تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819087089




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پژوهشگر لبنانی:توافق هسته ای به ایران مشروعیت بخشید و اسراییل را به انزوا برد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پژوهشگر لبنانی:توافق هسته ای به ایران مشروعیت بخشید و اسراییل را به انزوا برد بیروت – ایرنا – یک پژوهشگر لبنانی با موفقیت آمیز دانستن توافق هسته ای اخیر ایران و گروه 1+5 تاکید کرد که توافق ژنو به جمهوری اسلامی ایران مشروعیت بخشید و رژیم اسراییل را به انزوای بیشتر برد.


به گزارش ایرنا، «علوان نعیم أمین الدین» در مقاله ای که در پایگاه خبری «خبر اونلاین» لبنان منتشر شد، با تاکید بر اینکه ایران با آوردن دلایل و اسناد اثبات کرده است که از انرژی هسته ای تنها برای مصارف صلح آمیز استفاده می کند، افزود: این در حالی است که بسیاری می دانند رژیم صهیونیستی از این انرژی برای اهداف نظامی استفاده می کند.
وی با بیان اینکه هنوز ابعاد توافق هسته ای ایران با کشورهای بزرگ مشخص نیست، تصریح کرد: تنها برخی از جزئیات توافق ژنو منتشر شده اما مشخص است که پیش از توافق تلاش هایی از سوی فرانسه و با حمایت برخی کشورهای عربی رقیب ایران در سطح منطقه شروع شد که این توافق با مشکل روبه رو شود.
این پژوهشگر لبنانی با بیان اینکه برخی کشورهای عربی، فرانسه را پیش انداختند، خاطرنشان کرد: پاریس تلاش کرد که از این اوضاع به سود خود بهره ببرد؛ بنابراین نقش بزرگی را برای ایجاد برخی موانع در مسیر توافق با ایران برعهده گرفت.
امین الدین نوشت : در شرایط پس از توافق، شاهد ایفای نقش رژیم اسراییل با همکاری برخی از کشورهای منطقه برای به تعطیلی کشاندن فعالیت ها با هدف جلوگیری از اجرای کامل توافق هستیم و این اقدامات با برگزاری برخی نشست های سری و امنیتی در سطوح بالا همراه شده است.
وی با بیان اینکه طرف های مختلفی به منظور تکمیل این توافق یا به تعطیلی کشاندن آن تلاش می کنند، ادامه داد: با این وجود مهم ترین نکته، مقایسه برنامه هسته ای ایران و رژیم اسراییل است، بویژه اینکه تهران توانسته به حق خود در غنی سازی اورانیوم و استفاده از انرژی هسته ای در مصارف صلح آمیز مشروعیت بخشد، اما اسراییل نتوانسته گامی در این خصوص بردارد.
این پژوهشگر لبنانی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی نفوذ جهانی بسیار بالایی دارد، افزود: با این وجود اسراییل نتوانسته است به فعالیت های هسته ای خود مشروعیت بخشد هر چند دنیا را با کار انجام شده مواجه کرده است.
امین الدین با بیان اینکه سهولت تعامل آژانس بین المللی انرژی اتمی با ایران، دیگر تمایز این کشور با رژیم صهیونیستی است، ادامه داد: در خصوص ایران ، برنامه و قواعدی به منظور بازرسی از تاسیسات هسته ای وضع شده، اما اسراییل به شکل دایمی برای ممانعت از بازرسی تاسیسات خود بویژه راکتور «دیمونا» در صحرای «نقب» بهانه تراشی می کند.
وی خاطرنشان کرد: ایران با اثبات اینکه از انرژی هسته ای برای اهداف صلح آمیز استفاده می کند، بر این نکته نیز تاکید دارد که این انرژی با وجود خطرات احتمالی، در بسیاری از کشورهای جهان مورد استفاده قرار می گیرد، بویژه اینکه ایران می تواند از این صنعت در آینده به عنوان یک اقتصاد ارز آور با توجه به وجود معادن زیاد اورانیوم خود استفاده کند.
این پژوهشگر لبنانی با بیان اینکه برخی کشورهای عربی همچون مصر و اردن به دنبال امضای توافق با روسیه به منظور تجهیز یا تاسیس راکتورهای جدید هستند، تصریح کرد: از سوخت هسته ای در کشتی ها و زیر دریایی ها استفاده شده و این امر آن را به کالایی اساسی و استراتژیک تبدیل کرده است.
امین الدین با بیان اینکه جامعه جهانی در برابر مواضع آشکار ایران و پنهان کاری شدید رژیم صهیونیستی روبرو است، نوشت: بسیاری معتقدند که اسراییل از انرژی هسته ای برای مصارف نظامی استفاده می کند؛ بویژه آنکه این رژیم همچنان از امضای توافقنامه های ممانعت از گسترش سلاح جمعی طفره می رود.
وی با بیان اینکه آزادسازی اموال و تخفیف تحریم های تحمیل شده علیه ایران نشانه ای واضح از موفقیت آمیز بودن توافق هسته ای ایران با کشورهای غربی بوده است، اظهار داشت که این امر با مواضع مستحکم ایران همراه بوده است.
این پژوهشگر لبنانی با بیان اینکه پیشرفت و شکوفایی ایران برای رژیم صهیونیستی سبب ترس و نگرانی شده است، افزود: بویژه اینکه هیات های غربی زیادی از جمله هیات های ایتالیایی و فرانسوی به ایران سفر کرده اند و این امر سبب انتقاد صریح «جان کری» وزیر خارجه آمریکا هم شده است.
خاورم**2024 ** 1324 **1575
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




22/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن