تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):از شوخی (بی مورد) بپرهیز، زیرا که شوخی نور ایمان تو را می برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803258041




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسی 35سال تلاش بی وقفه در مسیر عمران قزوین/ ارتقای بسیاری از شاخص‌های توسعه و پیشرفت استان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین مهر گزارش می دهد/
بررسی 35سال تلاش بی وقفه در مسیر عمران قزوین/ ارتقای بسیاری از شاخص‌های توسعه و پیشرفت استان
قزوین- خبرگزاری مهر: با گذشت 35 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی و اجرای صدها طرح عمرانی، صنعتی، کشاورزی، راهسازی و خدماتی، استان قزوین به قطب محصولات شاخص صنعتی و کشاورزی تبدیل شده و در زمینه راههای مواصلاتی در کشور نیز جایگاه ویژه ای دارد.



به گزارش خبرنگار مهر، 35 سال گذشت، اما نه به چشم بر هم زدنی. اگر امروز از سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران حکایت می کنیم، خوب می دانیم که پس از خون هایی که در این راه ریخته شد، کم نبوده اند زنان و مردانی که در راه آبادانی این آب و خاک عرق ریخته اند تا استانی بسازند که لایق آن دلیری ها و رشادت ها باشد. قزوین امروز، گرچه در سنت ها و فرهنگ های غنی و پر افتخار، نمودی از گذشته است، اما بعد از طی بیش از سه دهه، تفاوت های زیادی را تجربه کرده است تا امروز در مسیر توسعه و عمران قرار گیرد.
 
همزمان با فرا رسیدن سی و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و اهتزاز پرچم استقلال و آزادی در پهنای این خاک پاک، قزوین نیز همسو با سایر استان ها، شاهد اتفاقات خوشایندی است که ثمره تلاش مدیران، مسئولان، کارمندان، کارگران و سایر اهالی استان است.

نگاهی بر فضای حاکم بر استان در سطوح مختلف اعم از مدیریت شهری، توسعه روستایی، کشاورزی، صنایع، معماری و دیگر بخش ها حاکی از تلاش های همه جانبه در مسیر حرکت به سمت الگوی مطلوب و مرسوم برای استان قزوین است.

توسعه راه های ارتباطی بین شهری و روستایی و ایجاد بزرگراه ها، اتوبان ها و جاده های دارای کیفیت لازم، تغییرات نمای شهری و بهبود ساختار فیزیکی و معماری شهرهای استان، توجه ویژه به اموری چون کشاورزی و تلاش در راستای مکانیزه کردن صنعت کشاورزی، ارتقاء کیفیت تجارت و ارائه محصولات متنوع در استان و توجه به امور فرهنگی، ورزشی و هنری بیش از گذشته از جمله مواردی است که زمینه رشد شهرهای استان را طی 35 سال اخیر مهیا کرده است هر چند بعد از استان شدن قزوین این پیشرفت با جهشی بیشتر مواجه شد.

پیشرفت در توسعه راهسازی قزوین

یکی از هم استانی های قدیمی ضمن مقایسه قزوین امروز با 35 سال گذشته پیشرفت استان را در همه عرصه ها خوب ارزیابی کرد و به خبرنگار مهر گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی وضعیت راه ها به عنوان اصلی ترین مولفه ارتباطی شهرها و تامین کننده بسیاری از نیازهای جامعه استانی چندان مناسب نبود و این ضعف در راه های روستایی به مراتب شدیدتر بود، به نحوی که راه تردد بسیاری از روستاهای منطقه الموت خاکی و خطرناک بود.

محمود چگینی در ادامه با اشاره به این مطلب که از نظر درمان نیز امکانات موجود در استان به ویژه شهرستان ها بسیار ضعیف بود، افزود: ضمن آن که تردد به دلیل کمبود وسایل حمل و نقل عمومی و نامناسب بودن راه ها محدود بود، امکانات و تجهیزات درمانی نیز در دسترس نبود و از این نظر سلامت مردم تهدید می شد.

مدیریت شهری به دنبال بهبود شبکه معابر و حمل و نقل درون شهری

معاون اسبق حمل و نقل و کنترل ترافیک شهرداری قزوین نیز در خصوص وضعیت راه های شهری در سال های گذشته و پیشرفت آن در سال های اخیر گفت: بیشترین بخش اقدامات در حوزه بهبود وضعیت شبکه عبور و مرور درون شهری و تسهیل تردد از سال های 80 تا 92 صورت گرفته است، به نحوی که میانگین اقدامات صورت گرفته در این بازه زمانی نسبت به عملکرد بیش از 50 سال  قبل از آن موفق تر بوده است.

دکتر سید مهدی یدی همدانی در گفتگو با خبرنگار مهر، همچنین بیان کرد: طی این دو سال اقدامات زیربنایی بسیاری در حوزه بهسازی معابر، اصلاح شبکه حمل و نقل و عابر پیاده و ایجاد پل ها، تقاطع های غیر همسطح و سایر موارد انجام گرفته است.

مدیر کل فعلی دفتر حمل و نقل و ترافیک وزارت کشور، همچنین با بیان این مطلب که در این خصوص طرح تفصیلی نیز ارائه شده است، تصریح کرد: در حال حاضر نیز مباحثی چون کنترل ترافیک، مدیریت حمل و نقل عمومی، حقوق عابر پیاده و وضعیت معابر پیاده نیز مورد توجه و پیگیری است و پیشرفت آن نسبت به گذشته حائز اهمیت و شایسته تقدیر است.

سیمای کشاورزی قزوین بعد از سه دهه تلاش

حوزه کشاورزی استان، به عنوان یکی از اصلی ترین ارکان رشد اقتصادی، اشتغال زایی و تأمین نیاز غذایی جامعه، پس از پیروزی انقلاب اسلامی و توجه نهادهای مختلف به اهمیت ویژه کشاورزی، قوت یافت و ضمن کسب خودکفایی در کشت برخی محصولات، در استفاده از تکنولوژی های مدرنی چون اصلاح نژاد، کشت محصولات ارگانیک و گلخانه ای و مهندسی ژنتیک نیز پیشگام شد و تولید خود را به سطح انبوه رسانید.

رئس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز با اشاره به این که قزوین با داشتن 489 هزار هکتار اراضی کشاورزی، قابلیت تولید چهار میلیون تن محصولات زراعی، باغی و دامی در سال است به مهر گفت: استان قزوین سالانه بیش از سه درصد محصولات کشاورزی مورد نیاز کشور را تأمین می کند درحالی که این استان تنها یک درصد از خاک زراعی کشور را به خود اختصاص داده است.

محمدرضا صفری در ادامه با اشاره به این مطلب که آب مصرفی حوزه کشاورزی استان، رقمی معادل دو میلیارد و 494 میلیون مترمکعب است، اضافه می کند: استان قزوین در حال حاضر محصولات زیادی را در سطح انبوه تولید کرده و از این حیث حائز رتبه برتر است و از این میان می توان به کسب رتبه اول در تولید زغال اخته، رتبه اول تولید انگور، رتبه دوم تولید فندق، رتبه دوم تولید زیتون و رتبه دوم تولید گیلاس اشاره کرد.

قزوین، در فهرست تولیدکننده های برتر محصولات کشاورزی

وی با اشاره به این مطلب که در بخش تولیدات گیاهی نیز گام های شاخصی در این عرصه برداشته شده اظهارداشت: اجرای طرح افزایش تولید محصولات زراعی، ایجاد بانک نشاء برنج، اجرای طرح افزایش تولیدات باغی و تعیین قزوین به عنوان پایلوت طرح تولید محصول سالم و انعقاد تفاهم نامه بین جهاد کشاورزی، اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان برای صدور مجوز محصولات سالم و توسعه روش های IPM در مبارزه با آفات از جمله اقدامات صورت گرفته در سال های اخیراست.

صفری همچنین در خصوص فعالیت های آینده بخش کشاورزی به منظور اعتلای شاخص های کمی و کیفی در استان نیز یادآورشد: پیگیری تصویب ردیف مستقل بودجه دشت قزوین، راه اندازی مرکز راهبردی مدیریت هوشمند کشاورزی برای اولین بار در کشور، توسعه آبیاری نوین در استان تا سطح 50 هزار هکتار، تکمیل پروژه های نیمه تمام استان و تکمیل پروژه عظیم زهکشی دشت قزوین از جمله مهم ترین برنامه های آینده کشاورزی استان است.
 
راه اندازی مراکز پرورش ماهی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی

مدیرکل اداره دامپزشکی استان نیز توسعه و بهبود تولیدات دامی استان را چشمگیر دانست و گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سهم قزوین در تولیدات دامی 11 هزار تن در سال بوده که در حال حاضر این رقم به 61 هزار تن افزایش یافته است.

بهمن نقیبی در ادامه با بیان این که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، قزوین مرکز تولید و پرورش ماهی نداشت، افزود: هم اکنون قزوین سالانه 1300 تن ماهی تولید می کند.

وی همچنین در خصوص دیگر اقدامات اداره دامپزشکی استان قزوین ادامه داد: راه اندازی کلینیک دامپزشکی در استان، واگذاری دامپزشکی به بخش خصوصی، توسعه ساختار بهداشتی، افزایش واکسیناسیون دام ها و مبارزه با بیماری های دامی از جمله اقدامات مهم دامپزشکی استان در سال های اخیر بوده است.

سی و پنجمین بهار انقلاب را درحالی جشن می گیریم که افزایش ارتقاء بسیاری از شاخص های توسعه و پیشرفته استان گواهی بر ثمره درخشان 35 سال تلاش بی وقفه در عرصه سازندگی بوده است.

هرچند نمی توان سختی ها، فشارهای داخلی و خارجی، کمبود امکانات و اعتبارات را نادیده گرفت اما سیمای فعلی استان  نمایانگر این است که فعل ما می توانیم قابل صرف است، به شرط آن که بخواهیم تا باردیگر طعم شیرین شکوه و درخشش قزوین را در عرصه ملی و فراملی بچشیم.

گزارش: شیما شاهین فر


۱۳۹۲/۱۱/۲۱ - ۱۱:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن