با اشاره به سفر دو روزه خود به این کشور گفت: این سفر نخستین سفر یک مقام ایرانی در دولت حسن روحانی به تاجیکستان است و در این سفر حامل پیام هایی برای «امامعلی رحمان» و «سراج الدین اصل اف» رییس جمهوری و نخست وزیر تاجیکستان بودم.
وی گفت: در گفت و گو با رییس جمهوری تاجیکستان در خصوص روابط دو کشور گفت و گو شد و مسیر راه سال 2014 برای گسترش بیش از پیش روابط و مناسبات دو کشور تبیین شد.
رحیم پور گفت: قرار شد کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور که برای مدتی غیر فعال بود، بار دیگر فعال شود و سطح مبادلات اقتصادی دو کشور که در حال حاضر معادل 300 میلیون دلار است، ارتقا یابد.
معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه ایران گفت: در گفت وگو با رییس جمهوری تاجیکستان در مورد دو طرح ایرانی نیروگاه سنگ توده 2 و تونل استقلال بحث شد و قرار شد بخشی از مشکلات سنگ توده 2 که مربوط به ایران است، برطرف و تاجیکستان نیز مشکلات مربوط به این نیروگاه را رفع کند تا انرژی تولیدی مجددا به مدار برق تاجیکستان وارد شود.
وی گفت: تونل استقلال و نیروگاه سنگ توده 2 به عنوان سمبل دوستی دو کشور نباید هدف تیرهای ناپیدا برخی افراد قرار گیرد.
رحیم پور افزود: با توجه به توانمندی های شرکت های ایرانی مقرر شد که طرح های های بزرگ دیگر در حال مطالعه نیز در این کشور انجام شود.
معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه ایران گفت: در سیاست خارجی ایران، تاجیکستان در بین کشورهای آسیای مرکزی اولویت نخست را دارد و تهران در اجرای طرح های خود در تاجیکستان به دنبال سود نیست، بلکه هدف کمک به رفع مشکلات این کشور است.
رحیم پور با اشاره به روابط خوب سه کشور فارسی زبان ایران، تاجیکستان و افغانستان و خروج نیروهای بین المللی از افغانستان، گفت: جمهوری اسلامی ایران در 35 سال گذشته به افغانستان به عنوان کشوری فارسی زبان به اشکال مختلف یاری رسانده است.
وی اظهار داشت: مشکلاتی افغانستان فراتر از منطقه است و کشوری که بانی این مشکلات است در کشورهایی چون سوریه، پاکستان و عراق نیز با حمایت از افراطی گری بحران ایجاد کرده است و بر همین اساس رییس جمهوری اسلامی ایران نگرانی خود را از وجود افراطی گری در مجامع بین المللی عنوان کرده است.
معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه ایران گفت: مسائل افغانستان درد مشترک ایران و تاجیکستان است و می توان با نگاه مشترک در این مورد و کمک به حل مشکل افغانستان، همکاری های امنیتی ارتقا یابد.
وی با بیان اینکه «افراطی گری مقبول اسلام نیست، اسلام دین صلح و دوستی است و دولت ها نباید اجازه دهند از دین مقدس اسلام سوء استفاده شود»، گفت: افرادی در سوریه برای رسیدن به مقاصد خود و ساقط کردن دولت قانونی سوریه به دنبال رواج افراطی گری هستند، اما نه تنها نتیجه ای نگرفتند، بلکه تاکنون 120 هزار در نتیجه افراط گری کشته شدند.
معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه ایران صبح شنبه تاجیکستان را به قصد تهران ترک کرد.
آساق**1663**1545
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




26/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن