تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه بگيريد تا تندرست باشيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802974964




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احساسی نگریستن به مقوله احسان و نیکوکاری باعث کج فهمی می شود/جشنواره حسنات بهترین پایگاه برای ارائه توان فکری هنرمندان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان زند در گفتگو با مهر:
احساسی نگریستن به مقوله احسان و نیکوکاری باعث کج فهمی می شود/جشنواره حسنات بهترین پایگاه برای ارائه توان فکری هنرمندان
اصفهان – خبرگزاری مهر: فیلمساز باسابقه عرصه مستند با اشاره به اینکه جشنواره حسنات بهترین پایگاه برای ارائه توان فکری هنرمندان علاقمند به مقوله احسان و نیکوکاری است، گفت: یک هنرمند نخست باید علت و سرچشمه ناهنجاری ها را دریابد و سپس با پرداختن به آنها در آثار خود ذهن مردم را نسبت به ناهنجاری ها و مشکلات هوشیار سازد.



اُرُد زند در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه دیدگاه جامعه نسبت به احسان وابستگی تامی با اندیشه گذشتگان دارد، اظهار داشت: فرهنگ احسان و نیکوکاری در هر جامعه ای با جوامع دیگر متفاوت است و دلیل این امر نگرش متفاوت گذشتگان هر اجتماع  به این مقوله است.

وی با بیان اینکه سود و زیان  تکنولوژی و مدرنیته در فرهنگ احسان و نیکوکاری باید به شکل جداگانه مورد بررسی قرار گیرد، افزود: به عنوان مثال در کشور تاریخی چین هنوز خانه‌ سالمندان تاسیس نشده است و وظیفه‌ نگهداری از پدر و مادر به عهده فرزندان است و این مسئله به پیوند و تحکیم نهاد خانواده کمک کرده است.

فیلمساز باسابقه عرصه مستند تصریح کرد: بدین شکل به نوعی مدرنیته نتوانسته در این بخش از جامعه رو به پیشرفت چین نفوذ کند و همچنان سنت نیک نگهداری از پدر و مادر پابرجا باقی مانده است اما از سوی دیگر موجب کاهش شتاب پیشرفت فرزند در عرصه های اجتماعی می شود.

وی با اشاره به اینکه به تدریج جوامع در حال گذار از آداب و رسوم خود فاصله می گیرند، تاکید کرد: در واقع در جوامعی که پیشتاز نهضت صنعتی هستند نقش نهاد های اجتماعی پررنگ تر از خانواده شده است و از این گونه مسایل گریزی نیست.

زند با اشاره به دستاوردهای مثبت پیشرفت تکنولوژی در فرهنگ نیکوکاری تصریح کرد: پس از انقلاب صنعتی بود که مواردی همچون بیمه درمانی و از کار افتادگی، مرخصی زایمان برای زنان شاغل، برابری اجتماعی زن و مرد، تحصیل رایگان و اجباری برای کودکان و مواردی مشابه مطرح شد و به نوعی پیشرفت صنعتی به کاهش برخی ناهنجاری ها کمک کرد.

وی با اشاره به اینکه هنرمند ملزم به ترویج احسان و نیکوکاری در جامعه نیست، تاکید کرد: اگر هنرمندی مایل باشد که هنرش را در این زمینه بکار گیرد نخست باید علت و سرچشمه ناهنجاری ها را دریابد و سپس با پرداختن به آنها در آثار خود ذهن مردم را نسبت به ناهنجاری ها و مشکلات هوشیار سازد چرا که اگر بخواهد تنها با تکیه بر احساس به موضوع بنگرد، حتی ممکن است با کج فهمی تأثیر نامطلوب در اذهان بجا بگذارد.

فیلمساز باسابقه عرصه مستند با اشاره به اینکه جشنواره فیلم کوتاه حسنات اصفهان با موضوع توجه به ناهنجاری های اجتماعی در این مدت کوتاه تأثیرگذار بوده است، بیان داشت: کارگردانان علاقه مند به فرهنگ نیکوکاری می توانند با توجه به توان فکری و احساسی خود آثارشان را دراین جشنواره عرضه می کنند اما بهتر است تمهیدی اندیشیده شود تا از اندیشه صاحب نظران و متخصصان این عرصه نیز استفاده شود.

وی با اشاره به لزوم فراملی شدن این جشنواره اظهار داشت: لازم است برای نتیجه گذاری بهتر فیلم های این جشنواره در اجتماع دستاوردهای این جشنواره به بازار عرضه شود؛ بسیاری از جشنواره‌های بزرگ دنیا و از سرمایه‌گذاران برای خرید تولیدات جشنواره‌ها دعوت می کنند و این در حالی است که جشنواره های داخلی فقط به نمایش فیلم اکتفا می‌کنند و این عیبی است که باید اصلاح شود.
 


۱۳۹۲/۱۱/۲۶ - ۱۲:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن