تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زمستان بهار مومن است از شبهاى طولانى‏اش براى شب زنده‏دارى واز روزهاى كوتاهش براى روز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818827334




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی برای کمک به تولید ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین روزبه:
استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی برای کمک به تولید ضروری است
قزوین- خبرگزاری مهر: استاندار قزوین گفت: استفاده از ظرفیت اعتباری صندوق توسعه ملی و فاینانس برای کمک به بخش تولید ضرورتی اجتناب ناپذیر است.



به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی روزبه در دومین جلسه شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی که ظهر شنبه در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: با تشکیل کارگروه ویژه با محور صنعت در شرایط کنونی می توان بخش عمده ای از مشکلات این حوزه را برطرف و به چرخه تولید کمک کرد.

استاندار قزوین بیان کرد: این کمیته باید در اولین گام فهرستی از مشکلات واحدهای صنعتی استان را که به دلایل مختلف از جمله مواد اولیه، نقدینگی، فرسودگی تجهیزات، ضعف مدیریت یا مشکلات فنی با وقفه یا کاهش تولید مواجه شده اند تهیه کند و در اختیار مسئولان استان قرار دهد تا برای حل آن اقدام جدی شود.

روزبه یادآورشد: اگر این کمیته فعال شود واحدهای صنعتی هم مطلع می شوند که مکانی برای مراجعه و طرح مشکلات خود دارند و ظرفیت خوبی برای تقویت تولید ایجاد می شود.

وی افزود: استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی و فاینانس از دیگر ظرفیت هایی است که می تواند برای حل مشکلات تولید مورد توجه قرار گیرد که با تعریف پروژه های اولویت دار و مهم قادریم به چرخه تولید کمک کنیم.

چهارهزار ریال مطالبات بانکی در چرخه تولید قرار گیرد
    
این مسئول بیان کرد: در حال حاضر حدود چهار هزار میلیارد ریال مطالبات بانکها از واحدهای تولیدی و صنعتی است که باید زمینه بازگشت این مطالبات را فراهم کنیم و با خروج واحدها از دیون بانکی می توان این اعتبار را در بخش های دیگر صنعت تزریق و به واحدها کمک کرد تا احیاء شوند.

وی یادآورشد: باید برای حل مشکلات تولید تدبیر و برنامه ریزی کنیم و اگر مطالبات در سیستم بانکی به چرخش درآید دست مسئولان برای پرداخت سرمایه درگردش هم باز می شود.

روزبه گفت: شورای گفتگو ظرفیت بسیار خوبی برای شناسایی و حل مشکلات بخش تولید است اما این کار مستلزم داشتن دبیرخانه ای قوی و فعال است تا با ارائه راهکار به سمت نتایج عملیاتی برویم.

این مسئول اظهارداشت: بدنبال ایجاد تحول در حوزه تولید استان هستیم و باید از ظرفیت نمایندگان استان هم برای پیشبرد امور بخوبی استفاده کنیم که در جلسات بعدی هم لازم است از نمایندگان بورس و دفتر وزارت خارجه در شورای گفتگو دعوت شود تا به تقویت توان کارشناسی آن کمک شود. دوری از روشهای سلیقه ای در دستگاههای اجرایی ضروری است

روزبه تصریح کرد: طولانی بودن روند ورود تا ترخیص کالا از دردهای کهنه کشور است که همه را آزار می دهد و به نظر می رسد قوانین مشکل ساز نیست بلکه نگاههای سلیقه ای مانع کار است.

استاندار قزوین یادآورشد: هر جا مانعی هست سلیقه ای برخورد کرده ایم و حجم موانع قانونی بسیار کمتر از روشهای سلیقه ای است که باید این آسیب ها شناسایی شود تا برای حل آن اقدام کنیم زیرا قانون در مسیر تقویت بخش خصوصی وضع شده و نمی تواند به این میزان مشکل ساز شود.

روزبه گفت: مدیران بانکها و دستگاههای خدمات رسان به تولید باید از روش های سلیقه ای خودداری کنند و در این راستا لازم است زمان رسیدگی به کارها به حداقل برسد.

انجمن کشمش در استان قزوین فعال شود

استاندار قزوین اظهارداشت: تعدادی از شهرستانها تک محصولی هستند که باید با محور قرار گرفتن آن محصول برای تقویت صادرات آنها اقدام شود که در این میان استان قزوین در انگور و کشمش شاخص است که برای ساماندهی امور آن باید انجمن تخصصی کشمش را فعال کنیم.

راه اندازی رشته انگور در دانشگاه تاکستان این مسئول بیان کرد: فلسفه وجود دانشگاهی در یک منطقه اگر نتواند با متن مردم و ظرفیت های خود ارتباط مناسبی برقرار کند منطقی نیست لذا در تاکستان پیشنهاد کردیم رشته انگور ایجاد شود تا پس از چند سال ادعا کنیم با کارهای پژوهشی به تولید 10 نوع انگور کمک کرده ایم.

روزبه یادآورشد: بلای اقتصاد نفتی اجازه نمی دهد ابتکار و خلاقیت افراد مستعد کشور شکوفا شود و بروز کند اما باید تلاش کنیم با استفاده از ایده های نو به روند تولید کمک کنیم که تشکیل انجمن انگور و کشمش می تواند در تحقق این رویکرد موثر باشد.

راه اندازی باغ موزه انگور استاندار قزوین اظهارداشت: راه اندازی باغ موزه انگور هم از دیگر طرح هایی است که می تواند در قزوین یا تاکستان اجرا شود تا ظرفیت های استان را بخوبی نمایان کند.

وی ترکیب تخصصی شورای گفتگو را مناسب دانست و تصریح کرد: استانداری در پیگیری مسائل شورای گفتگو بسیار جدی است اما از بخش خصوصی هم انتظار داریم فعالتر مشارکت کنند و بخشی از هر جلسه را به آخرین اخبار و اطلاعات حوزه بخش خصوصی از جمله مشکلات، موانع تولید و سایر مسائل مهم اختصاص دهند اما تعادل را در همه حوزه ها رعایت کنند.

روزبه تصریح کرد: تلاش می کنیم بسیاری از مشکلات را با استفاده از همه ظرفیت های استان حل کنیم و هرگاه قادر به حل آن نبودیم با انعکاس به مسئولان کشوری از ظرفیت کشوری برای رفع موانع بهره خواهیم برد.


۱۳۹۲/۱۱/۲۶ - ۱۳:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن