تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه الرحمن الرحيم، شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818863307




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگرانی آمریکا از توافق «نفت در برابر کالا» ایران و روسیه


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
نگرانی آمریکا از توافق «نفت در برابر کالا» ایران و روسیه

نگرانی آمریکا از توافق «نفت در برابر کالا» ایران و روسیه
آمریکا از احتمال توافق بین ایران و روسیه بر سر فروش نفت ایران به روسیه در ازای دریافت کالا از این کشور، ابراز نگرانی کرد.
به گزارش نامه نیوز به نقل از الجزیره ،" کیتلین هایدن" سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید با اعلام این موضوع گفت ممکن است این توافق ناقض تحریم های آمریکا علیه ایران باشد.

این مقام آمریکایی تصریح کرد: واشنگتن نگرانی خود از این موضوع را در دیدار روز دوشنبه جان کری وزیر خارجه آمریکا با همتای روس خود لاوروف در پاریس به روسیه منتقل کرده است.

اخیرا خبرگزاری رویترز ، به نقل از مقام هایی از روسیه و ایران ، از مراحل نهایی مذاکرات ایران و روسیه بر سر یک قرارداد "نفت در برابر کالا" به ارزش یک و نیم میلیارد دلار در ماه خبر داد که به ایران اجازه می‌دهد محدودیت‌های موجود بر سر صادرات نفت را به شکلی قابل توجه و با وجود تحریم‌های نفتی غرب‌ پشت سر بگذارد.

طبق این گزارش منابع ایرانی و روسی نزدیک به این مذاکرات گفته‌اند که در حال حاضر، بحث‌ها بر سر آخرین جزئیات این توافق نفتی در جریان است و با امضای این قرار داد مسکو روزانه پانصد هزار بشکه از نفت ایران را خریداری کرده و در ازای آن، تجهیزات و کالا به ایران صادر می‌کند.

یک منبع روس نیز به رویترز گفته بود : "تاکنون پیشرفت خوبی ‌شده و شانس موفقیت زیاد است. ما در حال بحث درباره جزئیات هستیم و تاریخ امضای توافق‌نامه، بستگی به این جزئیات دارد."

این خبر به طور رسمی به تایید مقامات دو طرف نرسیده است.

ایران برای دور زدن تحریم های مالی و بانکی آمریکا و اتحادیه اروپا با کشورهای چین و هند نیز که از خریداران عمده نفت خام ایران هستند، توافقاتی مشابه به منظور دریافت کالا و خدمات به جای پول در ازای صادرات نفت خود دارد.

ابراز نگرانی این مقام کاخ سفید از توافق احتمالی صادرات نفت در برابر کالا بین ایران و روسیه در حالی است که همزمان خبرها از کنگره آمریکا حاکی است که لابی حامی اسراییل به شدت می کوشد تا طرح جدید تحریمی علیه ایران را از تصویب نمایندگان کنگره بگذراند.

اوباما روز گذشته بار دیگر به کنگره نسبت به تصویب طرح جدید تحریمی ایران هشدار داد.

به گزارش عصر ایران، اوباما که در کاخ سفید و در کنفرانس خبری مشترک با " ماریا راخوی" نخست وزیر اسپانیا سخن می گفت ، تاکید کرد:" ترجیح من صلح و دیپلماسی است و این یکی از دلایلی است که به کنگره پیام داده‌ام که الان وقت اعمال تحریم‌های جدید نیست."

وی افزود: "الان زمان آن است که به دیپلمات‌ها و کارشناس‌های فنی اجازه بدهیم کارشان را انجام بدهند."

اوباما روز یکشنبه نیز هشدار داد که تصویب قطعنامه جدید تحریمی علیه ایران را وتو خواهد کرد.





1392/10/24





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن