تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، آن است كه قابل فهم و روشن و كوتاه باشد و خستگى نياورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818826082




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمایشگاه فرهنگی - هنری ایران در دهلی نو گشایش یافت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

همزمان با یوم الله 22 بهمن/ نمایشگاه فرهنگی - هنری ایران در دهلی نو گشایش یافت دهلی نو - ایرنا - همزمان با 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی نمایشگاهی از آثارفرهنگی و هنری کشورمان با حضور مقامات ایرانی و هندی درموزه ملی دهلی نو گشایش یافت .


به گزارش ایرنا، دراین مراسم که سفیر جمهوری اسلامی ایران، رایزن فرهنگی کشورمان، رییس موزه ملی دهلی نو و جمع زیادی از علاقه مندان به ایران حضور داشتند، سخنرانان با اشاره به غنای فرهنگی و قدمت هنر درایران از یک سو و ارتباط ناگسستنی آن با فرهنگ و هنر در هند، بر گسترش روابط میان دو کشور تاکید کردند.
ˈغلامرضا انصاریˈ سفیر کشورمان دراین مراسم با اشاره به اشتراکات فراوان میان ایران و هند، برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری را در تعمیق روابط به ویژه در زمینه فرهنگی بسیار مفید و موثر دانست.
وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به وجود هنر و فرهنگ ایرانی در جای جای سرزمین هند، از مردم هند دعوت کرد با سفر به ایران و بازدید از شهرهای تاریخی اشتراکات فرهنگی و تمدنی بین دو کشور را از نزدیک مشاهده کنند.
ˈعلی فولادیˈ رایزن فرهنگی ایران در دهلی نو نیز ضمن ارائه توضیحاتی در مورد این نمایشگاه با عنوان ˈ میراث مشترک ایران و هندˈ گفت: توانمندی مشترک هنرمندان ایران و هند از جمله عوامل ارتباط عمیق فرهنگی و هنری میان دو کشور است.
وی با اشاره به اینکه برگزاری اینگونه نمایشگاه ها فرصت مناسبی برای ایجاد ارتباط هرچه بیشتر میان هنرمندان دو کشور و نیز انتقال تجربیات فراهم می کند، افزود: 35 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اکنون ما شاهد هستیم که روابط ایران و هند به خصوص در بخش فرهنگی گسترش یافته است.
مسئولان فرهنگی و هنری هندوستان از جمله دکتر وینو واسودوان ˈ رییس موزه ملی دهلی نو نیز در سخنان خود در این مراسم با تجلیل و تمجید از هنر و هنرمندان ایرانی بر گسترش هر چه بیشتر روابط فرهنگی و هنری میان دو کشور تاکید کردند.
در این نمایشگاه حدود ٥٠ اثر هنری و صنایع دستی از هنرمندان ایرانی در زمینه های خوشنویسی ، خط نقاشی ، تصویرگری ایرانی ، قلم زنی ، منبت کاری و تذهیب در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.
ارائه کارهای هنری از جمله قلم زنی ، خوشنویسی و منبت کاری به صورت زنده و توسط هنرمندان برجسته کشورمان در این نمایشگاه بسیار مورد توجه حاضران قرار گرفت.
نمایشگاه فرهنگی و هنری ایران تا 24 اسفند در محل موزه ملی دهلی نو ادامه می یابد.
آساق ** 2167 ** 275 **
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




22/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن