تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خداوند ايمان را براى پاكى از شرك... و عدل و داد را براى آرامش دل‏ها واجب نمود. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819099571




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترکیه به درخواست کمک نظامی اتحادیه اروپا پاسخ مثبت می دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ترکیه به درخواست کمک نظامی اتحادیه اروپا پاسخ مثبت می دهد آنکارا - ایرنا - ˈاحمد داوداوغلوˈ وزیر خارجه ترکیه گفت: دولت آنکارا به درخواست کمک نظامی اتحادیه اروپا در مساله جمهوری آفریقای مرکزی پاسخ مثبت می دهد.


به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری اینترنتی ˈحریتˈ، اتحادیه اروپا خواستار کمک ترکیه در حل مساله آفریقای مرکزی و اعزام نیروی نظامی به این کشور شده بود.
به نوشته این پایگاه خبری، وزیر خارجه ترکیه با اشاره به وصول نامه اتحادیه اروپا افزود: ترکیه به اتحادیه اروپا در مساله آفریقای مرکزی ، کمک خواهد کرد.
وی با تاکید بر اینکه تصمیم نهایی در آنکارا هنوز اتخاذ نشده، اضافه کرد: ترکیه در آفریقای مرکزی برای مقابله با قتل عام مسلمانان از سوی مسیحیان، به اتحادیه اروپا کمک خواهد کرد.
گفته می شود تصمیم نهایی دولت ترکیه پس از مشاوره وزارت خارجه، ستاد ارتش، سازمان اطلاعات و امنیت این کشور ، شهربانی و نهاد نخست وزیری اعلام خواهد شد.
در صورت تصویب اعزام واحد نظامی از سوی دولت ترکیه به جمهوری آفریقای مرکزی، دولت آنکارا ملزم به گرفتن مجوز از مجلس ملی ترکیه است .
رسانه های ترکیه دیروز اعلام کردند: درخواست اتحادیه اروپا از ترکیه برای اعزام واحد نظامی به جمهوری آفریقای مرکزی در جریان نشستی که در بروکسل برای تشکیل یک واحد نظامی جهت ارسال به جمهوری آفریقای مرکزی به فرماندهی ˈفیلیپه پونتتیسˈ تشکیل شده بود، مطرح شد.
در نشست یاد شده ، علاوه بر کشورهای اتحادیه اروپا، نمایندگان آمریکا، کانادا، گرجستان، نروژ و صربستان نیز شرکت کردند.
فرانسه پیش از این یک واحد نظامی متشکل از 1600 سرباز را به جمهوری آفریقای مرکزی اعزام کرده بود.
حمله گروههای مسلح مسیحی به مسلمانان آفریقای جنوبی و قتل عام آنها ، موجب واکنش جامعه بین الملل به وقایع این کشور شده است .
خاورم**2012* **230**1651
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




27/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن