تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را برطرف مى كند و باعث پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804392800




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساوه شمشکی: حضور در المپیک سوجی تجربه گرانبهایی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ساوه شمشکی: حضور در المپیک سوجی تجربه گرانبهایی است مسکو - ایرنا - عیسی ساوه شمشکی سرپرست تیم اعزامی کشورمان به بازی های المپیک زمستانی 2014 سوچی روسیه گفت: صرف حضور در این بازی ها تجربه گرانبهایی است و به افزایش انگیزه میان ورزشکاران ورزش های زمستانی کشورمان منجر می شود.


ساوه شمشکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پاسخ به این سوال که دستاورد حضور در این دوره مسابقات برای کشورمان چیست، اظهار داشت: همین که توانستیم پنج سهمیه برای حضور در بازی های المپیک زمستانی 2014 سوچی بگیریم، کار بزرگی است.
وی با بیان اینکه نفرات تیم اعزامی کشورمان به سوچی شانسی برای کسب مدال ندارند، افزود: به عنوان نمونه خانم فرزانه رضاسلطانی در رشته اسکی صحرانوردی از بین 76 نفر موفق به کسب مقام هفتاد و سوم شد و همین که توانست از خط پایان بگذرد، برای ما ارزشمند بود.
وی اضافه کرد: خانم رضاسلطانی نخستین تجربه اش در بازی های برون مرزی بود و ما فکر نمی کردیم وی بتواند از خط پایان نیز بگذرد.
سرپرست تیم اعزامی کشورمان به المپیک زمستانی 2014 سوچی تشریح کرد: هدف اصلی ما از شرکت در این دوره از مسابقات کاهش اختلاف امتیاز با نفرات اول تا دهم بود.
وی در خصوص وضعیت حاکم بر رقابت های المپیک زمستانی 2014 سوچی نیز گفت: وضعیت خوبی اینجا حاکم است، پیست های مجهز و خوبی دارند و از نظر امنیتی نیز وضعیت مناسبی وجود دارد.
وی یادآور شد: برای اسکان ورزشکاران در المپیک زمستانی 2014 سوچی سه دهکده ورزشی وجود دارد که دو مورد از آنها برای آلپاین و صحرانوردی در دامنه کوهستان است و 45 کیلومتر با همدیگر فاصله دارند.
ساوه شمشکی در مورد تغذیه ورزشکاران ایرانی حاضر در سوچی نیز گفت: از نظر تغذیه مشکلی نداریم. در رستوران های انواع متنوعی از غذای حلال عرضه می شود.
وی با اشاره به آغاز مسابقات اسکی آلپاین در هفته جاری ابراز امیدواری کرد که سه ورزشکار اسکی باز کشورمان در این رشته عملکرد خوبی داشته باشند.
وی ادامه داد: در رشته آلپاین دو ورزشکار پسر ایرانی در هر دو رشته مارپیچ بزرگ و کوچک شرکت می کنند، اما ورزشکار دخترمان تنها در رشته مارپیچ کوچک رقابت می کند.
سرپرست تیم ایران در بازی های المپیک زمستانی 2014 سوچی افزود: همین که توانستیم پرچم پرافتخار کشورمان در این میدان ورزشی مهم بین المللی به اهتزاز درآوریم، جای خوشحالی است.
وی در پاسخ به سوالی درباره اختلاف سطح ورزش زمستانی در ایران با کشورهای مطرح دنیا در این زمینه اظهار داشت: اختلاف هم از نظر کمی و از بعد کیفی وجود دارد، به این معنا که از 12 رشته ورزشی زمستانی رایج در جهان ما تنها دو رشته را در کشور داریم.
سرپرست تیم ایران در سوچی در پاسخ به این سوال که فدراسیون برای تغییر این وضعیت چه اقداماتی را انجام داده یا در دست انجام دارد، گفت: یک سالن ورزشی خوب توسط بخش خصوصی برای ورزش های زمستانی در منطقه میرداماد تهران در حال آماده سازی است و با رییس فدراسیون بین المللی کولینگ صحبت کرده ایم که شمار بیشتری از ورزش های یخی را در کشور راه بیاندازیم.
وی افزود: برای بهبود وضعیت ورزش های زمستانی در کشور باید امکانات پیست های موجود را افزایش دهیم و آنها را به تجهیزات روز مجهز کنیم.
وی در پاسخ به این سوال که دستاورد ورزشکاران ایرانی حاضر در المپیک زمستانی 2014 سوچی به هنگام بازگشت به ایران چه خواهد بود، اظهار داشت: کاهش سطح اختلاف امتیاز با ورزشکارات برتر و مطرح دنیا یکی از این دستاوردها است.
ساوه شمشکی ادامه داد: علاوه بر آن ورزشکاران ایرانی پس از بازگشت از المپیک زمستانی 2014 سوچی با انگیزه بیشتری کار خود را دنبال خواهند کرد و انگیزه در میان فعالان این رشته های ورزشی را برای حضور در رقابت های بین المللی بعدی نیز افزایش خواهند داد.
وی اضافه کرد: باید به این واقعیت توجه کرد که ورزشکاران ورزش های زمستانی در کشورهای اروپایی و آمریکایی حداقل 250 روز از سال را تمرین می کنند، ولی ورزشکاران ما حداکثر سه ماه تمرین می کنند.
وی از برپایی اردوهای آموزشی و تمرینی برون مرزی به عنوان یکی از ضرورت های پیشرفت ورزش های زمستانی در کشورمان یاد کرد و گفت: شرکت در مسابقات برون مرزی نیز خیلی مهم است، اما ما سالانه حداقل باید دو ماه اردوی برون مرزی داشته باشیم.
تیم اعزامی ایران به المپیک سوچی 2014 متشکل از دو ورزشکار زن و سه ورزشکار مرد است.
بیست و دومین دوره بازی های المپیک زمستانی 2014 سوچی در روسیه جمعه هفته قبل با حضور ورزشکاران 88 کشور جهان آغاز شد.
اروپام/518
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




26/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن