تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حسـد ورزى به یکـدیگـر بپـرهیزیـد، زیـرا ریشه کفـر، حسـد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802512315




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حسن روحانی در دیدار با مقام معظم رهبری: پیامبر(ص) با اعتدال توانست بین دنیا و دین آشتی برقرار کند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
حسن روحانی در دیدار با مقام معظم رهبری: پیامبر(ص) با اعتدال توانست بین دنیا و دین آشتی برقرار کند

حسن روحانی در دیدار با مقام معظم رهبری: پیامبر(ص) با اعتدال توانست بین دنیا و دین آشتی برقرار کند
رییس جمهوری، حضرت محمد مصطفی (ص) را پیامبر اعتدال خواند و گفت آن حضرت توانست بین دنیا و دین، بین عقل و وحی ، بین فرد و جامعه اعتدال و آشتی برقرار کند، آن حضرت در سخت ترین روزها امید را از دست نداد و به مسلمانان امید داد.
به گزارش نامه نیوز از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی این سخنان را روز یکشنبه در دیدار مسئولان نظام، اعضای شرکت کننده در بیست و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی و گروه های مردم با مقام معظم رهبری بیان کرد.

رییس جمهوری با تبریک میلاد پیامبر نور و رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) و فرزند برومندش امام صادق(ع)، گفت: این میلاد را به محضر همه مسلمانان جهان که در کنار سفره معرفت قدسی او نشسته اند و بر همه ملت ایران که همواره عشق و وفایشان را به قرآن و سنت پیامبر و عترت او به اثبات رسانده اند و به همه حضار محترم و گرامی، سفرای کشورهای اسلامی، مهمانان عزیز کنفرانس وحدت اسلامی و به ویژه به رهبر معظم انقلاب که او خود از خاندان آن نور عالم گیر است تبریک و تهنیت عرض می کنم.

روحانی ادامه داد: قرن ها بود که از آخرین پیامبر بزرگ و کتاب الهی که توسط اونازل شده بود می گذشت، سراسر جهان را جهل وجهالت و ظلمت فرا گرفته بود به ویژه شبه جزیره ای که بت ها جای خدا نشسته بودند و قبیله جای قبله، خون را با خون می شستند ، خشونت، افراط، جنگ و نزاع به عنوان یک فخر و افتخار قبیله ای در آن جامعه مطرح بود.

رییس جمهوری با بیان این که انقیاد انسان آن عصردر برابر انسان بود، اضافه کرد : نیمی از جمعیت چنان مورد تحقیر و اهانت قرار گرفته بودند که وقتی کودک دختری متولد می شد، می گفت: ˈایمسکه علی هون ام یدسه فی التراب، الا ساء ما یحکمونˈ.

روحانی با تاکید بر این که در چنین شرایطی، جهان در انتظار مولودی بود که حاوی پیام هدایت برای بشریت باشد، اظهار داشت: عقربه های زمان حرکت می کرد و انتظار مردم شدید و شدیدتر و پاسخ این انتظار هفدهم ربیع المولود بود، میلاد پیامبر نور، پیامبر هدایت، پیامبری که ˈحسنت جمیع خصالهˈ و تا ابد ˈصلوا علیه و آلهˈ.

رییس دولت تدبیر و امید، عنوان کرد: ماه فرو ماند از جمال دل آرای او و سرو از سراسر اعتدال زندگی این بزرگ مرد جایی برای نمود پیدا نکرد، بدرخشید و ماه مجلس شد و همه دل های رمیده از خوف و خشونت را مونس شد.

روحانی تصریح کرد: او به مکتب نرفت و خط ننوشت اما به غمزه مسئله آموز صد مدرس شد وهمه مدرسان جهان، شاگرد غمزه معرفت، اخلاق، دیانت و عقلانیت اویند.

رییس دولت یازدهم خاطرنشان کرد: او قبل از بعثت به دلیل اخلاق حسنه اش به عنوان محمد امین شناخته می شد، او که اخلاق و ویژگی هایش به جایی رسید و در جایی بود که فرمود: و انک لعلی خلق عظیم.

روحانی ادامه داد: او اسوه و الگو برای همه ماست و همه مسلمانان جهان، ˈلقد کان لکم فی رسول الله اسوه حسنهˈ، او شاهد ، مبشر ،منذر ،داعی الی الله و سراج منیر بود ˈشاهدا و مبشرا و نذیرا و داعیا الی الله باذنه و سراجا منیراˈ.

رییس جمهوری افزود: او نه تنها ˈبالمومنین رئوفٌ رحیمˈ که رحمت همه عالمیان بود، ˈو ما ارسلناک الا رحمه للعالمینˈ، او که جامعه ای متمدن و تمدنی بزرگ و فرهنگی عظیم را به بشریت عرضه کرد.

روحانی با بیان این که چرا امروز ما مسلمانان از آن راه فاصله گرفته ایم ؟ گفت: آن پیامبری که ˈعزیز علیه ما عنتمˈ ، رنج مومنان و مسلمان ها را تحمل نمی کرد، روح پیامبر، روح بزرگ او چه می کشد که امروز از پیکره دنیای اسلام و امت اسلام نه تنها اختلاف و افراط که نزاع و جنگ وخون جاری است؟

رییس قوه مجریه اضافه کرد: او که برای هدایت هدایت نیافتگان، نزدیک بود جان خود را فدا کند، ˈفلعلک باخع نفسک علی آثارهم ان لم یومنوا بهذا الحدیت اسفاˈ.

روحانی، تصریح کرد: امروز روح بلند آن پیامبر عظیم الشان در برابر منحرفینی که راه انحراف، تکفیر و اختلاف را در پیش گرفته اند چه می کشد؟ و نکند و مباد که رویای دشمنان اسلام برای ایجاد اختلاف و عقب ماندگی دنیای اسلام و بعد، تسلط مجدد آن ها بر دنیای اسلام روزی محقق شود.

رییس جمهوری با بیان اینکه این ما هستیم که امروز باید به یاری پیامبر و دین خدا به پا خیزیم، اظهار داشت: امروز دین خدا، جامعه اسلامی و امت مسلمان نیاز به یاری دارد، امروز از هر زمان دیگر محتاج تریم تا به ندای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) که همه مسلمانان را دعوت به وحدت واتحاد کرد و هفته وحدت از یادگاران اوست، لبیک بگوییم.

رییس جمهوری، تاکید کرد: امروز باید وحدت ، وفاق ، همدلی و همبستگی ما حول نقاط مشترک به ویژه قرآن، نبوت، سیره پیامبر، مناسک دینی و مذهبی تقویت شود .

وی تاکید کرد امروزه منافع و دشمنان مشترک ، قدس عزیز، فلسطین اشغال شده، جنگ وخون ریزی در دنیای اسلام، وحدت دنیای اسلام، همه و همه ده ها محوری است که می تواند ما را در کنار هم جمع کند.

روحانی با تاکید بر این که ما باید به ریشه های اختلاف پرداخته و آنها را از بین ببریم ، افزود: باید با تبعیض، نابردباری دینی، فقر فرهنگی ، فقر معنوی، فقر اقتصادی، فقر سرمایه های اجتماعی، توسعه نیافتگی مقابله کنیم ، دست به دست هم داده وامت واحده اسلامی را از نو بسازیم و تمدن بلند اسلامی را بار دیگر احیا کنیم.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: برای این کار باید به معجزه پیامبر (ص) مراجعه کنیم، معجزه پیامبر از جنس کلام ؛ موعظه حسنه و جدال احسن بود ، ما باید به قرآن ، گفت و گو ، عقلانیت ، تدبیر برگردیم و امید برگردیم زیرا پیامبر ما پیامبرعقلانیت ، تدبیر و امید بود و در سخت ترین روزها امید را از دست نداد و به مسلمانان امید داد.

رییس جمهوری افزود : پیامبر گرامی اسلام در بحبوحه جنگ احزاب و شدیدترین شرایط مسلمان ها ، پیروزی آنان را بر کسری و قیصر می دید و نوید و بشارت می داد، او همه کارها حتی هدایتش را توام با عقلانیت قرار می داد و با همه عظمتش برای اداره جامعه با مردم مشورت می کرد.







1392/10/29





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 149]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن