تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه از حق دَم مى زند با سه ويژگى شناخته مى شود: ببينيد دوستانش چه كسانى هستند؟ نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812887678




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرخه تولید علم به تولید و ثروت باید در دانشگاه ها تکمیل شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین فریدون خبرداد:
چرخه تولید علم به تولید و ثروت باید در دانشگاه ها تکمیل شود
قزوین - خبرگزاری مهر: مشاور ارشد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پر کردن 400 هزار صندلی خالی در دانشگاهها، تکمیل چرخه علم به تولید و ثروت و بسترسازی برای کارآفرینی دانشجویان پس از فارغ التحصیلی مهمترین اولویت وزارت علوم در دولت جدید است.



به گزارش خبرنگار مهر، مراسم معرفی سرپرست جدید دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین ظهر یکشنبه با حضور آیت الله باریک بین نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، عبدالحسین فریدون مشاور ارشد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مرتضی روزبه استاندار، داود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام صادقی دادستان، ایوب رحیمی معاون سیاسی استانداری، حجت الاسلام عابدینی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشکگاه بین المللی امام خمینی و جمعی از استادان و دانشجویان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین برگزار شد.

عبدالحسین فریدون در این مراسم گفت: امروز به برکت جمهوری اسلامی در هر شهری یک واحد دانشگاهی دایر شده و زمینه تحصیل علاقمندان به علوم مختلف فراهم شده و جایگاه علمی کشور را ارتقاء بخشیده است. وی افزود: توسعه علمی مسئولیت سنگینی است که همه باید تلاش کنیم تا ملت بزرگ ایران بتواند به سند چشم انداز دست پیدا کند و با انتخابی که مردم در 24 خرداد انجام دادند مطالبات دانشگاهیان فراوان است که باید بتوانیم به آنها پاسخ دهیم. فضای دانشگاهها باید بانشاط شود/ همه گزایش های می توانند فعالیت کنند فریدون یادآور شد: باید فضای دانشگاهای کشور با نشاط شود و با حفظ کرامت و حرمت همه افراد، اساتید و دانشجویان و کارکنان محیطی آرام و به دور از هرگونه تنش سیاسی و کارهای سلیقه ای ارکان دانشگاه را تجربه کنند. این مسئول اظهار داشت: با انتخاب افراد شایسته و علمی می توانیم جایگاه ارکان دانشگاه را ارتقاء بخشیم تا زمینه استقلال این مراکز علمی فراهم شود که در این راستا اجرایی شدن قانون هیئت امنا بسیاری از دغدغه ها را برطرف می کند. فریدون بیان کرد: قانونمند کردن دانشگاهها و استفاده از قوانین و مقررات وضع شده در احقاق حقوق کارکنان، دانشجویان و اساتید موثر است و مدیریت مشارکتی هم حلال بسیاری از مشکلات است. مشاور ارشد وزیر علوم اظهارداشت: درصدد تدوین آئین نامه ای هستیم تا مدیران گروهها و روسا نیز با نظر هیئت های علمی تعیین شوند و نشان دهیم که قادریم مدیریت دانشگاه را بدون هیچ چالشی بخوبی انجام دهیم. این مسئول یادآورشد: با تنظیم مقررات و قوانین باید تشکلها و انجمن های دانشجویی در چارچوب قانون حرکت کنند تا هیچ مشکلی بروز نکند.

فریدون گفت: جذب حداکثری و دفع حداقلی در دانشگاهها باید مورد توجه قرار گیرد و بتوانیم ز مینه فعالیت هر گرایشی در این محیط های علمی را فراهم کنیم تا از مهاجرت نخبگان جلوگیری و افراد مستعد و متخصص در هر بخشی جذب شود. وی بیان کرد: باید از فرصت خوبی که در دولت جدید در ارتباطات بین المللی فراهم شده استفاده کنیم و در زمینه تبادل دانشجو، استاد و هیئت های علمی بهره ببریم. استفاده از افراد توانمند در مدیریت ها/ راه اندازی رشته های محلی فریدون استفاده از افراد توانمند و شایسته در پستهای مدیریتی را مهم دانست و گفت: به دور از هر گونه گرایش های سیاسی و سلیقه ای و مسائل جناحی باید به گونه ای حرکت کنیم تا عده ای در وسط و برخی در حاشیه قرار نگیرند بلکه همه در فعالیتها مشارکت جدی داشته باشند و ضمن استفاده از همه ظرفیت ها و امکانات از پراکندگی امور هم جلوگیری شود. وی افزود: باید نیازهای محلی را بررسی کنیم و پژوهش ها در مسیر نیازهای بومی ساماندهی و هدایت شود که در این مسیر آموزش دانشگاهیان و افزایش کیفی تحصیل ضروری است. این مسئول اظهارداشت: در سالهای اخیر از نظر کمی رشد قابل توجهی در دانشگاهها داشته ایم و در شرایط کنونی باید کیفیت تحصیل بالا برود. فریدون گفت: در حال حاضر چهار میلیون دانشجو در 150 هزار مترمربع فضای دانشگاهی تحصیل می کنند و تعداد هیئت علمی هم به 60 هزار نفر رسیده که در این شرایط لازم است رشته های بین رشته ای و مورد نیاز هر منطقه را در استانها راه اندازی کنیم. مشاور ارشد وزیر علوم، تحقیقات و فنآوری تصریح کرد: در حال حاضر 400 هزار کرسی خالی در دانشگاهها داریم که باید برای آن برنامه ریزی کنیم و در کنار آن فعال کردن انجمن های علمی برای ارتقاء فعالیتهای پژوهشی را جدی بگیریم زیرا از نظر تعداد دانشجو و ایجاد فضای آموزشی توسعه یافته هستیم و اگر بتوانیم آموزش عالی را تجمیع کنیم از هدر رفتن هزینه ها جلوگیری می شود.

تکمیل چرخه تبدیل علم به تولید و ثروت در دانشگاهها فریدون بیان کرد: تکمیل چرخه علم در دانشگاهها به تولید و ثروت مورد تاکید رهبری و رئیس جمهور است که محور این کار دانشگاهها هستند لذا باید کاری کنیم تا دانشجویان پس از تحصیل به جای کارمند شدن بتوانند کارآفرین شوند و احساس هویت کنند.

وی افزود: متاسفانه در دانشگاههای کشور فضای یاس و ناامیدی دیده می شود که شاید نگرانی از آینده است و باید بتوانیم با استفاده از پارک های علم و فنآوری و شرکت های دانش بنیان در مسیر تبدیل علم به ثروت و تولید گام برداریم و به دولت نیز در ایجاد اشتغال کمک کنیم.

فریدون اظهارداشت: در رشته های جدید باید همخوانی باشد تا دانشجو بتواند در پایان دوران تحصیل به یک کارآفرین تبدیل شود و دانشگاه لازم است در مسیر توسعه شرکت های دانش بنیان گام بردارد و کشور را در افق چشم انداز یاری برساند.

مشاور ارشد وزیر علوم یادآورشد: در برنامه ریزیها و تدوین آئین نامه ها درصدد استفاده از دیدگاه اساتید و دانشجویان و کارکنان دانشگاهها هستیم تا مسیر توسعه هموار شود.

در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات چهار ساله عبدالعلی آل بویه رئیس سابق، سید ابوالحسن نائینی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین معرفی شد.


۱۳۹۲/۱۱/۲۷ - ۱۵:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن