تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر که رکوع نمازش را کامل انجام دهد هیچ ترس و وحشتی در قبر با سراغش نمی آید. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803240107




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جعبه سیاه اسرار تروریست سعودی کی باز می شود؟ / افزایش نگرانی ها از تسلیم مخفیانه او به بندر


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
جعبه سیاه اسرار تروریست سعودی کی باز می شود؟ / افزایش نگرانی ها از تسلیم مخفیانه او به بندر

جعبه سیاه اسرار تروریست سعودی کی باز می شود؟ / افزایش نگرانی ها از تسلیم مخفیانه او به بندر
بعد از انتشار خبر بازداشت « ماجد الماجد» سرکرده گروه تکفیری تروریستی موسوم به گردان های « عبدالله عزام» در بلاد شام اکنون این سئوال در محافل سیاسی و رسانه ای لبنانی مطرح است که نیروهای امنیتی لبنان چه وقت جعبه سیاه اسرار این تروریست سعودی را باز می کنند ؟
به گزارش نامه نیوز،  درهمین حال برخی طرف ها در لبنان ابراز نگرانی کرده اند که معامله نظامی اقتصادی اخیر بین فرانسه و عربستان سعودی و موافقت « عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی برای پرداخت 3 میلیارد دلار به فرانسه به منظور فروش تسلیحات به ارتش لبنان به نوعی با پرونده این تروریست سعودی گره خورده باشد.

به گزارش ایرنا، همچنین این نگرانی وجود دارد که طرف لبنانی، ماجد الماجد را بطور مخفیانه به « بندر بن سلطان» شاهزاده سعودی و رییس سازمان امنیتی عربستان تحویل دهد.

منابع مطلع گفته اند این تروریست سعودی که اخیرا برای بیعت با «ابو محمد الجولانی» سرکرده گروهک تروریستی تکفیری جبهه النصره به سوریه رفته در اردوگاه عین الحلوه نزدیک شهر صیدا در جنوب لبنان مخفی بوده است.

این منابع خاطرنشان کرده اند که الماجد در سال های گذشته تحت حمایت مالی ، تسلیحاتی و اطلاعاتی دستگاه امنیتی عربستان بویژه « بندربن سلطان » قرار داشته و ماموریت جدید او انفجار اوضاع لبنان همزمان با طرح دیگر عربستان برای فروپاشی سیاسی در لبنان بوده است.

گروهک تکفیری تروریستی عبدالله عزام تحت فرماندهی او انفجارهای تروریستی 28 آبان ماه گذشته در مقابل سفارت ایران در بیروت را که به شهادت 25 تن از جمله حجت الاسلام ابراهیم انصاری رایزن فرهنگی ایران در لبنان و زخمی شدن بیش از 150 تن منجر شد، برعهده داشته و بطور رسمی مسئولیت آن را پذیرفته است.

یک منبع لبنانی گفته است که ماجد الماجد به همراه یک عنصر تکفیری دیگر که او هم تبعه سعودی است توسط نیروهای ارتش لبنان بازداشت شده است.

ناظران معتقدند که افزایش نگرانی ها از چند جنبه قابل درک است ، نخست اینکه بازداشت این تروریست سعودی چندین روز از رسانه ها مخفی نگه داشته شده بود و از سوی دیگر بعداز اینکه « فایز غصن » وزیر دفاع لبنان این خبر را تایید کرد ساعاتی بعد دفتر او اطلاعیه ای صادر و و اعلام کرد که فایز غصن در این باره با هیچ رسانه ای صحبت نکرده و باید منتظر اعلام نظر دستگاه های امنیتی لبنان بود.

فایزغصن گفته بود که تحقیقات از این تروریست سعودی و از اعضای اصلی گروه القاعده که کشورهای مختلفی به اتهام جنایات تروریستی در تعقیب او هستند، بطور سری در حال انجام است.

وزیر دفاع لبنان نخستین شخصیت لبنانی است که بیش از دو سال پیش نسبت به آغاز و گسترش فعالیت عناصر گروه های تکفیری تروریستی وابسته به القاعده در لبنان هشدار داده بود که مورد هجمه رهبران وابسته به گروه 14 مارس بویژه جریان المستقبل قرار گرفت.

همزمان با بیانیه دفتر فایز غصن، شبکه تلویزیونی« MTV» وابسته به گروه 14 مارس اعلام کرد که وزیر دفاع لبنان در باره بازداشت ماجد الماجد سخنی نگفته است.

اما دیگر شبکه تلویزیونی لبنانی « OTV» وابسته به جریان ملی آزاد لبنان به نقل از وزیر دفاع لبنان گزارش داد که او خبر بازداشت تروریست سعودی توسط نیروهای ارتش لبنان را نه تایید و نه تکذیب می کند.

منابعی در شورای امنیت ملی آمریکا و کنگره این کشور هم بازداشت تروریست سعودی توسط نیروهای ارتش لبنان را تایید کرده اند.

براساس آخرین خبرها از این پرونده، رسانه های لبنانی چهارشنبه شب گزارش دادند، بازجویی نیروهای امنیتی لبنان از سرکرده سعودی گروه تروریستی تکفیری گردان های « عبدالله عزام» که مسئولیت انفجارهای تروریستی مقابل سفارت ایران در بیروت را برعهده گرفته است، ادامه دارد.

روزنامه لبنانی السفیر در باره جزئیات بازداشت ماجد الماحد توسط بخش امنیتی ارتش لبنان نوشت که این تروریست تبعه سعودی شب جمعه گذشته بعد از خارج شدن از بیمارستان ( المقاصد) در شهر بیروت بازداشت شده است.

این روزنامه لبنانی خاطرنشان کرد: یک روایت دیگر از بازداشت الماجد حاکی است که فردی با احتمال اینکه الماجد است در نقطه ای نزدیک به وزارت دفاع لبنان بازداشت و موضوع به دستگاه قضایی لبنان و عربستان سعودی اطلاع داده می شود.

السفیر ادامه داد: با وجود تلاش ارتش برای مخفی ماندن خبر بازداشت الماجد به علل امنیتی اما رسانه ها به این خبر دست یافته و آن را منتشر کردند.

ارتش لبنان همزمان با بازداشت الماجد یک رشته تدابیر امنیتی و نظامی پیشگیرانه را برای جلوگیری از هرگونه اقدام انتقام جویانه القاعده و گردان های عبدالله عزام اتخاذ کرده است.

منابع السفیر گفته اند که پرونده ماجد الماجدی از لحاظ قضایی تقریبا کامل شده و در اختیار دستگاه های امنیتی و قضایی لبنان قرار گرفته و بعداز انتشار نتیجه آزمایش دی ان ای، قطعیت هویت رسمی او مشخص می شود و اکنون به علل مختلف جانب احتیاط رعایت شده است.






1392/10/12





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن