تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803163859




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موافقان و مخالفان فراکسیون جدید در مجلس


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: موافقان و مخالفان فراکسیون جدید در مجلس
کد خبر: ۳۷۸۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۹ - 15 February 2014


یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس از برگزاری جلسات مشترک میان نمایندگان اصلاح‌طلب، مستقل و برخی اصولگرایان معتدل در مجلس خبر داد و گفت: هنوز تصمیمی برای تبدیل این نشست‌ها به یک فراکسیون سیاسی اتخاذ نشده است.

کمال‌الدین پیرمؤذن در گفت‌وگو با ایرنا افزوده که جمعی از نمایندگان که تعداد آن‌ها به حدود 70 نفر می‌رسد، جلسات غیر رسمی اما مستمری برای همفکری با رویکرد حمایت از دولت تدبیر و امید دارند که البته نمی‌توان این جلسات را فراکسیونی قلمداد کرد.

وی از محمدرضا تابش،علی مطهری، غلامرضا تاج گردون و عابد فتاحی  به عنوان افرادی نام برد که در این جلسات مشترک حضور دارند.

او تأکید کرد: تداوم برگزاری چنین جلسات غیر رسمی مؤثرتر از تشکیل یک فراکسیون مستقل و جدید است و به نظر می‌رسد تشکیل فراکسیون جدید با هر عنوان از جمله «تدبیر و امید» یا «صدای ملت» به شکل رسمی منتفی است.

یش از این عابد فتاحی نماینده ارومیه و رئیس فراکسیون اهل تسنن مجلس از تشکیل فراکسیون «صدای ملت» متشکل از نمایندگان حامی دولت در مجلس خبر داده بود. ابراهیم نکو نماینده رباط کریم هم از رایزنی بین نمایندگان برای تشکیل فراکسیون «اعتدال» خبر داده بود.

به نظر می‌رسد این اظهار نظر پیرمؤذن و تشکیل جلسات مشترک بین نمایندگان اصلاح‌طلب، مستقل و میانه‌روها به معنای منتفی شدن تشکیل فراکسیونی جدید در مجلس و با هدف کمک به دولت باشد.

اما پیش از این خبرهایی از عزم برخی نمایندگان برای تشکیل فراکسیون یاد شده منتشر شده بود. در مقطعی محمدرضا تابش نماینده اصلاح‌طلب و حامی دولت تشکیل چنین فراکسیونی را منوط کرده بود به نحوه عملکرد و مواجهه فراکسیون رهروان ولایت با دولت.

تابش در گفت‌وگو با ایران با وجود برخی گلایه‌ها و انتقادات از عملکرد فراکسیون اکثریت در قبال دولت، تأکید داشت که در شرایط فعلی نیازی به تشکیل فراکسیون جدید در مجلس نیست. با وجود تعداد قابل ملاحظه‌ای از نمایندگان که ممکن است در فراکسیون احتمالی عضو شوند، به نظر می‌رسد که دغدغه‌های دیگری در این بین وجود دارد که در ارزیابی‌های طرفداران دولت مورد توجه قرار گرفته است. از جمله اینکه آن‌ها نمی‌خواهند با تشکیل فراکسیون جدید، تصور اختلاف بین دولت و مجلس برجسته شود.

تابش در این مورد گفت: موقعیت کشور و جایگاه دولت و مجلس اقتضا نمی‌کند که دو قوه در تقابل با هم قرار بگیرند. همچنین آن‌ها نمی‌خواهند فراکسیون رهروان ولایت را در برابر فراکسیون اصولگرایان که اکثر مخالفان دولت در آن حضور دارند، تضعیف کنند. از سویی دیگر با تشکیل فراکسیون جدید و در قالب طرفداری از دولت، چه بسا مخالفان و منتقدان دولت تحریک شده و با کنار گذاشتن اختلافات در برابر دولت به همگرایی برسند. کما اینکه پیرمؤذن تأکید دارد: لطمه زدن به فراکسیون رهروان ولایت که رویکرد اعتدالی دارد، مناسب نیست زیرا منجر به اتحاد بیشتر اصولگرایان تندرو در مجلس می‌شود. 

رمضانعلی سبحانی فر دیگر نماینده اعتدالگرای مجلس هم به خبرنگار ایران گفت که نیازی به تشکیل فراکسیون جدید در شرایط فعلی نیست. سبحانی فر با استقبال از نشست‌های مشترک بین مستقل‌ها و اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌های مجلس تأکید کرد: هر چه انسجام بین اینها بیشتر باشد هدف مورد نظر یعنی کمک به اهداف دولت هم بهتر محقق می‌شود. بدین ترتیب به نظر می‌رسد نمایندگان طرفدار برنامه‌ها و سیاست‌های دولت به این جمع بندی رسیده‌اند که اهداف مورد نظر را در چارچوب غیر رسمی دنبال کنند.

رایزنی و گفت‌وگو، محور برجسته این شکل از سیاست ورزی در درون مجلس خواهد بود که ضمن حصول به اهداف مورد نظر، از تحریک مخالفان، تضعیف و تشتت بین فراکسیون میانه رو  رهروان هم جلو‌گیری می‌کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن