تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):حريص از دو خصلت محروم شده و در نتيجه دو خصلت را با خود دارد: از قناعت محروم است و در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802726321




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هانی زاده: توافق ژنو، اعتراف به رسمیت حقوق هسته ای ایران است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

هانی زاده: توافق ژنو، اعتراف به رسمیت حقوق هسته ای ایران است تهران-ایرنا- حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین المللی گفت: توافق ژنو اعتراف آشکار کشورها برای به رسمیت شناختن حقوق هسته ای ایران است.


هانی زاده در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: امضای توافق ژنو در واقع حق ایران را برای برخورداری از فناوری هسته ای تثبیت کرد.

** توافق ژنو نتیجه شفاف سازی و تحرکات دیپلماتیک ایران بود
این کارشناس مسائل بین المللی ادامه داد: ایران بر اساس توافق ژنو موفق شد از طریق شفاف سازی و تحرکات دیپلماتیک حقوق هسته ای خود را برای داشتن چرخه سوخت و غنی سازی تامین کند که نوعی پیروزی دیپلماتیک برای تهران در عرصه جهانی به شمار می آید.

** مقابله با توطئه های خارجی و صهیونیستی از طریق توافق ژنو
وی در مورد انتقادات مبنی بر متوازن نبودن امتیازات دو طرف در توافق ژنو گفت: یکی از آثار ناشی از این توافق رفع تحریم های اقتصادی علیه ایران است. همچنین توافق ژنو بهترین راهکار برای مقابله با توطئه های خارجی و رژیم صهیونیستی است که در یک دهه گذشته با اعمال تحریم های یکجانبه و مغرضانه علیه ایران باعث رکود و فرار سرمایه گذاران خارجی شدند.
هانی زاده اظهار داشت: این تحریم ها موجب رکود اقتصادی شد؛ اما اکنون فضای تعامل دلپذیری میان ایران و جامعه جهانی به وجود آمده است که در نتیجه این فضا سرمایه گذاران وجود ثبات کامل در ایران و محیط قابل اطمینان در کشور را باور کردند. این فضا حضور شرکت های خارجی در ایران را توجیه می کند.
این کارشناس مسائل بین الملل در مورد تاثیر توافق ژنو بر کاهش تهدیدها علیه ایران گفت: به نظر می رسد امضای توافق ژنو همه تهدیدها را نقش برآب کرد و ایران توانست با طی روند شفاف سازی و همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی، بدون نگرانی و تهدیدهای اقتصادی و سیاسی به برنامه های صلح آمیز خود ادامه دهد.

** با امضای توافق ژنو دو جبهه پیرامون ایران شکل گرفت
وی با اشاره به وجود دو جبهه قدرتمند جهانی در همراهی و مقابله با ایران گفت: یک جبهه ایران و متحدان و دوستانش در سراسر جهان است و جبهه دیگر رژیم صهیونیستی و لابی صهیونیستی داخل آمریکاست که تلاش می کند مانع از موفقیت و اجرای کامل توافق ژنو شود.
هانی زاده تصریح کرد: در منطقه نیز عربستان سعودی با تشکیل جبهه عبری - عربی قصد منزوی کردن ایران را دارد ولی این توافق راهکار مثبتی در زمینه هسته ای است که با ادامه تعامل های سازنده ایران با جامعه جهانی به پیش خواهد رفت.

** تلاش های لابی صهیونیست در آمریکا شکست می خورد
وی تصریح کرد: دولت آمریکا و وزارت امور خارجه این کشور به این نتیجه رسیده اند که ایران صادقانه در حال تعامل با جامعه جهانی است و آنها بر این مبنا می توانند در برابر فشارها ایستادگی کنند.
وی با اشاره به اعلام موضع صریح ˈباراک اوباماˈ رییس جمهوری آمریکا مبنی بر وتوی تحریم های جدید آمریکا علیه ایران افزود: این امر نشانه مثبت تغییر در نگرش دولت آمریکا نسبت به ایران با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید است و پیروزی درخشان در عرصه بین المللی برای ایران به شمار می آید.

**هوشمندی گروه هسته ای ایران نقشه های رژیم صهیونیستی و عربستان را بر باد می دهد
هانی زاده اظهار داشت: در حال حاضر عربستان سعودی به همراه رژیم صهیونیستی و طیف های افراطی به تلاش های خود ادامه می دهند. در همین حال ایران و گروه مذاکره کننده هسته ای نیز هوشمندانه پیش می روند و افراطی های داخل آمریکا به دلیل اراده واشنگتن و تهران توان مقابله با این روند را ندارند.

**مخالفان داخلی باید از گروه مذاکره کننده حمایت کنند
وی با توجه به مخالفت برخی در داخل کشور، چشم انداز توافق ژنو را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه طیف های مختلف سیاسی در ایران وجود دارند و نظام کشور مردم سالاری دینی است همه گروه ها می توانند نسبت به مساله مهمی مانند موضوع هسته ای اظهار نظر کنند.
این کارشناس مسائل بین المللی با اشاره به انسجام، مهارت و تجربه گروه مذاکره کننده ایرانی خاطر نشان کرد: گروه مذاکره کننده می تواند در آینده با عملکرد خوب خود این فضاها را بشکند. برخی از اعضای مجلس نگرانی هایی در مورد توافق ژنو دارند، البته این حق همه طیف هاست که نگران باشند ولی باید به گروه مذاکره کننده فرصت داد.
وی ادامه داد: در حالیکه صداهایی در خارج توافق ژنو را پیروزی برای ایران می دانند؛ طیف های داخلی نباید در مسیر فعالیت گروه مذاکره کننده کارشکنی کنند. بلکه باید با کمک و تشویق فضا را آرام کنند تا گروه به خوبی کار را به پیش ببرد و حق ایران را در مجامع بین المللی به رسمیت بشناساند.

***مجلس انتقاد کند؛ ولی مانع تراشی نکند
هانی زاده ادامه داد: مجلس حق اظهار نطر دارد ولی نباید در مسیر فعالیت های گروه هسته ای مانع ایجاد کند. زیرا موجب شکست و بازگشت به وضعیت قبل از امضای توافق ژنو منجر می شود.
این کارشناس مسائل بین المللی تصریح کرد: اکنون آرامش روانی خوبی در جامعه حاکم شده است، وضعیت بازار قابل قبول است و نرخ دلار کاهش یافته، شور و حال خاصی بر بازار حاکم شده است. صدها شرکت خارجی می خواهند بار دیگر تعامل و دادوستد خود را با ایران از سر بگیرند، به نظر می رسد اگر این فرصت به گروه هسته ای داده شود و گروه از نظرسیاسی در داخل تقویت شود مشکلات اقتصادی در داخل حل خواهد شد و در همان حال ایران به حقوق هسته ای خود نیز می رسد.
توافق ژنو موسوم به برنامه اقدام مشترک ماحصل چهار دور مذاکرات ایران با 1+5، یک دور در نیویورک و سه دور در ژنو است.
گروه مذاکره کننده ایرانی بعد از این مذاکرات توانست سوم آذر 1392/ 22 نوامبر 2013 برای حل بحران غیرضروری هسته ای با طرف مقابل به راهکار 6 ماهه با عنوان «برنامه اقدام مشترک» دست یابد.
بر اساس این توافق ایران و 1+5 از تاریخ 20 ژانویه (30 دی) اقدامات مذکور در برنامه اقدام مشترک را به صورت متقابل، عملی و گام به گام برای 6 ماه اجرا می کنند تا در این مدت با ادامه مذاکرات، توافق جامع بین ایران و
1+5 حاصل شود.
بر مبنای توافق جامع، ایران می تواند به طور کامل از حقوق خود در بهره گیری از انرژی هسته ای با اهداف صلح آمیز بر اساس مواد مرتبط در معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای و با رعایت تعهدات خود طبق معاهده برخوردار شود.
سیام**9157 ** 1418
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن