تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خداوند عزوجل کسی را که در میان جمع ، بدون ناسزاگویی شوخی کند، دوست دارد .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802687546




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سعید جلیلی: آمریکا حق ندارد حقوق ایران در مساله هسته‌ای را تعریف کند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
سعید جلیلی: آمریکا حق ندارد حقوق ایران در مساله هسته‌ای را تعریف کند

سعید جلیلی: آمریکا حق ندارد حقوق ایران در مساله هسته‌ای را تعریف کند
اهواز - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکا حق ندارد حقوق ایران در زمینه مساله هسته ای را تعریف کند و دفاع ما از این مساله دفاع از حقوق ملت ایران است.

به گزارش نامه نیوز، سعید جلیلیˈ پیش از ظهر پنجشنبه در نشستی با دانشجویان دانشگاه های اهواز که به صورت مشترک از سوی بسیج اساتید ودانشجویی در آمفی تئاتر دانشکده اقتصاد و امور اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز تدارک یافت افزود: امروز در فضای پاستوریزه نیستیم که اگر کشوری خواست بر اساس منافع خود عمل کند معارض نداشته باشد زیرا عده ای هستند که به دنبال ایجاد تعارض و محدودیت می باشند.

وی گفت: غنی سازی و حق هسته ای جزو حقوق مهم ملت هاست و این حق به معنای داشتن چرخه هسته ای است.

جلیلی در پاسخ به سوال عمده دانشجویان که در خصوص مساله هسته ای و مذاکرات ایران و گروه 5 + 1بود گفت: همه باید سعی کنیم بر مبنای انقلاب و نظام حرکت کنیم.

جلیلی افزود: رهبر معظم انقلاب دو شاخص در این زمینه بیان کرده اند که شامل دفاع از حقوق هسته ای و عدم عقب نشینی از این حق ملت و مقابله با زیاده خواهی دشمن است.

وی گفت: آنچه اهمیت دارد خطوط قرمزی است با سقف و کف تعیین شده و باید در چارچوب آن انجام شود.

جلیلی افزود: ملت ایران نشان داد که در دفاع از حقوق خود جدی است و در این راه مقاومت و ایستادگی کرد، هزنیه هم می دهد این را دشمنان می دانند و آن را تجربه کرده و می کنند.

جلیلی به نقش مهم دانشجویان درعرصه سیاست اشاره کرد و افزود: طبق الگوی انقلاب اسلامی باید مقابل دشمنان مقاومت کرد و پیش رفت.

جلیلی به اثرات حرکت در مسیر این الگو در براندازی رژیم شاهنشاهی در ایران، جنگ تحمیلی، جنگ های 33 ، 22 و هشت روزه اشاره کرد و گفت: با الگوی انقلاب اسلامی خرمشهر آزاد و این الگو که ارمغان امام راحل(ره) است نشان داد که افسانه شکست ناپذیری قدرت های زورگو موهوم بوده است.

جلیلی بر ضرورت دفاع از حقوق ملت ایران بویژه در زمینه مساله ای هسته ای با تداوم بهره گیری از این الگو تاکید کرد و گفت: الگوی امام راحل(ره) اجازه نداد حتی وجبی از خاک کشور که در قبل از ظهور انقلاب اسلامی بخش هایی از آن به بیگانگان داده شد به یغما رود.

وی افزود: با بهره گیری از این الگو درعرصه های مختلف موفقیت های بسیاری به دست آوردیم و اگر دشمن به دنبال تحریم های فلج کننده علیه ایران می رود می داند که در راهی که پیش گرفته بود نمی تواند این ملت را فلج کند بنابراین در عرصه اقتصادی ورود می کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امام راحل(ره) با اندیشه ناب و مبنای دقیقی که این اندیشه داشت توانستند تحول بزرگی در کشور و جهان ایجاد کند.

وی افزود: این رسالت دانشگاه است که اگر در پیوند با علم و با توجه به ضرورت ها و اقتضائات جامعه به شکل صحیح و مبنای فکری درست حرکت کند موفقیت های بیشتری در انتظار ملت ایران خواهد بود و انقلاب اسلامی با قدرت و شتاب بیشتری مسیر خود را ادامه می دهد.

جلیلی یکی از عرصه های مهم در اندیشه را در حوزه سیاست و یا همان اندیشه سیاسی عنوان کرد و گفت: اگر اندیشه و یا دیدگاهی مطرح شود که در مباحث پایه حرف های متفاوت و خاص خود را داشته باشد نباید انتظار داشت که با توجه به سیاست زور و تزویر قدرت های بزرگ به نظریه ای مشترک با آنها برسیم و این تفاوت نظریات اثراتی خواهد داشت و آثار خود را در تمام حوزه ها نشان خواهد داد.

وی گفت: انقلاب اسلامی ما یعنی انتخاب اندیشه دینی از سوی مردم که بر اساس خواسته ملت چنین اندیشه ای ساری و جاری شود و بر اساس چنین الگویی حرکت کرده و ملت ایران با ایستادگی خود نشان داد که از حقوق هسته ای خود دفاع خواهد کرد.

جلیلی افزود: در موضوع هسته ای، ما طبق معاهده ان.پی.تی پیش رفته ایم اما بندهای یک و دو آن بیان می کند که تنها چند قدرت می توانند سلاح هسته ای داشته باشند و بقیه چنین حقی ندارند و چنین انحصارهایی در دیگر عرصه ها هم وجود دارد.

وی افزود: 60 کشور جهان مورد تحریم واقع شده اند و عده ای به خود اجازه می دهند که اینها را زیرفشار قرار دهند؛ بسیاری از مواقع منافعی تعریف می کنند که اگر این منافع مورد تهدید واقع شد می توانند به هر طریقی از آن دفاع کنند.

وی افزود: اینها که خط قرمز تعیین می کنند خود مدعی آزادی بیان و دفاع از حقوق بشرند.

جلیلی در بخش دیگری از سخنان خود دانشگاه را محل کسب علم، معرفت و بررسی های علمی دانست و گفت: بسیار مهم است که در مسیر انقلاب و نظام و مردم حرکتی دقیق، علمی و بر اساس یک مبنای صحیح و به دور از توهم و خیال پردازی باشد.

وی این را رسالت دانشگاه و دانشجویان دانست و افزود: مبنای نظام و انقلاب معرفت و علم است و مبین اندیشه ای شده که می خواهد این را طرح و به شکل موفق محقق کند.






1392/11/3





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن