تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بى نيازى و عزّت به هر طرف مى گردند و چون به جايگاه توكل دست يافتند در آنجا قرار مى گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802722380




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشاور وزیر کشور دولت احمدی‌نژاد: برخی مخالفت با آیت‌الله هاشمی را مخالفت با پیغمبر می‌دانستند/ عنوان کاذب «جریان انحرافی» بعد از سخنان شیمون پرز در ایران متولد شد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
مشاور وزیر کشور دولت احمدی‌نژاد: برخی مخالفت با آیت‌الله هاشمی را مخالفت با پیغمبر می‌دانستند/ عنوان کاذب «جریان انحرافی» بعد از سخنان شیمون پرز در ایران متولد شد

مشاور وزیر کشور دولت احمدی‌نژاد: برخی مخالفت با آیت‌الله هاشمی را مخالفت با پیغمبر می‌دانستند/ عنوان کاذب «جریان انحرافی» بعد از سخنان شیمون پرز در ایران متولد شد
مشاور وزیر کشور دولت دهم می گوید: کلید واژه «جریان انحرافی» بعد از سخنان شیمون پرز که گفت کاری کنیم در کنار احمدی نژاد بودن ننگ باشد در سیاست ایران متولد شد.
به گزارش نامه نیوز، دومین دور از مناظره آنلاین سایت نامه نیوز، روز چهارشنبه با موضوع «میراث برجای مانده از دولت احمدی نژاد برای روحانی» برگزار شد. در این مناظره عبدالرضا داوری مشاور وزیر کشور دولت دهم در موافقت با دولت احمدی نژاد و سیعد لیلاز اقتصاددان و تحلیلگر اصلاح طلب مدافع روحانی حضور داشتند. در ادامه به مهمترین اظهارات مطرح شده از سوی عبدالرضا داوری اشاره شده است.

برخی با ابهام آفرینی به دنبال کمرنگ کردن خدمات دولت احمدی نژاد بودند


از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ ، پیچیده ترین ، سنگین ترین و گسترده ترین تبلیغات سازمان یافته ، از خارج و داخل ، علیه دولت نهم و دهم و خدمات او به کار گرفته شد و در یک برنامه ابهام آفرینی وسیع تلاش شد اصولا خدمات دولت آقای احمدی نژاد معرفی نشود و یا بسیار کمرنگ و اصولا بدون برنامه و ناموفق جلوه داده شود. در این گفت و گو با جناب آقای لیلاز و خوانندگان محترم سایت نامه نیوز ، تلاش خواهم کرد تصویری واقعی تر از عملکرد اقتصادی دولت نهم و دهم که در یکی از سخت ترین شرایط و دوران ها ، متکفل امور کشور بود ارائه نمایم.

دوران احمدی نژاد  به لحاظ بحران های داخلی و بیرونی شبیه دوران جنگ بود


مجموعه شرایط بیرونی و داخلی که دولت نهم و دهم در بستر آن فعالیت نمود ، یکی از بحران خیزترین شرایط دولتداری در ۳ دهه نخست انقلاب اسلامی بود که شاید مدیریت کشور در دوران جنگ تحمیلی را بتوان با آن قیاس نمود. اگر با قیاسهایی نظیر نوشیدن ته مانده لیوان آب رییس جمهور از سوی یک نماینده مجلس بخواهیم آسودگی خاطر دولتمردان دولت قبل را تصویر کنیم ، قیاس مناسبی به کار نبرده ایم چه در این صورت برای آسودگی و شرایط مناسب کار دولت سازندگی که در تریبون رسمی نمازجمعه تهران، مخالفت با رییس جمهور وقت (آقای هاشمی رفسنجانی) را معادل دشمنی با پیغمبر اسلام می دانستند، چه باید گفت؟

دولت نهم و دهم در شرایطی کشور را تحویل گرفت که مجموعه عوامل برونزا و درونزا ، موانع مهمی را در برابرش نهادند و اتفاقا با وجود همه این موانع ، کارنامه قابل قبولی از خود برجای گذاشت.

مجموعه عواملی که به صورت برونزا بر تصمیمات دولت نهم و دهم موثر بودند را می توان در دو وجه بحران مالی جهانی و تحریم های اقتصادی فهرست کرد که در ادامه بیشتر توضیح می دهم.

اتهام زنی های پی در پی در پوشش عنوان کاذب «جریان انحرافی» از مشکلات اصلی دوران احمدی نژاد بود


در عین حال برخی شرایط و ملاحظات داخلی که کشور در سالهای اخیر با آنها دست به گریبان بود را نیز باید در تحلیلهایمان لحاظ کنیم.مسائلی نظیر تنش های پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ ، برخوردهای سیاسی برخی نهادها و قوا با دولت، تضعیف و فشار بر مدیران در پی رویدادهایی نظیر تخلف بانکی سال ۹۰ و اتهام زنی های بی مبنا در پوشش عنوان کاذب «جریان انحرافی» را باید به این فهرست افزود. دولت دهم در این شرایط وارد اطاق عمل جراحی اقتصاد ایران با محوریت طرح تحول اقتصادی و هدفمندی یارانه ها شد و در این اطاق عمل به جای آنکه سایر نهادها به استریلیزاسیون محیط عمل برای بهبود بیمار باشند تیغ جراحی را بر کمر جراح فرو کردند که در ادامه بیشتر توضیح خواهم داد.

دامنه تحریم ها در دولت های نهم و دهم بی سابقه بود


هرچند از ابتدای انقلاب همواره تحریمها و اقدامات خصمانه غرب به سرکردگی امریکا را تجربه کرده ایم اما باید گفت که دامنه و شدت تحریم ها در سالهای مدیریت دولت نهم و دهم بی سابقه بوده اند.قانون حمایت از آزادی در ایران(مهر ۱۳۸۵) ، قانون تحریمهای جامع و عدم سرمایه گذاری درایران (تیر ۱۳۸۹) بخش هایی از قانون اختیارات دفاع ملی امریکا سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳( آذر ۱۳۹۰ و بهمن ۱۳۹۱) ، قانون کاهش تهدید ایران و حقوق بشر سوریه (مرداد ۱۳۹۱) ، در کنار ۱۱ فرمان اجرایی از سوی رییس جمهور امریکا ، تحریمهایی هستند که فقط از سوی امریکا علیه ایران طی دوران مدیریت دولت نهم و دهم وضع شده اند.

در این مدت اتحادیه اروپا و شورای امنیت سازمان ملل نیز با وضع ۱۲ مصوبه و قطعنامه امریکا را همراهی کردند. این مجموعه اقدامات شدیدترین تحریمهایی بوده که تاکنون علیه یک ملت تصویب شده و ممنوعیت انتقال فناوری و سرمایه گذاری در زیرساختها، محدودیت مبادلات مالی، تحریمهای بانکی، محدودیت خرید نفت، محدودیت تجارت، ممنوعیت بیمه و مسدود کردن دسترسی ایران به دارایی هایش را هدف گذاری کردند.

نکته دوم اینکه دولت آقای احمدی نژادبر خلاف دولتهای سازندگی و اصلاحات صرفا به رشد اقتصادی توجه نداشت بلکه رشد اقتصادی را در بستر کاهش شکافهای طبقاتی دنبال می کرد. در واقع به جای توجه صرف به شاخص رشد اقتصادی ، عدد حاصل از تقسیم رشد اقتصادی بر ضریب جینی را هدفگذاری می کرد که اگر این شاخص را طی سالهای ۸۴ تا ۹۰ محاسبه و با تمام دوران دولتهای سازندگی و اصلاحات مقایسه کنید ، شاخصهای دولت نهم و دهم را بالاتر می بینید.

درباره تخلفات مالی دوران احمدی نژاد براساس شانتاژ سیاسی برخورد نشود


ضمنا درباره تخلفات احتمالی در تامین اجتماعی بهتر است پیش از رسیدگی نهایی در مراجع قضایی و صدور احکام مرتبط اظهارنظری نکنیم و بر اساس شانتاژ سیاسی و رسانه ای با پرونده های قضایی برخورد نکنیم . چه این شیوه به نفع جریان حاکم بر دولت کنونی که برخی مدیران ارشدش درگیر پرونده هایی نظیر کرسنت ، استات اویل و ... هستند نمی باشد.

تحلیل احمدی نژاد از مناسبات حاکم بر نظام جهانی واقع بینانه تر از تحلیل دولت یازدهم و روحانی است


دولت نهم عامل تشدید تحریم ها نبود. تجربه عقب نشینی مداوم در برابر غرب طی سالهای ۸۲ تا ۸۴ که ما با ازاء آن هیچ دستاوردی برای ملت ایران نداشت ، مجموعه نظام را بر ایستادگی بر سر مطالبات قانونی ملتمان رساند و این فرایند از سال ۸۴ و پیش از آغاز به کار دولت نهم آغاز شد. حتما خاطرتان هست که رهبر انقلاب در سال ۸۵ ضمن تشریح بی نتیجه بودن استراتژی عقب نشینی در پرونده هسته ای طی سالهای ۸۲ تا ۸۴ فرمودند که روند عقب نشینی باید به روند پیش روی تغییر یابد و همان دولتی که عقب نشینی کرد باید آغازگر روند پیش روی باشد و بر همین اساس ، بخشی از تاسیسات پلمب شده در دولت آقای خاتمی ، چند روز قبل از آغاز به کار دولت آقای احمدی نژاد فک پلمپ شدند. اتفاقا تجربه اخیر ژنو هم نشان می دهد که تحلیل آقای احمدی نژاد از مناسبات حاکم بر نظام جهانی واقع بینانه تر از تحلیل دولت یازدهم و آقای روحانی است.

بعد از تغییر گفتمان سیاست خارجی در دولت روحانی و نرمش آنچنانی باز هم آمریکا گزینه های روی میزش را به رخ می کشد


احمدی نژاد به خوبی دریافت که قوانین جهانی روبنایی برای مناسبات قدرت هستند. شما می بینید که پس از تغییر گفتمان سیاست خارجی و نرمش های آن چنانی ، امریکا همچنان گزینه های روی میزش را به رخ می کشد و نوار تحریم ها را قطع نمی کند.

مخالفت با رییس دولت سازندگی دشمنی با پیغمبر تلقی می شد


در مورد شاخصهای اقتصادی نظیر نرخ تورم نشان می دهد که دولت نهم و دهم علیرغم آنکه در شرایط کمرشکن داخلی (اعتشاشات ۸۸) و تحریم خارجی کشور را مدیریت کرد و دو سال تحت شدیدترین ضربات امنیتی به بهانه جریان موهوم انحرافی بود اما متوسط نرخ تورم در این دولت از دولت سازندگی که مخالفت با رییس آن دشمنی با پیغمبر قلمداد می شد و در سیاست خارجی نیز شعار تنش زدایی سر میداد پایین تر است.

در مورد عدالت اجتماعی هم اگر بر ضریب جینی به عنوان یک شاخص جهت ارزیابی شکافهای طبقاتی ، توافق کنیم ، با مراجعه به سایت رسمی بانک مرکزی مشخص می شود که ضریب جینی شهری از ۰.۴۰۲۳ در ابتدای سال ۱۳۸۴ به ۰.۳۵۷۵در سال ۱۳۹۱کاهش یافته است و نسبت مخارج دهک دهم به دهک اول شهری برای اولین بار در تاریخ کشور در سال ۱۳۹۱ به کمتر از ۱۰ کاهش یافته و به ۹.۹۸ رسیده است این عدد در ابتدای دولت نهم ۱۳.۹۴ بوده است.

وضعیت توزیع درآمد در روستاها حتی بهتر از حوزه شهری بوده است. در سال ۱۳۸۴ ضریب جینی روستایی ۰.۳۸۸۹ بوده است که در سال ۱۳۹۱ به ۰.۳۳۷۳ رسید و نسبت مخارج دهک دهم به دهک اول روستایی هم برای اولین بار در تاریخ کشور یه کمتر از ۱۰ کاهش یافته و به ۸.۸۱ رسیده است.

جناب دکتر لیلاز در دور قبل فرمودند که دولت نهم سرعت پیشرفت فناوری هسته ای را افزایش نداده است. باید خدمت ایشان عرض کنم که این ادعای ایشان کاملا غیر واقعی است و دولت آقای احمدی نژاد علاوه بر تکمیل چرخه سوخت هسته ای و افزایش بیش از ۷ برابری تعداد سانتریفیوژها نصب شده و نیز ایجاد تاسیسات جدید تا تولید اورانیوم غنی شده ۲۰ درصدی پیش رفت که اتفاقا همین پیشرفتهای چشمگیر امروز برگه های چانه زنی قدرتمندی را در اختیار تیم مذاکره کننده هسته ای دولت یازدهم قرار داده است.

ثانیا در مورد بحث واردات در دولت نهم و دهم ، جناب آقای لیلاز حتما می دانند که طبق قانون برنامه چهارم توسعه ، نقش دولت در موضوع واردات حداکثر در حوزه تعیین تعرفه ها محدود گردید و عامل اصلی در افزایش واردات طی دوران برنامه چهارم همین موضوع بود که دولت نمی توانست از موانع غیرتعرفه ای برای کنترل واردات استفاده نماید در عین حال نگاه کارشناسانه به موضوع تجارت خارجی صرفا نباید بر حجم واردات متمرکز باشد بلکه نسبت صادرات غیرنفتی به واردات است که اهمیت دارد. در سال ۱۳۶۸نسبت صادرات غیرنفتی ایران به واردات ۱۱ درصد بود ، این نسبت در سال ۱۳۸۴ به ۲۵ درصد رسید . نسبت صادرات غیر نفتی ایران به واردات در سال ۱۳۹۱ به ۷۷ درصد ارتقا یافت و برای نخستین بار در تاریخ کشورمان در سه ماهه اول سال ۱۳۹۲ ، صادرات غیر نفتی ایران از واردات پیشی گرفت و نسبت آن به ۱۰۴ درصد رسید.
منبع: گمرک جمهوری اسلامی ایران

افتخار رسانه های دولت جدید این است که روحانی در نیویورک با اولاند که ضد ایرانی ترین مواضع را در ژنو داشت ملاقات کرد


اما در عرضه سیاست خارجی واقعیت آن است که غرب پاسخ لبخند ما را با مشت می دهد. رسانه های دولت جدید افتخار می کردند که آقای روحانی در سفر نیویورک با آقای اولاند رییس جمهور فرانسه ملاقات کرده است اما همگی دیدیم که ضدایرانی ترین مواضع در ژنو را فرانسوی ها اتخاذ کردند. مناسبات بین المللی بر پایه معادلات قدرت است. مگر در سالی که آقای خاتمی شعار گفت و گوی تمدنها سر داد ، به محور شرارت در کنار عراق و کره شمالی منتقل نشدیم؟

در مورد سهم مردم از هزینه های درمان نیز آمارتان نادرست است بر اساس آمارهای رسمی بانک مرکزی این هزینه ها در سالهای ۸۴ تا ۹۱ به همراه هزینه های مربوط به آموزش کمترین میزان رشد را نسبت به سالهای ۶۸ تا ۸۴ داشته اند.


دولت احمدی نژاد ملت اسرائیل را به رسمیت نشناخت،سخنان مشایی بدفهمی شد


 در دولت نهم و دهم ملت اسراییل به رسمیت شناخته نشد و متاسفانه سخن جناب مهندس مشایی اسیر غوغاسالاری رسانه ها و بدفهمی شد که در اینجا مجال پرداختن به آن نیست.

کلید واژه «جریان انحرافی» بعد از سخنان شیمون پرز که گفت کاری کنیم در کنار احمدی نژاد بودن ننگ باشد در ایران متولد شد


فقط به همین یک جمله اکتفا کنم که شیمون پرز در فوریه ۲۰۱۰ اعلام کرد که باید کاری کنیم که بودن در کنار احمدی نژاد به ننگ تبدیل شود و متعاقب این سخن بود که کلید واژه «جریان انحرافی» در فضای سیاسی ایران متولد شد.

ثانیا ادعای بنده این نبود که تمام افتخار فناوری هسته ای مربوط به دولت نهم و دهم است بلکه منظور بنده این بود در شرایطی که دولت اصلاحات در توافق سعدآباد حتی مجوز چرخش ۳ سانتریفیوژ را نداشت ، دولت نهم سد ایجاد شده در برابر توسعه فناوری هسته ای را شکست و از تهدید تحریم ها ، فرصت خوکفایی خلق کرد.

ثالثا در مورد آمارهای رشد اقتصادی و سرمایه گذاری در دولتهای مختلف هم متاسفانه واقعی سخن نمی گویید:

متوسط نرخ رشد تولید ناخالص داخلی ایران (بانفت) طی دوره ۱۳۵۷ لغایت ۱۳۸۳ معادل ۲.۱ درصد است حال آنکه متوسط نرخ رشد تولید ناخالص داخلی ایران(با نفت) طی دوره ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۰ معادل ۴.۴ درصد است.

متوسط نرخ رشد تولید ناخالص داخلی ایران (بدون نفت) طی دوره ۱۳۵۷ لغایت ۱۳۸۳ معادل ۳ درصد است حال آنکه متوسط نرخ رشد تولید ناخالص داخلی ایران(بدون نفت) طی دوره ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۰ معادل ۴.۹درصد است.

برخلاف ادعای آقای دکتر لیلاز در مورد افت شدید سرمایه گذاری در دولت نهم و دهم نسبت تشکیل سرمایه به تولید ناخالص داخلی(جاری) در دولت سازندگی ۲۵ درصد ، در دولت اصلاحان ۲۸.۵ درصد و در دولت نهم و دهم ۲۵.۹ درصد است که می بینید نرخ تشکیل سرمایه به تولید ناخالص در دولت نهم و دهم از دولت سازندگی بالاتر و حدود ۲ درصد از دولت اصلاحات پایین تر است. و البته در این کاهش دو درصدی شرایط وخیم تحریم ها را هم باید لحاظ کرد.

از سال ۱۳۵۷ تا ۱۳۸۳ حجم سرمایه گذاری صنعتی ۲۱۰ هزار میلیارد ریال است حال آنکه از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۱ حجم سرمایه گذاری صنعتی بالغ بر ۱۱۵۰ میلیارد ریال صورت گرفته است.
ماخذ:بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

اگر مشایی تایید صلاحیت می شد پیروز قطعی دور اول انتخابات بود


نکته پایانی که جناب لیلاز بیان داشته اند در مورد طبقات اجتماعی حامی آقای احمدی نژاد است. واقعیت آن است که آقای لیلاز آراء آقای سعید جلیلی در انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ را شاخص آراء آقای احمدی نژاد و جریان حامی ایشان گرفته اند که این قیاسی مع الفارق است.اگر شورای محترم نگهبان مجوز حضور جناب آقای مهندس اسفندیار رحیم مشایی در انتخابات ریاست جمهوری اخیر را صادر می کرد، تمام نظرسنجی های معتبر ، پیروزی قطعی ایشان در مرحله اول انتخابات را تایید می کرد که البته این فرصت از ایشان و جریان حامی آقای احمدی نژاد دریغ شد و برای نخستین بار در تاریخ رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری ، دولت قبلی هیچ نماینده ای در میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بعدی نداشت.

بسیاری از حامیان احمدی نژاد به روحانی رای دادند


اتفاقا بسیاری از حامیان آقای احمدی نژاد در انتخابات اخیر به آقای روحانی رای دادند (به ویژه در مناطق کمتر برخوردارتر) و خطای راهبردی تیم آقای روحانی و دولت یازدهم هم در این نکته است که تلاش دارند هویت مقابل (غیریت) خود را در آقای احمدی نژاد و حامیان ایشان بازنمایی کنند. و بر این اساس باید مطمئن باشند با این خطای راهبردی که در پیش گرفته اند وضعیت آزای آقای روحانی در سال۱۳۹۶ به وضعیت آرای آقای هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۲ دچار خواهد شد و ریزش شدیدی را تجربه خواهد کرد. در این مناظره بنا داشتم چند نکته کلیدی هم از نقائص و اشکالات گزارش صد روزه آقای روحانی بیان کنم که فرصت نشد و ان شاءالله در تریبونهای بعدی بیان خواهم کرد.





1392/10/20





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن