تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805516431




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احضار پی در پی وزرا به مجلس در سایه لابی میانجیگران/ 10وزیر این هفته مهمان بهارستان خواهند بود


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
احضار پی در پی وزرا به مجلس در سایه لابی میانجیگران/ 10وزیر این هفته مهمان بهارستان خواهند بود

احضار پی در پی وزرا به مجلس در سایه لابی میانجیگران/ 10وزیر این هفته مهمان بهارستان خواهند بود
باوجود تلاش بزرگان مجلس برای آرام کردن رابطه دوقوه مجریه و مقننه بازهم وزرای دولت یازدهم برای پاسخگویی مهمان نمایندگان هستند. به گزارش نامه نیوز، روزنامه تهران امروز در گزارشی نوشت:


باوجود تلاش بزرگان مجلس برای آرام کردن رابطه دوقوه مجریه و مقننه بازهم وزرای دولت یازدهم برای پاسخگویی مهمان نمایندگان هستند. در هفته جاری وزیر نیرو باید گزارشی از چگونگی اجرای طرح‌های سدسازی و آب‌رسانی در مناطق مختلف ارائه دهد و علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد نیز باید به کمیسیون فرهنگی مجلس برود تادرباره علت عدم برگزاری نمایشگاه مطبوعات به نمایندگان توضیح بدهد.



کار سخت وزیر ارشاد در بهارستان

چیت‌چیان وزیر نیرو خودش خواسته که راهی مجلس شود. هیات رئیسه مجلس نیز با این دعوت موافقت کرده است. چیت‌چیان به صحن غیر علنی مجلس می‌رود تا گزارش خود را درباره وضعیت منابع آبی کشور و اجرای طرح‌های سدسازی و آبرسانی به نمایندگان ارائه دهد. علیرضا منادی عضو هیات رئیسه مجلس درباره اینکه آیاحضور وزیر نیرو در مجلس و برگزاری جلسه غیر علنی به خواست نمایندگان بوده است گفت: این حضور به دعوت هیات رئیسه انجام می‌شود؛ در واقع آقای چیت‌چیان از هیات رئیسه درخواست حضور کردند ما هم برای جلسه روز دوشنبه از وی دعوت کردیم.

تور دیپلماتیک ظریف هم سبب شده است تا نمایندگان برای بررسی مسائل منطقه او را به کمیسیون امنیت‌ملی دعوت کنند. البته مباحث مطرح شده در جلسات کارشناسی ایران و 5+1 نیز نکته دیگری است که ظریف باید درباره آن به مجلسی‌ها پاسخگو باشد. علاوه بر این، نشست با وزیر جهاد کشاورزی در برنامه کمیسیون اصل نود قرار گرفته است.کمیسیون آموزش هم وزیر علوم و آموزش و پرورش را دعوت کرده تا پاسخگوی سوال نمایندگان باشند.مهلت مجلس به وزیر صنعت و معدن هم تمام شده و این هفته وزیر مهمان کمیسیون اقتصاد است. وزیر اطلاعات و کشور هم باید به کمیسیون شوراها بروند. کمیسیون کشاورزی هم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را برای یک جلسه مشترک با نمایندگان دعوت کرده است.

اما کار علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد از دیگر وزرا سخت‌تر است. او که یک بار طعم دریافت کارت زرد از نمایندگان را چشیده است، باید به علت عدم برگزاری نمایشگاه مطبوعات به کمیسیون فرهنگی مجلس پاسخگو باشد. سیدرمضان شجاعی‌کیاسری عضو کمیسیون فرهنگی گفته: «براساس دعوتی که از آقای جنتی برای حضور در این کمیسیون داشته‌ایم، قرار است وی در مورد علل برگزار نشدن نمایشگاه مطبوعات به اعضا توضیحاتی ارائه کند. اگر دلایل وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای علل برگزار نشدن نمایشگاه مطبوعات قانع‌کننده نباشد، وی باید در صحن‌علنی مجلس به نمایندگان پاسخ دهد.»اگر جنتی نتواند نمایندگان را قانع کند باید در انتظار دومین کارت زرد بهارستانی‌ها باشد. حضور جنتی در کمیسیون فرهنگی برای توضیح درباره نمایشگاه در حالی صورت می‌گیرد که این روزها برخی از نمایندگان انتقادات زیادی را درباره توقیف روزنامه «یالثارات» و تذکر به هفته نامه «9دی» و به گفته آنها رسانه‌های منتقد دولت به وزیر ارشاد وارد می‌دانند و این مسئله کار جنتی را در صحن مجلس سخت خواهد کرد.



علت اختلاف دولت و مجلس

پس از گذر دو قوه مجریه و مقننه از مشکلات پیش آمده بین مجلسی‌ها و سه وزارت علوم،ارشاد و اقتصاد، که منجر به دریافت کارت زرد از سوی مجلس به وزرا شد، این روزها سه مسئله مهم بین دولت و مجلس وجود دارد. اولین نکته‌ای که هنوز بین دولت و مجلس حل نشده و انتقاد نمایندگان با وجود جلساتی که برگزار کردند هنوز ادامه دارد، بحث کاهش بودجه‌های استانی است. نمایندگان برخی استان‌ها حتی مسئله استعفای دسته جمعی را در این باره بیان کردند و در این بین بحث استعفای نمایندگان خوزستان از همه قوی‌تر بود. اما با وجود اینکه دولت توانست با برگزاری جلسه نمایندگان خوزستانی را راضی کند، اما انتقاد برخی دیگر از استان‌ها همچنان پابرجاست. نکته دیگری که بین دولت و مجلس اختلاف ایجاد کرده است، سخنان و انتقادات دولتمردان درباره عملکرد مجلس در قبال دولت است. نمایندگان سوال و استیضاح و احضار وزیر به مجلس را حق خود می‌دانند و دولتمردان این موضوع را سبب ایجاد مشکل در کار وزرای کابینه. حتی برخی از آنها پا را فراتر گذاشته و در تذکری به مجلس هشدار داده‌اند اگر به همین روش عمل کنند در انتخابات مجلس پاسخ خود را از مردم دریافت می‌کنند. این موضوع هنوز انتقاد نمایندگان را در پی دارد و آنها می‌گویند که دولت تلاش می‌کند وکیل‌الدوله‌ها را به مجلس وارد کند. کار دولت اجرای درست انتخابات است و به گفته نمایندگان این سخنان ورود دولت به بحث انتخابات را نشان می‌دهد. برخی از وزرا نیز حاشیه‌های همیشگی با مجلس دارند. محرمانه ماندن مذاکرات هسته‌ای و عدم موافقت دولت برای حضور یک نماینده مجلس در تیم مذاکرات هسته‌ای برای وزارت امور خارجه، عزل و نصب‌های وزارت علوم و تغییر روسای دانشگاه‌ها برای وزارت علوم، عملکرد نعمت‌زاده در صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی برای وزارت صنعت، کوتاهی بیژن زنگنه در عدم دریافت قیمت واقعی گاز از پتروشیمی وزارت نفت و در آخر عملکرد جنتی در برخورد با رسانه‌های منتقد، وزارت ارشاد را در معرض انتقاد دائمی‌ قرار داده است و حتی بحث استیضاح برخی از وزرا نیز در این میان مطرح شده است.



بی‌فایده بودن میانجیگری‌ها

خبرهایی مبنی بر توصیه بزرگان مجلس برای تعامل و کمک بیشتر به دولت تدبیر و امید منتشر شده بود. بزرگان مجلس به نمایندگانی که طرح استیضاح برخی وزیران کابینه را دنبال می‌کنند توصیه کردند تا فعلا دست نگه دارند. این توصیه‌ها در جلسات خصوصی بین نمایندگان و هیات رئیسه مطرح شده است. حجم سوال و دعوت وزرا به کابینه در مجلس تا حدی زیاد شده است که برخی از نمایندگان به این موضوع اعتراض دارند و عنوان می‌کنند که این مسئله وقت مجلس را می‌گیرد. ضرغام صادقی عضو هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با مهر می‌گوید: «هیات رئیسه قصد دارد تا همه کارها به صورت متوازن پیش برود. در بعد نظارت نیز با اینکه سوال، استیضاح و تحقیق و تفحص حق قانونی نمایندگان است اما نباید بیش از حد خود باشد تا وقت مجلس گرفته شود.» روز گذشته نیز عوض حیدرپور به تسنیم گفته است: «طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان با توصیه و وساطت ریش سفیدان و بزرگان مجلس و به دلیل ضرورت و همراهی مجلس با دولت از دستور کار مجلس خارج شد.»





1392/10/26





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن