تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803341191




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نادران: در مجلس جمع مخفی مبارزه با فساد تشکیل داده‌ایم/ ممکن بود بابک زنجانی مثل خاوری فرار کند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
نادران: در مجلس جمع مخفی مبارزه با فساد تشکیل داده‌ایم/ ممکن بود بابک زنجانی مثل خاوری فرار کند

نادران: در مجلس جمع مخفی مبارزه با فساد تشکیل داده‌ایم/ ممکن بود بابک زنجانی مثل خاوری فرار کند
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره نامه 12 نماینده به سران قوا درباره بابک زنجانی گفت: ممکن بود بابک زنجانی با توجه به این حجم از سرمایه مثل شهرام جزایری فرار کند؛ تجربه خاوری را هم در این زمینه داشتیم.
به گزارش نامه نیوز، الیاس نادران از جمله 12 نماینده ای است که در نامه سرگشاده ای به سران قوا خواستار برخورد جدی با بابک زنجانی میلیاردر ایرانی شدند؛ هفته نامه پنجره در شماره اخیر خود گفت و گویی را با این نماینده مجلس که می گوید:« در مجلس جمع مخفی مبارزه با فساد تشکیل داده ایم» پیرامون مبارزه با فساد انجام داده است که بخش هایی از آن در پی می آید:

** در فساد سه هزار میلیاردی به دلیل خلاء قانونی که وجود داشت، تا مدت ها بانک مرکزی به دیگران تسهیلات ارایه نمی داد و باقی تجار از حقوق خود محروم شدند.

** در رابطه با بابک زنچانی بر اساس اطلاعاتی که به دوستان ما رسیده، ایشان در مبادله های نفتی فعالیت های اقتصادی در حوزه های مسکن و دیگر اقدامات اقتصادی مشکوک به فساد مالی و تخلفات متعدد است. این شک بدان معنا نیست که دچار تردید هستیم یا یک شک غیرعقلانی در میان است بلکه اسنادی در رابطه با روابط و زد و بند با برخی مسوولان حکومتی ارتباط داشته است.

این مسوولان که عرض می کنم صرفا مسوولان دولتی یا دولت گذشته نیست بلکه برخی نهادهای عمومی غیردولتی نیز در این زمینه نقش داشته اند.

اثبات اینها و دفاع بابک زنجانی از عملکردش مربوط به قوه قضاییه و دادگاه است ولی ما وظیفه داریم هشدار دهیم.

** امثال بابک زنجانی، فرصت طلبانی هستند که از شرایط خاص کشور سوء استفاده می کنند و منافع خود را کسب کرده اند؛ تحریم ها این فرصت را تشدید کرد و یکی از همین شرایط خاصی بود که در بستر آن برخی نظیر بابک زنجانی در آن کسب منفعت کردند.

** در بودجه سال 92 به دلیل همین نگرانی آوردیم که مصوبات ستاد مقابله با تحریم که در دولت شکل گرفه است حتما به اطلاع شورای عالی امنیت ملی برسد تا اگر شخصی نسبت به امیتازها و مجوزهای صادر شده ابهام دارد.

ما نگران بودیم که در سایه تغییراتی که در تعرفه ها و صدور مجوزهایی که برای واردات کالا و صادرات نفت به برخی افراد داده می شود زمینه ساز سوء استفاده برخی افراد شود.

**وزیر وقت صنعت در رابطه با فساد امیرمنصور آریا نامه ای به رییس کل بانک مرکزی نوشته بود که با وجود بدهی یک میلیارد دلاری ایشان لطفا با تسهیلات یک میلیارد دلاری جدید موافقت شود! این نامه ها و و امتیازها که به یک فرد داده می شود نگران کننده است. در مورد بابک زنجانی هم این موارد وجود داشت و در دولت جدید هم این مسایل دیده می شود.

** قبل از تقدیم نامه به سران قوا، ما با دستگاه های قضایی و اطلاعاتی مکاتبه داشتیم و معتقد بودیم برای وجهه بین المللی ما خوب نیست.

** آنقدر تعلل کردند که ناچار شدیم این نامه به طور علنی نسبت به این مساله هشدار دهیم؛ ممکن بود بابک زنجانی هم با توجه به این حجم از سرمایه مثل شهرام جزایری فرار کند؛ تجربه خاوری را هم در این زمینه داشتیم.

** از مجلس هفتم همین افرادی که این نامه را امضا کردند، هسته مرکزی بسیاری از برخوردها با مفاسد بوده اند و پیگیر قوانین متعدد در زمینه مبارزه با فساد و پولشویی حاصل تلاش همین افراد بود؛ در مجلس نهم هم یک جمع مبارزه با فساد شکل گرفته ولی برای اینکه نمایندگان حساس نشوند و این گروه چابک بماند این نامه راعلنی نکردیم؛ حساسیت این نامه به حدی بود که تا قبل از افشای نامه حتی برخی از نمایندگان از آن بی اطلاع بودند.

** شاید برخی از اقدامات به ظاهر هیچ مشکل قانونی نداشته باشد اما قطعا بهره برداری از موقعیت و روابط سیاسی محسوب می شود. وقتی از حساب ذخیره ارزی یا صندوق توسعه ملی به یک فرد حقیقی امکانات و تسهیلاتی داده می شود یعنی روابط فرد در گرفتن این امتیازها بی تاثیر نبوده است.

** یک عده در بحث صادرات و واردات با توجه به اطلاعاتی که از مصوبات و تصمیمات مسوولین دارند یک شبه سودهای کلانی را کسب می کنند. هرجا قدرت سیاسی باشد این مساله وجود دارد.

** در کشورهای دیگر افرادی که به محافل سیاسی نزدیک هستند، مراودات اقتصادی شان باید کاملا شفاف باشد؛ اگر فلان مسوول با یکی از این افراد شراکت اقتصادی داشته باشد یا از اختیاراتش سوء استفاده کند با او به شدیدترین وجه برخورد می شود . حالا این شدیدترین وجه در برخی کشورها نظیر چین به اعدام هم می رسد.

** قوه قضاییه باید با بابک زنجانی برخورد کند؛ باید وی را محاکمه کند و کوتاه نیاید؛ ما مخالف این برخورد نیستم اما حرف اینجاست که باید کاری کنمی تا کسی فکر نکند با نزدیکی به قدرت های سیاسی می تواند سوء استفاده کند.

**همین الان قانن منع مراودات مالی کارکنان دولت بادولت وجود دارد اما گزارشاتی به ما می رسد که مجوعه زیر نظر برخی وزرای دولت در حال معامله با دولت هستند.

برخی از همین شرکت ها بودند که در ایان انتخابات هزینه تبلیغات را تامین می کرد.

** شهرام جزایری برای اینکه بتواند در دستگاه های مختلف از خود چهره موجهی بسازد برای پیشبرد اهدافش شروع به ارتباط گیری در میان مسوولان کرده بود یعنی اینکه در قالب امور خیریه به مسوولان، دانشگاه ها، سازمان های خیریه، نمایندگان مجلس و دولت پول داده و سبیل همه را چرب کرده بود.

** رهبری نخستین کسی بودند که اولین هشدار را درباره شهرام جزایری دادند؛ او بابت وجوه شرعی 150 میلیون تومان چک به بیت رهبری داده بود و رهبری قبل از آن تذکر داده بودند که وجوه قابل توجه حتما با اطلاع ایشان برسد؛ وقتی ایشان از چک شهرام جزایری خبردار شدند، فهمیدند او در 26 سالگی و بعد از مدت کوتاهی فعالیت اقتصادی چنین وجهی را در قالب وجوه شرعی داده، گفتند بروید در مورد ایشان پیگیری کند و در نهایت فساد شهرام جزایری مشخص شد؛ اگر همان موقع ریشه یابی صورت می گرفت هیچ وقت شاهد پرونده سه هزار میلیاردی و بابک زنجانی نبودیم.

** بعد از جنگ و در دوران ریاست جمهوری آقای هاشمی به دلیل توسعه فعالیت های اقتصادی یا توسعه نفوذ رانت های نفتی در اقتصاد ملی، زمینه های فساد در اقتصاد ملی ممکن شد.

** اگر پرونده همه افرادی که در تور قوه قضاییه قرار گرفتند یا آن هایی را که حتی با مفاسدشان برخورد نشده بررسی کنیم، درخواهیم یافت که همه این افراد از مجموعه خلاءهای قانونی، تخلف های آشکاری نظیر ارتشا، جعل سند، ارایه آمار غلط به سیستم بانکی و رانت های خاط استفاده کرده اند.

ریشه یابی همه این پرونده ها نشان می دهد که از شهرام جزایری تا این پرونده اخیر همه این افراد یک راه رفته اند.




1392/10/15





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن