تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819118143




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتراض به «سرزمین کهن» توسط بختیاری های دزفول+ عکس


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی:
اعتراض به «سرزمین کهن» توسط بختیاری های دزفول+ عکس دریکی از سکانس های این سریال، یکی از شخصیت های فیلم خطاب به زن بختیاری می گوید: “نذاربگم بختیاری چه جور بختیاری شد؟ بختیاری از کاسه لیسی و صدقه سری انگلیسی ها بختیاری شد”این سکانس موجی از اعتراض و نارضایتی را بین ایل بختیاری درشهرهای های الیگودرز، ازنا، دورود، ایذه و مسجد سلیمان به وجود آورده است.دندان های جلوبیی فرانده نیروی انتظامی در این اعتراات شکست

مصدومیت فرمانده انتظامی دزفول
معترضین که اکثر آنها را جوانان تشکیل می دادند، سیاسیتهای صدا و سیما و شخص “عزت الله ضرغامی” را در خصوص توهین به اقوام و ایجاد تفرقه قومی، موهن عنوان کرده و شعارهایی علیه وی و کارگردان سریال مذکور سر دادند.

اعتراض به «سرزمین کهن» توسط بختیاری های دزفول
،صبح امروز عده ای از همشهریان طوایف مختلف بختیاری ساکن در شهرستان دزفول بصورت راهپیمایی از کوی ولی آباد و مدرس به سمت فرمانداری ویژه دزفول حرکت کرده و اعتراض خود را نسبت به پخش سریال “سرزمین کهن” به کارگردانی ” کمال تبریزی”  که در حال پخش از شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی است، اعلام کردند.
معترضین که اکثر آنها را جوانان تشکیل می دادند، سیاسیتهای صدا و سیما و شخص “عزت الله ضرغامی” را در خصوص توهین به اقوام و ایجاد تفرقه قومی، موهن عنوان کرده و شعارهایی علیه وی و کارگردان سریال مذکور سر دادند.
دریکی از سکانس های این سریال، یکی از شخصیت های فیلم خطاب به زن بختیاری می گوید: “نذاربگم بختیاری چه جور بختیاری شد؟ بختیاری از کاسه لیسی و صدقه سری انگلیسی ها بختیاری شد"
این سکانس موجی از اعتراض و نارضایتی را بین ایل بختیاری درشهرهای های الیگودرز، ازنا، دورود، ایذه و مسجد سلیمان به وجود آورده است.
اعتراض به «سرزمین کهن» توسط بختیاری های دزفول

جا دارد مسئولین نظارتی سازمان صدا و سیما قدری با تامل و تدبیر بیشتر نسبت به پخش برنامه هایی که ممکن است موجب تحریک بخشی از جامعه و یا اقوام مختلف می شود برخورد کرده و زمینه ساز اختلاف قومی، فرقه ایی و دسته ایی نشوند.
به هر تقدیر با توجه به اینکه طبق قانون برگزاری هرگونه تجمع و راهپیمایی بایستی با کسب مجوز از وزارت کشور و یا فرمانداری محل انجام شود، بدیهی است در غیره این صورت اگر تجمع و یا راهپیمایی حتی با دلائل کاملا موجه انجام شود شرایطی برای عده ای سودجو و دشمن نظام و انقلاب که مترصد بهانه ای هستند، بوجود خواهد آورد که اصل موضوع را تحت شعاع قرار دهند و با سوار شدن بر امواج احساسات تجمع کنندگان خصوصا جوانان اهداف ناصواب خود را پیگیری نمایند، از این رو شکستن شیشه های خودرو و مغازه و همچنین پرتاب سنگ به سوی نیروهای انتظامی که برای حفظ نظم و امنیت حضور دارند دور از ذهن نخواهد بود که متاسفانه در این راهپیمایی و تجمع اینچنین شد، پرتاب سنگ به سوی نیروی های خدوم انتظامی باعث شد سرهنگ “احمد چنداز” فرمانده نیروی انتظامی دزفول که برای صحبت با معترضین و شنیدن خواسته های آنها در محل حضور یافته و به میان جمع معترضان رفته بود از ناحیه صورت مصدوم و متاسفانه دندانهای جلویی خود را از دست داد.
 اعتراض به «سرزمین کهن» توسط بختیاری های دزفول

 اعتراض به «سرزمین کهن» توسط بختیاری های دزفول

با توجه به وجود مجاری و نهادهای متعدد اداری و مدنی همچون، مجلس شورای اسلامی، دادگستری فرمانداری و رسانه های گروهی و مطبوعات برای طرح مسائل اینچنینی که اصل وقوع آن ارتباطی با مسئولان شهرستانی و حتی استانی ندارد صلاح نیست در موقعیت حساس کنونی کشور و نگاه مغرضانه دشمنان به تحولات داخلی کشور، اینگونه اعتراضات به کف خیابانها کشیده شود و اقدام برخی فرصت طلبان مبدل به اختلال در نظم عمومی و خسارت مالی به اموال عمومی و خصوصی و خدایی ناکرده صدمات جانی شود.
به هر ترتیب تجمع درب فرمانداری ویژه دزفول با صحبتهای فرماندار، دادستان و فرمانده انتظامی دزفول خاتمه یافت و قول مساعد داده شد تا از طریق مبادی قانونی این خواسته بحق ایل غیور بختیاری پیگیری مجدانه شود.
ولی نگارنده معتقد است که برای احقاق حق و هر موضوعی راه و روش خاصی وجود دارد، دفاع از خاک سرزمین مادری«مقاومت و جهاد»، دخالتهای بی جای بیگانگان و دفاع از مردمان مظلوم جهان«راهپیمایی گسترده و میلونی» ، احقاق حقوق مدنی از طریق «مجامع قضایی»و… رسانه ها هم در تمام موارد یار و یاور مردم خواهند بود.
نباید شرایط بگونه ای شود که برای هر گونه اعتراض مردم را به خیابان کشاند، اکنون ایران اسلامی در شرایط بسیار حساسی قرار دارد،و مدیران سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز باید به این نکته مهم توجه داشته باشند که آرامش و دوری از تنش خصوصا میان اقوام امری واجب و ضروری است.
یکی از راههای مهم نفوذ دشمن جهت ضربه زدن به ارکان نظام  از طریق دامن زدن به اختلافات مذهبی و تعصبات قومی و قبیله ای است و باید هوشمندانه و با تدبیر با مسائل برخورد کرد تا دشمن حتی خیال حضور و سوء استفاده از احساسات پاک اقوام و بخش های مختلف جامعه اسلامی را در سر نپروراند.
شایان ذکر است به دنبال اعتراضات صورت گرفته توسط هموطنان عزیز کشور اعم از بختیاری ها و دیگران، رئیس دفتر دکتر “محسن رضایی”، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، این موضوع را از ریاست صدا و سیمای جمهوری اسلامی پیگیری و خواستار ارائه توضیحاتی در این باره این سریال شد.
رئیس صدا و سیما ضمن توضیحاتی در باره این سریال افزود که بیشتر اعتراضات ارائه شده درباره این سریال در ارتباط با توهین به اقوام ایرانی و از جمله بختیاری ها ناشی از قضاوت زودهنگام است و در ادامه این سریال شاهد خواهیم بود که برخی از مخاطبان در این باره قضاوت زود هنگام کرده اند.
وی هم چنین ادامه داد که  در این سریال نه تنها به اقوام ایرانی و از جمله بختیاری ها توهین نمی شود، بلکه سابقه فداکاری ها و قهرمان پروری های آنان برای سرزمین کهن هم لحاظ شده است. وی همچنین یادآور شد که سریال سرزمین کهن با روایت قهرمانی ها و دلیری های بختیاری ها به پایان می رسد.
ضرغامی در پایان و برای اینکه نگرانی مردم قهرمان خوزستان و همه بختیاری های سراسر ایران مرتفع گردد،گفت که آقای کمال تبریزی کارگردان این سریال تلویزیونی با حضور در شبکه خوزستان به شبهات مطرح شده در این باره توضیح خواهد داد، تا مردم قهرمان پرور خوزستان در جریان جزئیات سریال سرزمین کهن قرار بگیرند.تنها انتظار قومیت ها و دکتر رضایی در سایت شخصی خود عنوان کرد: تنها انتظار قومیت ها و آحاد ملت شریف ایران، رعایت چارچوب های اخلاقی و اسلامی، درک حساسیت های موجود اجتماعی و احترام به تلاش و فداکاری هایی است که در راه این کشور در طول تاریخ و برهه های حساس توسط،همه مردم ایران در قالب قومیت های مختلف،انجام شده است.
در این خصوص “عباس پاپی زاده” نمانیده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در جلسه ایی که پس از این تجمع در فرمانداری ویژه دزفول تشکیل شد گفت: بعد از اینکه متوجه شدیم در سریال موهن “سرزمین کهن” به قوم ولایت مدار بختیاری توهین شده است، سعی کردیم موضوع را به صورت جدی پیگیری کنیم و با نمایندگان در صحن مشورت کردیم و در این مورد بیانیه ای با امضاء بیش از ۸۰ نفر از نمایندگان تمام اقوام ایرانی (ترک و لر و کرد و بلوچ و عرب و..) تهیه شد؛ و نمایندگان مجلس انزجار خود را از این اقدام موهن و تفرقه برانگیز اعلام کردند.
پاپی زاده افزود: ا یکی از معاونین آقای ضرغامی دو بار جلسه برگزار کردیم و دغدغه مردم بختیاری را به صورت جدی متذکر شدیم. در جلسه شورای نظارت بر عملکرد صدا و سیما نیز از ۲ نفر نماینده (کیاسری و نوباوه) که از طرف مجلس عضو شورای نظارت بر صداوسیما هستند، خواستیم تذکر جدی دهند و خواست نمایندگان مبنی بر توقیف این سریال مطرح شد و در جلسات متعدد با مسئولین صدا و سیما توضیح خواستیم و خواستار توقف پخش سریال و عذرخواهی عوامل مربوطه به جهت تحریف تاریخ و توهین به اقوام ایرانی شدیم.
نماینده دزفول تصریح کرد: در شرایطی که تلاش پیوسته استکبار جهانی و دشمنان ملت ایران برای ایجاد تفرقه بین اقوام ایرانی بر هیچ کسی پوشیده نیست، اینگونه اقدامات صدا و سیما اگر به فرض حتی با هدف و غرض نباشد، ولی قطعاً از روی نادانی است و آب به آسیاب دشمن ریختن است و باعث خوشحالی دشمنان ملت می شود.
وی خاطر نشان کرد: از طریق امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز قضیه را دنبال کردیم و موضوع در آن دبیرخانه درحال پیگیری است که اگر خدایی ناکرده این نادانی ها در تحریک مردم ادامه داشته باشد، تاثیر مخربی خواهد داشت و به ضرر امنیت ملی خواهد بود و قطعاً هزینه های زیادی را متوجه اتحاد و همبستگی و امنیت داخلی خواهد کرد.
پاپی زاده گفت: بنده و تعداد دیگری از نمایندگان بختیاری از استانهای خوزستان، اصفهان، لرستان و چهارمحال بختیاری، در صحن علنی مجلس تذکر جدی به سازمان صدا و سیما و آقای ضرغامی دادیم و خواستار توقیف این سریال و جلوگیری از پخش آن و عذرخواهی عوامل دست اندرکار این حرکت نا پسند شدیم و به این تذکر اکتفا نکرده و موضوع را تا نتیجه دنبال خواهیم کرد.

اعتراض به «سرزمین کهن» توسط بختیاری های دزفول

اعتراض به «سرزمین کهن» توسط بختیاری های دزفول

اعتراض به «سرزمین کهن» توسط بختیاری های دزفول

اعتراض به «سرزمین کهن» توسط بختیاری های دزفول
شبکه خبری دز(دز ان ان)

شنبه 26 بهمن 1392 





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 429]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن