تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801771269




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عراقچی: زمان مذاکرات نهایی با 1+5 در دیدار ظریف و اشتون تعیین می شود


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
عراقچی: زمان مذاکرات نهایی با 1+5 در دیدار ظریف و اشتون تعیین می شود

عراقچی: زمان مذاکرات نهایی با 1+5 در دیدار ظریف و اشتون تعیین می شود
سید عباس عراقچی عضو تیم مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: زمان انجام مذاکرات نهایی ایران و 1+5 در دیدار محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و خانم کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بررسی و تعیین می شود.
به گزارش نامه نیوز، معاون امور حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این درک و تفاهم بین ایران و کشورهای 1+5 وجود دارد که بعد از اجرای گام اول توافق نامه ژنو، مذاکرات مربوط به گام نهایی میان دو طرف آغاز شود تا درباره جزئیات و نحوه انجام آن، توافق ها بررسی و نهایی شود.

عراقچی اظهار داشت: برای بررسی این موضوع قرار است آقای ظریف دیداری با خانم اشتون داشته باشد و به نظر می رسد این ملاقات در ماه فوریه انجام شود اما هنوز تصمیمی درباره زمان دقیق آن گرفته نشده است.

وی در عین حال افزود: ممکن است این دیدار در حاشیه یک اجلاس بین المللی مانند نشست داووس یا مونیخ انجام شود یا این که این مذاکرات در جریان سفر اشتون به تهران صورت گیرد.

پیش از این نیز عراقچی در گفت و گوی تفصیلی با خبرنگاران ایرنا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مذاکرات برای توافق نهایی میان ایران و 1+5 دقیقا از چه زمانی آغاز خواهد شد؟ گفت: قرار بر این بود که وقتی گام اول اجرایی شد (20 ژانویه) در فاصله کوتاهی که تقریبا دو یا سه هفته است مذاکرات مربوط به گام نهایی را شروع کنیم.

عضو تیم مذاکره کننده هسته ای تصریح کرد: شما وقتی می توانید گام اول را بردارید که مطمئن باشید گام آخر کجاست، گفت: به تعبیر من اگر آن طرف در ذهنش در گام آخر قرار است برود به یک نقطه و ما در ذهنمان این است که برویم به نقطه ای دیگر، بهتر است که گام اول را اصلا بر نداریم چرا که اول باید مطمئن شویم که هدف و مسیر یکی است.

وی تصریح کرد: بنابراین ما اصرار کردیم که تکلیف گام آخر و مشخصه هایش باید از همین الان روشن باشد.

این عضو مذاکره کننده تیم هسته ای کشورمان ادامه داد: همان طور که می دانید در متن توافقنامه آمده است که مثلا در گام آخر غنی سازی هست و این هم مورد تاکید ما بوده است.

وی یادآور شد: در گام اول غنی سازی هست و ایران غنی سازی خودش را ادامه می دهد و درگام آخر هم گفته ایم که از همین الان باید بگویید که وقتی به آخر مسیر هم می رسیم، غنی سازی ایران کماکان هست و این را هم گفته اند. اینکه وقتی به گام آخر می رسیم، تحریمی نیست و تحریم ها برداشته می شود و بعد شروع به طی این مسیر تا گام آخر کنیم.

عراقچی اضافه کرد: از الان باید بگویید که گام آخر اگر هر شکلی هم دارد، محدود است و دوره زمانی دارد و هیچ چیزی ابدی نیست که گفته شده است گام آخر دوره زمانی خواهد داشت. البته اینکه دوره اش چقدر است را باید در مذاکرات گام آخر مشخص کنیم و این طور نیست که تصمیم بگیریم برای چیزی تا ابد.

ماسیمو آپارو رییس بخش B دپارتمان پادمان آژانس بین المللی انرژی اتمی به منظور گزارش دهی آغاز اجرای گام اول برنامه اقدام مشترک ژنو از سوی جمهوری اسلامی ایران به نهاد تابعه بین المللی خود (آژانس )، بامداد شنبه وارد تهران شد.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: آپارو قرار است روز شنبه با مسوولان پادمانی سازمان انرژی اتمی ایران درباره آغاز اجرای گام اول برنامه اقدام مشترک ژنو گفت وگو کند.

وی افزود: هیات بازرسان آژانس به ریاست آقای آپارو در 20 ژانویه (30 دی ماه) شروع اقدامات داوطلبانه ایران را به آژانس گزارش خواهد کرد و بدین ترتیب اجرای گام اول برنامه اقدام مشترک ژنو به طور رسمی آغاز می شود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: براساس تعهدات صورت گرفته قرار شد گروه 1+5 در همان روز اقدامات خود از جمله لغو تحریم ها را آغاز کند و عملا به طور همزمان در ایران و پایتخت های 1+5 و نیز اتحادیه اروپا در 30 دی اجرای گام اول برنامه اقدام مشترک ژنو که شش ماهه است، آغاز می شود.

بر اساس توافق ایران و 1+5 در سوم آذر 1392 در ژنو و مذاکرات کارشناسی بعدی ، از 20 ژانویه (30 دی) برخی تحریم ها علیه برنامه هسته ای ایران باید لغو شود و تهران نیز اقداماتی داوطلبانه برای رفع نگرانی طرف مقابل دربرنامه صلح آمیز هسته ای خودرا اجرا می کند.

عراقچی عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران با گروه 1+5گفت که 2/4میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران براساس جدول زمانبندی مشخص شده ، طی هشت قسط آزاد خواهد شد و تهران نیز نیمی از ذخیره 196 کیلوگرمی اورانیوم 20 درصد خود را در طول 6 ماه و ماهانه 15 کیلو گرم را به اکسید تبدیل می کند و نیم دیگر آن را نیز در طول سه ماه رقیق سازی خواهد کرد.

گروه 1+5 بر اساس برنامه اقدام مشترک ژنو، همچنین باید تلاش ها برای کاهش خرید نفت خام ایران را متوقف کند و تحریم اتحادیه اروپا و آمریکا بر بیمه و خدمات حمل و نقل مرتبط با آن تعلیق شود.

1+5 همچنین متعهد شده است تحریم های پتروشیمی، طلا و فلزات گرانبها ، صنعت خودرو و قطعات هواپیما و نیز خدمات مرتبط با موارد یادشده را تعلیق کند.

تهران نیز در طی دوره 6 ماهه اجرای برنامه اقدام مشترک ژنو که از روز دوشنبه آغاز می شود، غنی سازی 20 درصد خود را به صورت داوطلبانه تعلیق می کند، اما غنی سازی تا سطح پنج درصد همچنان ادامه خواهد داشت.




1392/10/28





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن