تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802496056




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک فعال سیاسی بحرینی :مردم بحرین در قیام خود از انقلاب اسلامی ایران الگو گرفته اند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یک فعال سیاسی بحرینی :مردم بحرین در قیام خود از انقلاب اسلامی ایران الگو گرفته اند مشهد-ایرنا-یکی از رهبران قیام مردم بحرین گفت:مردم مسلمان بحرین در قیام اسلامی خود از انقلاب اسلامی ایران الگو گرفتند و خون شهدای انقلاب ایران برای مردم بحرین خط مشی جدیدی ترسیم کرد.


حجت الاسلام والمسلمین سید جعفر العلوی که به عنوان سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه امروز مشهد در حرم مطهر امام رضا (ع) سخن می گفت، افزود:حاکم کنونی بحرین یعنی حمد بن عیسی آل خلیفه بدون رجوع به آرا مردم قانون اساسی ای را وضع کرد که او را به عنوان شاه معرفی می کرد.
وی گفت:سه سال پس از روی کار آمدن حمد بن عیسی اسنادی توسط دکتر ˈصلاح بندرˈ فاش شد که نشان می داد این حاکم به دنبال اجرای طرحی است که می خواهد اکثریت شیعه بحرین را به اقلیت تبدیل کند و آنها را از تمام حقوق سیاسی و اقتصادی بی نصیب سازد.
او افزود:قبل از آغاز انقلاب بحرین، شماری از فعالان سیاسی، علما و روحانیون بازداشت شدند و تعدادی از آنها مورد شکنجه قرار گرفتند که این امر زمینه ای برای قیام مردم بحرین شد.
وی گفت:پس از این وقایع، جوانان بحرینی که پیرو خط اهل بیت(ع)، امام حسین (ع) و امام خمینی(ره) بودند انقلاب خود را آغاز کردند که هزاران نفر از اهل سنت بحرین نیز در آن شرکت داشتند چون ظلم آل خلیفه فقط محدود به شیعیان نیست و اهل سنت را نیز شامل می شود.
این فعال سیاسی بحرینی که 18 سال از عمرش را در زندانهای رژیم آل خلیفه محبوس بوده، افزود:زمانی که تظاهرات مسالمت آمیز در بحرین آغاز شد شمار شرکت کنندگان در آن به 400 هزار نفر نیز رسید که این یعنی حدود نیمی از جمعیت بحرین که همگی شعار سرنگونی رژیم قبیله ای آل خلیفه را سر می دادند.
العلوی گفت:از زمان آغاز تظاهرات و راهپیمایی های مسالمت آمیز در بحرین، حکومت قبیله ای آل خلیفه به کشتار وسیع و شهادت مردم ادامه می دهد و همه شاهد جنایات این رژیم در میدان لولو که اکنون به میدان شهدا تغییر نام یافته، بودند.
او افزود: آنها شماری از جوانان را در خواب و در خیابان شهید کردند و سه تن از آنها را نیز در زندان به شهادت رساندند و تاکنون 240 تن در این قیام و انتفاضه شهید شده اند.
وی گفت:نام برخی از این شهدا اعلام نشده چون خانواده های آنها از اعلام اسامی شان به دلیل ترس از رژیم آل خلیفه خود داری می کنند و برخی از این شهدا بانوانی هستند که به دلیل استشمام گاز سمی یا اشک آور به شهادت رسیده اند و در این بین 40 کودک و جنین نیز وجود دارد.
او افزود:پدیده جدیدی که در این انقلاب با آن مواجه شده ایم آن است که آل خلیفه برای نخستین بار از نیروهای خارجی یعنی اشغالگران سعودی درخواست کرد تا برای سرکوب تظاهرات مردم این کشور وارد بحرین شوند و آنجا را اشغال کنند.
وی گفت:از ابتدای قیام تاکنون پنج هزار نفر روانه زندانهای آل خلیفه در بحرین شده اند و هم اکنون سه هزار زندانی در این زندانها به سر می برند که در بین آنها 40 عالم دینی و روحانی حضور دارند که برخی زیر شکنجه به شهادت رسیده اند.
او افزود:به طور مثال سه هفته پیش حجت الاسلام سید محمود موسوی از علمای شیعه بحرینی به دست عوامل آل خلیفه زندانی شد.
وی گفت:تعداد قابل توجهی از این زندانیان را کودکان و زنان شریف و پاک تشکیل می دهند که برخی در زندان هتک حرمت شده و به آنها تجاوز صورت گرفته است و رژیم آل خلیفه به هنگام یورش به منازل نسبت به زنان و کودکان خشونت زیادی اعمال می کند.
او ضمن تقاضای دعا برای پیروزی انقلاب بحرین از جوانان ایرانی خواست تا در رسانه ها از انقلاب و نهضت مردم بحرین سخن بگویند و ستم آل خلیفه را در این کشور مطرح کنند.
1922/659
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




25/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن