تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802977432




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمله سعد حریری به محور مقاومت ضد صهیونیستی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

حمله سعد حریری به محور مقاومت ضد صهیونیستی بیروت – ایرنا - « سعد حریری» رییس جریان المستقبل بعداز حمله شدید خود به محور مقاومت ضد صهیونیستی بویژه حزب الله از سوی « عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی برای دست بوسی به حضور پذیرفته شد.


به گزارش ایرنا ، سعد حریری شامگاه جمعه در مراسم نهمین سالگرد ترور « رفیق حریری» نخست وزیر پیشین لبنان و همراهانش که در سالن «البیال» شهر بیروت برگزار شد، از مراجعه گروه 14 مارس به دادگاه بین المللی برای رسیدگی به پرونده تروررفیق حریری حمایت کرد.
این در حالی است که صاحب نظران دادگاه بین المللی رسیدگی کننده به ترور رفیق حریری را که تنها سالانه میلیون ها دلار برای ملت لبنان که کشورشان با تنگنای مالی و کسری بودجه مواجه است، هزینه مالی دارد، غیرقانونی و در خدمت منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی خوانده اند.
گفته شده است که تنها کارمندان این دادگاه ماهانه هزاران دلار حقوق دریافت می کنند و احتمال اینکه تا چند سال دیگر این دادگاه طول بکشد، وجود دارد.
در ادامه این مراسم ، نوار سخنرانی « نازک حریری» همسر رفیق حریری پخش شد که بر تشکیل دولت وسیع و یکپارچه و قانونمدار و تشکیل موسسات دموکراتیک در لبنان تاکید کرد.
مهمترین اشخاصی که در این مراسم شرکت کردند ، « فواد سنیوره» رییس فراکسیون المستقبل در مجلس لبنان ، نماینده «تمام سلام» نخست وزیر مکلف و « پاتریک پاولی» و « دیوید هیل » سفیران فرانسه و آمریکا در لبنان بودند.
در این مراسم اعلام شد که رهبران گروه 14 مارس در نامه ای به « بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل خواهند خواست که پرونده ترورهای اعضای این گروه به دادگاه بین المللی رسیدگی کننده به پرونده ترور رفیق حریری ارجاع شود.
در پایان این مراسم « سعد حریری» فرزند رفیق حریری که سخنانش از طریق تلویزیون برای حاضران پخش شد، هدف سخنانش حمله به محور مقاومت و مخاطب او بویژه حزب الله لبنان بود.
سعد حریری بیش از دو سال است که لبنان را ترک کرده و حتی حاضر نشده است برای شرکت در مراسم سالگرد پدرش به لبنان سفر کند.
وی که در منازل خود در پاریس و ریاض اقامت دارد و بین فرانسه و عربستان سعودی همواره در حال تردد است از برگزاری دادگاه بین المللی رسیدگی کننده به پرونده ترور رفیق حریری در لاهه هلند ابراز خرسندی و رضایت کرد.
سعد حریری با حمله به محور مقاومت ضد صهیونیستی بویژه حزب الله و سلاح آن گفت : همه طرف ها در لبنان باید به توافقنامه طایف ( توافقی که به جنگ خانگی در لبنان پایان داد) و اعلامیه بعبدا( کاخ ریاست جمهوری لبنان) وسند بکرکی ( مقر رهبری مسیحیان مارونی لبنان) پایبند باشند.
وی اضافه کرد : سند بکرکی( اعلامیه ای که اخیرا «بشاره راعی » رهبر مسیحیان مارونی لبنان در باره اوضاع لبنان منتشر کرد) نقشه راه همه لبنانی ها اعم از مسلمانان و مسیحیان است و لبنان را به سوی تشکیل دولت و خارج کردن قدرت از انحصار در می آورد.
رییس جریان المستقبل که بعد از این سخنرانی با «عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی دیدار و گفت وگو کرد ، گفت که ما لبنانی نمی خواهیم که در خدمت منافع خارجی باشد.
سعد حریری مدعی شد: همه هواداران جریان المستقبل بدانند مانع هرگونه تحریک و دعوت های مشکوک برای سوق دان لبنانی ها بویژه طایفه اهل سنت به جنگ های دیوانه وار می شویم که هدفی بجز وارد کردن لبنان به آتش جنگ های مذهبی ندارند.
وی با بیان اینکه سخنانش همچون خورشید ، روشن است و به تفسیر و تحلیل و توجیه نیاز ندارد ، گفت : ما کشته هایی مانند رفیق حریری ، ولید عیدو ، وسام عید و محمد شطح و دیگران را نداده ایم که امور لبنان را به حزب الله بسپاریم.
رییس جریان المستقبل با اشاره به گفت وگوهای ملی در لبنان افزود: درلاهه اعلام کردم که برای حمایت از لبنان و ثبات آن و امنیت همه لبنانی ها ، منزوی کردن طایفه شیعه سخنی باطل است و هدف آن حذف یک طایفه لبنانی است و به همین دلیل حاضریم با حزب الله در دولت جدید شرکت کنیم.
سعد حریری گفت : ما خواستار تشکیل دولت جدید هستیم برای اینکه مسیر انتخاب رییس جمهوری را باز کند و اوج دوران ریاست جمهوری میشل سلیمان همراه با یک ابتکار عمل فراگیر ملی باشد و این موفقیت بی مانند با کمک های هنگفتی که ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی تصمیم گرفته است به ارتش لبنان بدهد، همراه شود.
وی افزود : ما با خلاء سیاسی و انتخاب نشدن رییس جمهوری جدید مخالفیم زیرا کشوری که در راس آن خلاء باشد ، کشوری فروپاشیده است و ما هیچ طرحی برای لبنان بجز این نداریم.
رییس جریان المستقبل تاکید کرد: باید یک رییس جمهوری جدید مسیحی مارونی برای لبنان انتخاب شود و این رمز زندگی مسالمت آمیز بین مسلمانان و مسیحیان لبنان است و بر آن تاکید داریم.
سعد حریری گفت : جریان مستقبل تنها با یک رییس جمهوری مسیحی مارونی موافقت می کند که برآیند اراده ملی مسیحیان باشد و تحت هیچ قیمومیتی بجز قانون اساسی نباشد.
وی افزود : ما هیچ طرحی بجز تشکیل دولت لبنان نداریم و به همین دلیل دست خود را به سوی حکمای طایفه شیعه لبنان و بویژه شخص « نبیه بری » رییس مجلس نمایندگان لبنان دراز می کنیم و معتقدیم لبنان در این مرحله حساس از تاریخ خود به امانتداری و صداقت نیاز دارد.
رییس جریان المستقبل با تکرار ادعاهای خود در باره پیامدهای حضور حزب الله در سوریه ، گفت که تنها با خروج حزب الله از سوریه آرامش وامنیت به لبنان باز می گردد.
سعد حریری در حالی این موضع را بارها تکرار کرده است که گروه های تروریستی تکفیری نیز همسوی با این مواضع او تنها راه پایان جنایات تروریستی در لبنان را خارج شدن حزب الله از سوریه دانسته اند.
در همین حال حزب الله بارها تاکید کرده است که برای دفاع از امنیت مردم و تمامیت ارضی لبنان و حمایت از محور مقاومت ضدصهیونیستی در سوریه حضور دارد و با تروریست های تکفیری مورد حمایت رژیم صیونیستی مبارزه می کند.
صاحب نظران تاکید کرده اند که اگر حزب الله نبردی پیش دستانه و پیشگیرانه را شروع نکرده بود تاکنون تروریست های تکفیری، لبنان را به سوریه و عراقی دیگر تبدیل کرده و شاهد زبانه کشیدن شعله های آتش جنگ در لبنان می بودیم.
رییس جریان المستقبل خطاب به نبیه بری گفت : از شما نمی خواهیم که نسبت به اوضاع سوریه مواضع سیاسی بی طرفی اتخاذ کنید کما اینکه برای خود این حق را قائلیم که از مخالفان نظام سوریه حمایت سیاسی و رسانه ای کنیم و آن را از حامیان بشار اسد مخفی نکرده ایم ؛ اما هرگز تلاش های خود را برای حفظ بی طرفی لبنان در قبال دخالت نظامی در مساله سوریه متوقف نخواهیم کرد تا لبنان از خطر انتقال آتش جنگ سوریه دور بماند.
سعد حریری با بیان اینکه حزب الله باید سریعا در تصمیم خود برای جنگ در سوریه بازنگری کند، افزود: آنچه در ضاحیه جنوبی بیروت ، هرمل ، عکار ، طرابلس و عرسال می گذرد نمونه هایی از پیامدهای حضور حزب الله درجنگ سوریه است.
خاورم ** 1324**1586
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




26/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن