تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منزلت مردم را در نزد ما، از اندازه روايتشان از ما بشناسيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803039387




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سخنان بی سابقه وزیر خارجه آرژانتین: انگلیس می غرد اما دیگر کسی را نمی ترساند/این قدرت استعماری هیچگونه اعتبار اخلاقی ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
سخنان بی سابقه وزیر خارجه آرژانتین: انگلیس می غرد اما دیگر کسی را نمی ترساند/این قدرت استعماری هیچگونه اعتبار اخلاقی ندارد

سخنان بی سابقه وزیر خارجه آرژانتین: انگلیس می غرد اما دیگر کسی را نمی ترساند/این قدرت استعماری هیچگونه اعتبار اخلاقی ندارد
وزیر امور خارجه آرژانتین در اشاره به سخنان نخست وزیر انگلیس درباره جزایر فالکند(مالویناس) گفته است انگلیس شیری است که غرش می کند اما دیگر کسی را نمی ترساند.
به گزارش نامه نیوز، ایندیپندنت نوشت: وزیر امور خارجه آرژانتین در اشاره به سخنان نخست وزیر انگلیس درباره جزایر فالکند(مالویناس) گفته است انگلیس شیری است که غرش می کند اما دیگر کسی را نمی ترساند.

بنا به گزارش انتخاب،‌ هکتور تیمرمن در مقاله ای که سفارت آرژانتین در لندن منتشر کرده، همچنین گفته است: دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس «پیام صلح را که کریسمس باید الهام بخش آن باشد فراموش کرده است» زیرا او در پیام سال نو خود بر تعهد انگلیس برای دفاع از جزایر فالکلند به عنوان جزایر متعلق به این کشور تاکید کرده بود.

کامرون در پیام سال نو میلادی قانون جدیدی را که در آرژانتین به تصویب رسیده است و بر اساس آن برای هرگونه عملیات اکتشاف نفتی در آبهای فالکلند مجازات سنگین حبس و جریمه تعیین شده است به شدت انتقاد و آن را تلاشی «شرم آور» توصیف کرد.

اظهارات هکتور تیمرمن چند روز پس از آن منتشر می شود که کریستینا فرناندز کرشنر رئیس جمهور آرژانتین یک نیروی ویژه جدید برای «دفاع بهتر» از منافع جزایر فالکلند که در آرژانتین مالویناس نامیده می شوند تشکیل داد.

تیمرمن به عنوان وزیر امور خارجه آرژانتین ادعای کشورش را در خصوص این جزایر مجددا مطرح کرده است. این مناقشه پس از جنگ سال 1982 میان آرژانتین و انگلیس بر سر این جزایر تا حدودی فروکش کرده بود اما در سال 2010 پس از آنکه انگلیس اکتشافات نفتی را در آبهای اطراف این جزایر آغاز کرد مناقشه میان دو کشور مجددا بالا گرفت.

در همه پرسی پارسال از ساکنان جزایر فالکلند 1513 نفر موافق در برابر سه مخالف به این رای دادند که این جزایر بخشی از سرزمین انگلیس باقی بماند. کامرون نیز در پیام سال نو خود با اشاره به این نتیجه آن را پیامی بسیار روشن توصیف کرده بود. وی گفته بود انگلیس همواره آماده است از جزایر فالکلند دفاع کند.

با این حال ، تیمرمن این همه پرسی را نقض قطعنامه های سازمان ملل دانست و آن را رد کرد و گفت خودداری لندن از مذاکره درباره این مسئله « شاهد قانع کننده ای از این است که این شیر می غرد اما دیگر کسی را نمی ترساند.»

وزیر امور خارجه آرژانتین در مقاله خود همچنین نوشت انگلیس «هیچگونه اعتبار اخلاقی ندارد و کشوری است که در اکثر موارد تصمیمات سازمان ملل را نادیده گرفته است ، به ویژه هر گاه که این تصمیمات با تلاش برای پایان دادن به استعمار مرتبط بوده است.»

وی افزود :«پاسخ آرژانتین به تهدیدات کلامی و نظامی این قدرت استعماری همچنان دعوت به رعایت قانون بین الملل و قطعنامه سازمان ملل خواهد بود.»

سازمان ملل از سال 1965 خواستار مذاکرات انگلیس و آرژانتین برای دستیابی به یک راه حل مسالمت آمیز برای مناقشه دو کشور بوده است اما این درخواست ها در غیاب قطعنامه موثری که به تصویب شورای امنیت سازمان ملل رسیده باشد نتیجه ای نداشته است.






1392/10/15





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن