تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802899148




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یگان‌های ویژه آمریکا و انگلیس در راه سوریه


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: یگان‌های ویژه آمریکا و انگلیس در راه سوریه بین الملل > خاورمیانه - فارس نوشت:

منابع دیپلماتیک غربی فاش کردند که کارشناسان اطلاعاتی و امنیتی آمریکایی و اروپایی هم اکنون در اردن حضور دارند و یکی از مأموریت‌های آنها تدوین طرح‌هایی برای تسهیل ورود یگان‌های ویژه آمریکایی و انگلیسی به سوریه است.

این منابع دیپلماتیک غربی در لندن به روزنامه اینترنتی رأی الیوم گفتند: صحبت رابرت فورد سفیر سابق آمریکا در سوریه درباره تشدید درگیری‌ها در جبهه جنوبی این کشور و اظهارات ویندی شرمن دستیار وزیر خارجه آمریکا درباره وجود "طرح ب" دولت این کشور در صورت شکست اجلاس ژنو 2 درباره سوریه، اردن و منطقه مرزی آن با سوریه را به دروازه اصلی آمریکا و اروپا برای انتقال تجهیزات نظامی پیشرفته به مخالفان مسلح در سوریه تبدیل خواهد کرد.

این منابع افزودند: کارشناسان آمریکایی و اروپایی در زمینه‌های نظامی، امنیتی و اطلاعاتی هم اکنون عملا در اردن حضور دارند و طرح‌هایی را در دو راستا تدوین می‌کنند.

این منابع گفتند: این طرح‌ها از یک سو برای تسهیل بخشیدن به امر ورود گروهی از نیروهای ویژه آمریکایی و انگلیسی به سوریه برای از جمله مقابله با گروه‌های مسلح تندرو و جلوگیری از نزدیک شدن عناصر گروهک‌های مسلح تندروی جبهه النصره و دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) به مرز سوریه با فلسطین اشغالی است و براساس آن، حضور جنگجویان سوری در منطقه درعا و مجاورت آن به عناصر گروه مسلح موسوم به ارتش آزاد سوریه محدود خواهد شد.

این منابع دیپلماتیک افزودند: این طرح‌ها از سوی دیگر برای نظارت بر مسلح کردن مخالفان و تدوین نقشه برای عملیات‌های رزمی آنها علیه مواضع نظام سوریه و مطمئن شدن از نرسیدن سلاح‌های پیشرفته به دست گروه‌های تندروی به اصطلاح جهادی در سوریه است.

برپایه این گزارش، اعلام دولت آمریکا در ارایه یک میلیارد دلار به عنوان تضمین بدهی‌های اردن در جریان سفر عبدالله دوم شاه این کشور به واشنگتن، نشانه‌ای از توافق آمریکا و اردن است که در طرح جدید تحرکات نظامی در داخل خاک سوریه تجلی خواهد یافت.

انتظار می‌رود که دروازه اردن تنها راه عربستان برای دسترسی به مخالفان مسلح در سوریه، در صورت تصمیم ریاض برای مجهز کردن آنها به موشک‌های ضد هوایی باشد.

رای الیوم افزود: منطقه جنوبی در سوریه به اصطلاح یک "دولت کوچک" یا "منطقه کوچک امن" برای مخالفان مسلح در سوریه خواهد بود که عملیات نظامی خود را برای فرسودن نظامی دولت از آنجا آغاز خواهند کرد و محدوده این منطقه حائل یا دولت کوچک می‌تواند در هفته‌ها یا ماه‌های آینده گسترش یابد.

جان کری وزیر خارجه آمریکا اخیرا گفت: باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور از همه ما خواسته است تا در مورد گزینه‌های متعددی بیاندیشیم که ممکن است (درقبال سوریه) وجود داشته یا نداشته باشد.

یک دیپلمات آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، به روزنامه القدس العربی گفت: طرح جایگزین مبتنی بر مسلح کردن دوباره مخالفان و هماهنگی عملیات نظامی آنها بویژه در جبهه جنوبی است که جبهه النصره و گروه داعش نفوذ کمتری دارند.

این دیپلمات آمریکایی افزود: هدف مورد نظر، شهر دمشق و از طریق کمک به گروه‌های مسلحی خواهد بود که کارشناسان آمریکایی و فرانسوی آنها را در اردن آموزش داده‌اند. 52261



دوشنبه 28 بهمن 1392 - 10:05:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن