تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، شمشير بُرَّنده اى است بر ضد اهل باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803175413




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حداقل کار این بودکه دست وزارت بهداشت بسته نباشد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: حداقل کار این بودکه دست وزارت بهداشت بسته نباشد
این بحث برای کمک به مردم کم درآمد و نیازمندان بود اما متاسفانه برخی مواقع حساسیت نمایندگان به موضوعی کم می شود و به اندازه کافی در برخی موارد موضع گیری جدی ندارند. با توجه به بدهی ها و کسری بودجه های وزارت بهداشت این اعتبار می توانست باری را از دوش وزارت بهداشت بردارد اما متاسفانه چنین نشد در کمال ناباوری و بی انصافی رد شد.
کد خبر: ۳۷۸۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۸ - 15 February 2014



بودجه کشاورزان نصف می‌شود
در بودجه سال 93 برخی اتففاقات خوبی در مورد وزارت بهداشت و حوزه سلامت در حال وقوع بود به طوری که دولت تصمیم گرفت یک در صد از مالیات ارزش افزوده را به حوزه سلامت اختصاص دهد، اما این تصمیم دولت در کمیسیون تلفق و در جریان رسیدگی به دستخوش تغییر شد و این بودجه به سمت بیمه ها منحرف گردید.

به گزارش تابناک، به طوری که براساس پیشنهاد کمیسیون تلفیق که جایگزین بند الحاقی تصویب شده قبلی توسط مجلس شورای اسلامی شد، از ابتدای سال 1393 علاوه بر افزایش قانونی نرخ مالیات بر ارزش افزوده یک واحد به عنوان مالیات سلامت به نرخ مالیات بر ارزش افزوده سهم دولت اضافه و همزمان با دریافت مستقیماً به ردیف درآمدی 1101512 واریز می‌شود.

در همین ارتباط دکتر رسول خضری در گفت و گو با تابناک اظهار داشت: روز سه شنبه این موضوع را تصویب کردیم. متاسفانه روز 5 شنبه مجددا آن را رد کردند. ما در کمیسیون بهداشت به دنبال این هستیم که این موضوع دوباره مطرح شود. اگر نیاز به بازنگری و اصلاح دارد انجام شود و دوباره به صحن بیاید.

وی گفت: بحث یک درصد ارزش افزوده بود تا بخشی از مالیاتی که اخذ می شود به حوزه سلامت اختصاص یابد و اعتبار حاصل از این موضوع 3000 میلیارد می شد که تنها بخشی از اعتبارات مورد نیاز حوزه سلامت را تامین می کرد و در واقع کمک به مردم بود. متاسفانه حرکتی که تعدادی از نمایندگان انجام دادند و این بحث را رد کردند باعث می شود که دود این ماجرا در آینده به چشم مردم می رود.

 این بحث برای کمک به مردم کم درآمد و نیازمندان بود اما متاسفانه برخی مواقع حساسیت نمایندگان به موضوعی کم  می شود و به اندازه کافی در برخی موارد موضع گیری جدی ندارند. با توجه به بدهی ها و کسری بودجه های وزارت بهداشت این اعتبار می توانست باری را از دوش وزارت بهداشت بردارد اما متاسفانه چنین نشد در کمال ناباوری و بی انصافی رد شد.

خضری در توضیح این موضوع که این اعتبار از طریق بیمه گران در اختیار حوزه سلامت و وزارت بهداشت قرا خواهد گرفت، گفت: موضوع این است که اعتبارات بخش سلامت به جای اینکه به وزارت بهداشت بیاید به حوزه هایی خارج از وزارت بهداشت می رود. 70درصد بودجه حوزه سلامت در اختیار وزارت بهداشت نیست و ما نمی توانیم انتظارات مردم و پزشکان را برآورده کنیم.

 مشکل ما تامین اعتبار برای نگه داشتن پزشکان در مناطق محروم است. پرداخت کارانه پزشکان در این مناطق ماه ها به تعویق افتاده است. زمانی که این اعتبارات در اختیار وزارت بهداشت باشد می توان آن را مدیریت کرد و هر کجا که بیشتر نیاز باشد هزینه کرد. مدیریت منابع مالی و انسانی باید در اختیار وزارت بهداشت باشد.

این نماینده گفت: متاسفانه پس از سال ها هنوز قیمت واقعی خرید و ارائه خدمت مشخص نیست. بیمه ها هم با این روند یا پول کافی نمی دهند و یا تاخیر دارند. این بار بر دوش وزارت بهداشت است. از سوی دیگر 70 درصد مشکلات سربار وزارت بهداشت ناشی از خارج از این وزارت است؛ مثل آلودگی هوا. وزارت بهداشت تنها هزینه می کند درحالی که دلیل مشکلات عواملی هستند که مالیات و عوارضی که باید به وزارت بهداشت بدهند نمی دهند.

مدیریت منابع مالی در وزارت بهداشت نیاز به بازنگری و تحول اساسی دارد اما این دلیل نمی شود منابع مالی را از وزارت بهداشت بگیرند و وزارت بهداشت را که حتی در پرداخت حقوق پرسنل خود با مشکل مواجه است، دست خالی بگذارند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان تاکید کرد: بودجه وزارت بهداشت باید افزایش یابد و باید از 7 درصد کنونی به 40 درصد برسد. باید بحث پیشگیری و بهداشت مقدم بر درمان باشد. این مشکلات را نمی توان در کوتاه مدت برطرف کرد. حداقل کار این است که دست وزارت بهداشت بسته نباشد. پیشنهاد دولت می توانست خون تازه ای در رگ های وزارت بهداشت باشد اما متاسفانه این کار با تصمیم مجلس ناکام ماند. این کار به نفع مردم و وزارت بهداشت نبود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن