تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه‏هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801775315




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همایش یک روز با فرهنگ و تمدن ایران اسلامی در تایلند برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

همایش یک روز با فرهنگ و تمدن ایران اسلامی در تایلند برگزار شد کوالالامپور – ایرنا – دومین همایش فرهنگی - هنری ˈ یک روز با فرهنگ و تمدن ایران اسلامی ˈ به مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه ˈ سوآن دوسیت راجابات ˈ بانکوک پایتخت تایلند برگزار شد.


به گزارش روز سه شنبه ایرنا، در این همایش که به همت رایزنی فرهنگی سفارت ایران در تایلند برگزار شد، مصطفی نجاریان زاده رایزن فرهنگی ایران، پروفسور ˈنیرامیت کاناواتانˈ قائم مقام و مسوول امور بین الملل دانشگاه سوآن دوسیت راجابات، روسای دانشکده ها و اساتید و حدود 150 نفر از دانشجویان دانشگاه سیام شرکت داشتند.
مسوول امور بین الملل دانشگاه سوآن دوسیت راجابات شهر بانکوک در این همایش، گفت: این همایش های فرهنگی – هنری کمک می کند جلوه های تمدن و فرهنگ دیرینه ایران و زیبایی ها و پیشرفت های این کشور را بیش از پیش بشناسیم.
وی گفت: ایران که از لحاظ تمدنی به سرزمین بزرگ فارس شناخته می شود، از سال 1979 میلادی با نام جمهوری اسلامی ایران در نزد جهانیان معرفی شد و هم اکنون نیز در بین کشورهای پیشرفته جهان از لحاظ تمدنی، علمی و تجاری و اقتصادی دارای جایگاه ویژه ای است.
نیرامیت کاناواتان اظهار امیدواری کرد همکاری های تایلند و ایران افزایش یافته تا مردم دو کشور از همکاری های مشترک بهره مند شوند.
دکتر ˈپراسات سوکساس کاوینˈ یک محقق تایلندی نیز در این همایش یک روزه گفت: تمدن ایرانی یکی از بزرگترین تمدن های تاریخ بشری است که از ویژه گی های برجسته این تمدن، بعد فکری و اندیشه ای آن است.
وی گفت: ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به رغم مشکلات ناشی از تحریم های غرب، توانسته است راه پیشرفت و توسعه را به خوبی طی کند و هم اکنون جایگاه والایی در میان کشورهای جهان دارد.
این محقق تایلندی با اشاره به اصل ولایت فقیه، گفت: ولایت فقیه در ایران نظام دینی و سیاسی پیشرفته ای است که پشتوانه مردمی داشته که وظیفه هدایت امت اسلامی را بر عهده دارد و رمز موفیقت جمهوری اسلامی ایران هم، وجود نظام ولایت فقیه است.
دکتر پراسات سوکساس کاوین در ادامه با اشاره به جایگاه ایران در عرصه بین الملل ، گفت: ایران اسلامی در صحنه بین الملل با رویکردهای جدید سیاسی دکتر حسن روحانی همچنان به حرکت های رو به جلوی خود ادامه می دهد.
رایزن فرهنگی ایران در بانکوک نیز برگزاری این همایش فرهنگی – هنری را نشانگر عمق روابط و پیوند دیرینه و مستحکم دو کشور ایران و تایلند دانست و گفت: برگزاری همایش یک روز با فرهنگ و تمدن ایران اسلامی در بانکوک نماد بارزی از اراده دوجانبه و اهتمام جدی تهران و بانکوک برای همکاری و تعامل مشترک است که به طور قطع آثار مثبتی را در شناخت هر چه بیشتر و درک متقابل مردم دو کشور به همراه خواهد داشت.
نجاریان زاده گفت: شناخت وجوه مشترک فرهنگی و تمدنی می تواند زمینه ها و بسترهای لازم بهره گیری از ظرفیت های علمی، فرهنگی، هنری، سیاسی و اقتصادی را برای دو ملت فراهم کند.
وی گفت: در شکل گیری و شکوفایی تمدن اسلامی، ایرانیان موثرترین نقش را در توسعه و ترویج علوم ایفا کرده اند.
وی در ادامه گفت: جمهوری اسلامی ایران افق های روشنی را فراروی جهانیان گشوده و اکنون نیز پس از گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب، ایران اسلامی مقتدرانه مراحل رشد و بالندگی روزافزون خود را طی می کند.
رایزن فرهنگی ایران در بانکوک گفت: ملت ایران با خودباوری دانشمندان جوان و با استعداد خود در کنار رشد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به پیشرفت ها و موفقیت های فراوانی در زمینه های گوناگون علمی، پزشکی، کشاورزی و دفاعی نایل آمده و ایران را در بین 10 کشور برتر جهان در زمینه های مختلف علمی قرار داده است.
در حاشیه این همایش نمایشگاه هنری از صنایع دستی ایران، کتاب های هنری و آثار ترجمه شده به زبان تایی و عکس هایی از ایران امروز برگزار شد.
آساق**د.م**1611
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




22/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن