تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را مى برد و موجب پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802553950




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محسن رضایی: اگر رهبری بگوید مذاکره کنید باید بدانیم که در آن خیری است / در مذاکرات هسته‌ای نباید شرایط خود را کمتر کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
محسن رضایی: اگر رهبری بگوید مذاکره کنید باید بدانیم که در آن خیری است / در مذاکرات هسته‌ای نباید شرایط خود را کمتر کنیم

محسن رضایی: اگر رهبری بگوید مذاکره کنید باید بدانیم که در آن خیری است / در مذاکرات هسته‌ای نباید شرایط خود را کمتر کنیم
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: گاهی مذاکره کردن و گاهی مذاکره نکردن خود جهادی بزرگ است به شرطی که با چشمانی باز، با درایت و در مسیر الهی و منطبق با بصیرت عاشورایی باشد.

به گزارش نامه نیوز، محسن رضایی در جمع عزاداران در مهدیه بزرگ اصفهان با تسلیت درگذشت مرحوم پرورش، وی را یکی از ستون‌های انقلاب اسلامی برای اصفهان و کشور معرفی کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که در سلسله سخنرانی‌های بصیرت، به تعریف بصیرت عاشورایی پرداخت و گفت: بصیرت یعنی بینایی، روشنایی داشتن، بینش و دید داشتن.

وی راه‌های مشابه حقیقت را فراوان برشمرد و افزود: بصیرت داشتن یعنی اینکه انسان بتواند راه حق را از باطل شناسایی کند و ابهامات و غبار راه او را کج نکند و بصیرت عاشورایی یعنی انسان در راه خدا، با چشمانی باز و با تدبیر و درایت حرکت کند.

رضایی به بیان مصادیق بصیرت عاشورایی پرداخت و تصریح کرد: زندگی اهل بیت پر از بصیرت عاشورایی است، آنگونه که به عنوان مثال صلح امام حسن مجتبی (ع) یک نرمش قهرمانانه است و پذیرش ولایتعهدی توسط امام رضا (ع) با وجود اعتراض اطرافیان نیز یک بصیرت عاشورایی بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: گاهی در طول زندگی به نقاط و شرایطی می‌رسیم که تشخیص حق و باطل مشکل می‌شود، در روز هشتم محرم سال 61 جلسه طولانی میان امام حسین (ع) و عمر سعد تشکیل می‌شود که نزدیک بود عمر سعد تسلیم شود تا امام حسین (ع) و اهل بیت به یک شهر دیگری به جز کوفه بروند اما خبر که به گوش ابن زیاد می‌رسد، او مخالفت می‌کند و از این واقعه نتیجه می‌گیریم اسلام دین همه جانبه‌ای است، هم فرهنگ دفاع، ایستادگی و مقاومت است و هم تلاش برای اتفاق نیفتادن جنگ.

وی افزود: وقتی امام حسین (ع) با اهل بیت خود به کربلا می‌رود نشان از این است که او برای جنگ نیامده و تلاش بسیاری می‌کند تا کار به جنگ کشیده نشود، اما وقتی هم جنگ می‌شود تا آخرین نفر و آخرین قطره خون خود می‌جنگد و تسلیم نمی‌شود و این یعنی بصیرت عاشورایی.

رضایی بصیرت عاشورایی را هم در صلح و هم در جنگ، هم در مذاکره و هم در عدم مذاکره دانست و تصریح کرد: گاهی مذاکره کردن و گاهی عدم مذاکره خود جهادی بزرگ است به شرطی که با چشمانی باز، با درایت و در مسیر الهی و منطبق با بصیرت عاشورایی باشد.

وی به تاریخ انقلاب اشاره کرد و افزود: حوادث عبرت انگیز بسیاری در طول تاریخ انقلاب افتاده که اگر کربلا نبود انقلاب اسلامی با مشکل مواجه می‌شد اما امام حسین(ع) تکیه گاه ملت ایران بوده و همیشه خواهد بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: اما مگر با شهادت امام حسین (ع) کربلا تمام می‌شود؟ امسال 20 میلیون زائر پیاده راهی کربلا شدند و این نشان دهنده این است که امام حسین (ع) از حکومت چند روزه دنیا گذشت اما بر کل تاریخ حکومت می‌کند.

وی به هشت فتنه پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا فتنه 88 اشاره کرد و گفت: اگر معرفت حسینی، عشق و علاقه مردم به انقلاب و اسلام نبود هر کدام از این فتنه‌ها انقلاب را از پای در می‌آورد.

رضایی فتنه 88 را طولانی‌ترین فتنه پس از انقلاب دانست که 7 ماه به طول انجامید در حالی که تا قبل از آن فتنه منافقین پنج ماه و نیم طول کشیده بود.

وی به برداشت‌های مختلف پیرامون مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: این مذاکرات هم فرصت است و هم تهدید. اگر با بصیرت عاشورایی با این مذاکرات مواجه شدیم به خوبی از آن می‌گذریم و اگر نه ممکن است آسیب ببینیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: فتنه 88 را می‌شد دو ماهه جمع کرد، اما از بیرون می‌گفتند ادامه پیدا کند تا یکی دوسال و بعد هم زمینه را برای دخالت خارجی فراهم کنند. اما 9 دی پایان این فتنه بود و دستاوردهای بزرگی داشت از جمله اینکه آب پاکی را ریخت بر امید کاذب خارج نشینان و شکست ناپذیری جمهوری اسلامی ایران را بار دیگر به اثبات رسانید هرچند می‌توانست 9 دی زودتر انجام پذیرد.

وی خطاب به مذاکره کنندگان گفت: ما باید یکی از شروط خودمان را در مذاکرات، این بند قرار دهیم که خاورمیانه‌ای عاری از هر گونه سلاح هسته‌ای داشته باشیم نه اینکه شرایط خود را کمتر کنیم و همانگونه که در اواخر دفاع مقدس که هیچ کس فکرش را نمی‌کرد در شرایطی که نیرو در جبهه‌ها کم شده بود، بودجه نبود، ادوات جنگی کم بود امام با پذیرش قطعنامه سازمان ملل آن برهه را به پیروزی بزرگ تبدیل کرد.

رضایی در پایان تصریح کرد: بصیرت عاشورایی یک محور می‌خواهد و آن هم تنها مرکز و کانونی است که در آن تقوا و دلسوزی وجود دارد و آن هم چیزی جز ولایت نیست، اگر رهبری بگوید مذاکره کنید باید بدانیم که در آن خیری است و اگر بگوید مذاکره نکنید باید بدانیم بصیرتی در آن هست و اگر تاکنون نیز بصیرتی داشته‌ایم با محوریت ولایت بوده است.





1392/10/12





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن