تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):گويا مؤمنان همان فقيهان (فرزانگان دين فهم) و اهل انديشيدن وپند گرفتن هستند. شنيد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804592135




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خلع لباس 400 کشیش به دلیل رسوایی جنسی توسط کلیسای کاتولیک


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
خلع لباس 400 کشیش به دلیل رسوایی جنسی توسط کلیسای کاتولیک

خلع لباس 400 کشیش به دلیل رسوایی جنسی توسط کلیسای کاتولیک
اسناد ارایه شده از سوی واتیکان به سازمان ملل نشان داد پاپ بندیکت شانزدهم رهبر سابق کاتولیک های جهان که در ماه مارس سال 2013 به طور غیر منتظره ای از سمت خود استعفا کرد، در سال های 2010 و 2011 بیش از 400 کشیشز را به دلیل سوء رفتار جنسی و مسایلی چون کودک آزاری از تمامی سمت هایشان خلع کرده است.
به گزارش نامه نیوز به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس پاپ فرانسیس رهبر جدید کاتولیک های جهان در واکنش به اسناد تازه ارایه شده به سازمان ملل گفت که این مساله لکه ننگی بر دامن کلیسای کاتولیک است.

واتیکان از سال 1990 به عضویت در معاهده حقوق کودک سازمان ملل در آمده است و اسناد ارایه شده در واقع اسنادی بوده به این سازمان مبنی بر اقدامات واتیکان در راستای توقف یا کاهش موارد کودک آزاری درون کلیسای کاتولیک.

کلیسای کاتولیک درباره مساله کودک آزاری به بدنامی شهره است و تقریبا در تمامی کشورهای جهان مدارک و پرونده هایی مبنی بر سوءاستفاده جنسی کشیشان از کودکان و نوجوانان وجود دارد ؛ این در حالی است که بسیاری دیگر از افراد نیز که در این باره مورد سوءاستفاده قرار گرفته اند ترجیح می دهند آن را فاش نکرده و سکوت کنند.

ماجرای استعفای نا بهنگام پاپ پیشین همواره یکی از ابهامات بوده است و برخی رسانه ها شایعه افشای اسناد شخصی پاپ از سوی کارپرداز خصوصی اش و برخی دیگر نیز مساله تشکیل یک مافیای قدرتمند درون واتیکان را که پاپ بندیکت را از عمل عاجز و خسته کرده بود، دلیل کناره گیری وی از رهبری کلیسای کاتولیک می دانند.

موضوع کودک آزاری در کلیسای کاتولیک از جمله مواردی بوده است که در سال های گذشته به ویژه در سال های 2009 و 2010 به یکی از خبرسازترین سوژه های این کلیسا تبدیل شد.

پاپ فرانسیس ماه گذشته میلادی در راستای عمل به وعده های اصلاحی خود یک کمیته ویژه برای مبارزه با کودک آزاری در کلیسای کاتولیک تشکیل داده است و به نظر می رسد تحویل مدارک و گزارش مربوط به مبارزه با موارد کودک آزاری به کیمته صیانت از حقوق کودکان سازمان ملل نیز یکی دیگر از موارد تغییر رویکرد کلیسای کاتولیک در راستای مبارزه موثرتر با این پدیده باشد.

به گزارش عصر ایران، واتیکان از سال 1996 تا 2010 در برابردرخواست این کمیته برای ارایه اسناد مبارزه با پدیده کودک آزاری مقاومت می کرد و موضع ثابت کلیسای کاتولیک در طی این سال ها این بود که این اسناد را تنها در صورتی که یک کشور مستقل عضو سازمان ، آنها را برای رسیدگی قضایی برای یک پرونده درخواست کند، ارایه خواهد کرد.

اسناد ارایه شده در روز پنج شنبه به کمیته صیانت از حقوق کودکان نشان می دهد تنها در سال های 2010 و 2011 پاپ بندیکت شانزدهم بیش از 400 کشیش را به دلیل کودک آزاری ، از تمامی مقام هایشان خلع کرده است.

ازدواج در کلیسای کاتولیک امری ممنوع است و از این رو مساله سوءاستفاده های جنسی از جمله کودک آزاری امری شایع در این کلیسا است که تا کنون هزاران پرونده در سرتاسر جهان در این باره تشکیل شده است.



1392/10/28





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن