تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802690187




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مروری بر  روز های جشنواره فجر در مشهد/ استقبال مردم با وجود اختتامیه در تهران ادامه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شرق > خراسان رضوی گزارش خبری/
مروری بر  روز های جشنواره فجر در مشهد/ استقبال مردم با وجود اختتامیه در تهران ادامه دارد
مشهد - خبرگزاری مهر: در حالی که با اختتامیه جشنواره فجر در تهران گرمای جشنواره در برخی از استان ها رو به سردی رفته است استقبال مردم مشهد از جشنواره ادامه دارد.



به گزارش خبرنگار مهر، جشنواره فیلم فجر در تهران به اتمام رسید و سیمرغ های بلورین در دست های منتخبین جای گرفت اما جشنواره فیلم فجر در مشهد ادامه دارد و با وجود اختتامیه در تهران از تب و تاب نیافتاده و هنوز شاهد حضور پر شور مردم در صف های خرید بلیت برای تماشای فیلم های باقی مانده هستیم و این همه نشان از علاقه به فرهنگ و هنری دارد که نزد مردمان این خطه از سرزمین است. " متروپل " و " با دیگران" هر دو مورد استقبال قرار گرفت هشتمین روز جشنواره با فیلم های " متروپل " و " با دیگران" در سینما هویزه مشهد کار خود را پایان داد. فیلم "با دیگران" به کارگردانی ناصر ضمیری کارگردان جوان مشهدی با وجود فیلم نامه ای قوی و کارگردانی خوب با اقبال خوبی از سوی داوران سی و دومین جشنواره فیلم فجر در تهران واقع نشد و داوران تنها به اهدای دیپلم افتخار ویژه هیات داوران در بخش کارگردانی به این هنرمند جوان مشهدی بسنده کردند. اما این فیلم از سوی مخاطبان مشهدی مورد استقبال قرار گرفت و سالن سینما در زمان اکران آن کاملا پر بود. دبیر یازدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد در گفتگو با خبرنگار  مهر ابراز کرد: هشتمین روز جشنواره فیلم فجر در مشهد با اکران این دو فیلم مورد استقبال مردم قرار گرفت.

نقش مشهدی ها در اعتلا و ارتقای سینمای کشور حمید طباطبائی عنوان کرد: با آنکه گرمای جشنواره در برخی از شهر ها رو به سردی می رود در مشهد با وجود نزدیک شدن به روز های پایانی همچنان تنور جشنواره داغ تر می شود. وی اظهار کرد: همین الان هم مردم پشت گیشه ها برای خرید بلیت صف بسته اند و این نشان می دهد که مردم ما هنرمند و هنر دوست هستند و با توجه به این علاقه کمتر از این هم نمی توان از آنها انتظار داشت. دبیر یازدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد ادامه داد: بسیاری از هنرمندانی که امروز به چهره های ملی تبدیل شده اند از مشهد کار فیلم سازی خود را شروع کرده اند و این نشان می دهد که مشهدی ها نقش بزرگی برای ارتقا و اعتلای سینمای کشور دارند. طباطبائی افزود: نباید برنامه ریزی هایمان برای مردم مشهد در ارتباط با جشنواره های فیلم به همین 10 روز ختم شود بلکه تمام ایام سال باید برنامه و تغذیه روحی داشته باشیم. اما یازدهمین جشنواره فیلم فجر در مشهد چگونه بود و چه فیلم هایی در آن به نمایش گذاشته شد؟

فیلم "چ" و " ملبورن" در روز نخست نخستین روز جشنواره در مشهد با اکران فیلم های "چ مثل چمران" ابراهیم حاتمی کیا و فیلم " ملبورن" نیما جاویدی شروع شد و آخر هفته مشهدی ها را رنگ و بوی تازه ای بخشید. چنانچه استقبال بی نظیر مردم از فیلم "چ" که به دو روز زندگی مصطفی چمران می پرداخت و جلوه های ویژه بی نظیری در آن به کار رفته بود، با لغو آخرین سیانس آن مسئولان را بر آن داشت که این فیلم را روز جمعه دوباره اکران کنند. اما فیلم "ملبورن" نیما جاویدی که داستان زن و شوهری است که در آستانه سفر به ملبورن دچار وقایع پیچیده ای می شوند چندان با اقبال مواجه نبود البته در برابر  فیلمی مثل "چ " حرفی برای گفتن نداشت.

"چ" و " میهمان داریم" در روز دوم دومین روز جشنواره با نرسیدن فیلم " انار های نارس" به مشهد نارضایتی مردم را در پی داشت و آخرین سانس فیلم "چ مثل چمران" که در روز اول جشنواره با مشکل مواجه شده بود در این روز اکران شود و از ورود خبرنگاران به سالن اکران این فیلم جلوگیری شد. بعد از آن فیلم" میهمان داریم" محمد مهدی عسگرپور به نمایش در آمد،  فیلمی که از وجوه مختلف قابل تامل و بررسی بود و در بستر دفاع مقدس روایت شده و به چند موضوع محوری دیگر از جمله مفهوم انتظار، سبک زندگی ایرانی، حفظ اصالت‌های سنتی ، زندگی پس از مرگ و نگاه شرقی و اسلامی به این مفهوم نیز می پرداخت. سومین روز و شور و نشاط مردم با فیلم " رد کاپت"   سومین روز جشنواره فیلم فجردر مشهد با شور و نشاط مردم حاضر در سینما همراه بود در این روز فیلم" رد کارپت" ساخته رضا عطاران یک کارگردان مشهدی به اکران در آمد فیلمی که با دستمایه طنز و کمدی همراه بود و حاشیه های جشنواره کن در برلین را به تصویر در آورده بود. این فیلم فضای مفرح و شادی را به وجود آورد و به خاطر موسیقی و صحنه های شاد در آن مردم تماشاچی از دیدن آن لذت بردند. اما دیگر فیلمی که در سومین روز اکران شد فیلم" پنج ستاره" ساخته مهشید افشار زاده بود که فیلمی ملودرام بود و به لحاظ ساختار و داستان کاملا حرفه ای ساخته شده بود.

"روزگاری عشق و خیانت" و " امروز " در روز چهارم در چهارمین روز جشنواره فیلم فجر در مشهد دو فیلم "روزگاری عشق و خیانت" و " امروز " اکران شد. فیلم "روزگاری عشق و خیانت" به موضوع انقلاب اسلامی با رویکردی سیاسی می پرداخت ولی از جانب مخاطبان مورد رضایت واقع نشد چرا که داستان قوی برای آن در نظر گرفته نشده بود. اما فیلم "امروز" با بازیگری پرویز پرستویی از نظر مخاطبان بیشتر مورد پسند قرار گرفت و داستان راننده‌ تاکسیِ کهنه‌ کاری را روایت می کرد که در پایان یک روزِ کاری به زن جوانی کمک می‌کند تا به بیمارستان برسد، و در این راه  اتفاقات زیادی برایش رخ می دهد. پنجمین روز جشنواره " شیار 143" به جای " خط ویژه" اشک مردم را در آورد در پنجمین روز جشنواره فیلم فجر مشهد قرار بود فیلم های "رنج و سرمستی" و " خط ویژه" اکران شود که اکران فیلم " خط ویژه" به خاطر مشکلاتی در صدای آن لغو و به جای آن فیلم" شیار 143" اکران شد که بازی زیبای مریلا زارعی در آن هم اشک مخاطبان را در آورد و هم ناراحتی ناشی از اکران نشدن فیلم" خط ویژه " را از یاد آنها برد و با تشویقی شدید مخاطبان رو به رو شد. اما فیلم " رنج و سرمستی" که سراسر رنج بود، با اقبال خوبی از سوی مخاطبان مشهدی مواجه نشد.

" برف" و " خط ویژه" در روز ششم روز ششم جشنواره با اکران دو فیلم " برف" و "خط ویژه" روز خوبی برای جشنواره فیلم فجر مشهد رقم زد چرا که مخاطبان از دیدن هر دو فیلم رضایت داشتند و از آنها استقبال کردند. فیلم" برف " موضوعی خانوادگی داشت و فیلم" خط ویژه" گوشه ای از وقایع اجتماعی را به تصویر کشیده بود و در انتها صدای دست و هورای مردم را بلند کرد. روز هفتم با " کلاشینکف" و " فصل فراموشی فریبا" رقم خورد " فصل فراموشی فریبا" به کارگردانی عباس رافعی موضوعی اجتماعی و دغدغه یک خانواده را به تصویر کشیده بود و رضایت نسبی مردم را جلب کرد اما فیلم"کلاشینکف" آنطوری که مردم انتظار داشتند نبود و با اقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه نشد. "شیار 143" رتبه اول آرای مردمی اما بر اساس آخرین آمار رضایت مردمی اعلام شده، "شیار 143" رتبه اول را کسب کرده است که بعد از آن فیلم "چ مثل چمران" در رتبه دوم، "خط ویژه" رتبه سوم" و "رد کارپت" رضا عطاران هم در رتبه چهارم آرای مردمی مشهد قرار گرفته است. قرار است فیلم منتخب مردمی در روز اختتامیه جشنواره به نمایش گذاشته شود.  






۱۳۹۲/۱۱/۲۵ - ۱۱:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن