تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند به ازاى هر حرفِ آن چهار هزار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818863608




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرازهایی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب؛نیاز امروز بشریت، نام و یاد و تعالیم پیامبر(ص) است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
فرازهایی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب؛نیاز امروز بشریت، نام و یاد و تعالیم پیامبر(ص) است

فرازهایی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب؛نیاز امروز بشریت، نام و یاد و تعالیم پیامبر(ص) است
حضرت آیت الله خامنه ای نیاز امروز بشریت را آموزه های نبوی دانسته و افزودند: امروز دنیای اسلام، بخصوص به احیای یاد پیامبر بزرگوار اسلام از همیشه محتاجتر است.

به گزارش نامه نیوز، بزرگداشت نبی اکرم، صرفا یک تشریفات نیست. اگر چه بودن چنین تشریفاتی در میان ملت های مسلمان هم مغتنم، بلکه لازم است ولی مساله، بالاتر از این است.

امروز دنیای اسلام، بخصوص به احیای یاد پیامبر بزرگوار اسلام از همیشه محتاج تر است؛ بشریت هم محتاج همین نام مبارک و یاد مبارک و تعالیم مبارک است؛ لیکن قبل از آن که ما بخواهیم به کل بشریت بپردازیم، دنیای اسلام باید این سرمایه عظیم معنوی خود را بازشناسی کند.

مثل ملت هایی که قرن ها بر روی منابع مادی ناشناخته خودشان گرسنه خوابیدند تا دیگران آمدند منابع آنها را غارت کردند؛ امروز دنیای اسلام در کنار ذخایر عظیم معنویِ خود، با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کند و می گذراند؛ در حالی که این ذخایر عظیم و منابع بزرگ، می تواند او را نجات دهد و به او کمک کند.

بزرگی در چند 10 سال قبل فرموده بود بنی الاسلام علی دعانتین کلمه التوحید و التوحید الکلمه. این دو پایه اساسی اسلام است؛ اول کلمه توحید، بعد وحدت کلمه که این دومی هم به اولی برمی گردد؛ یعنی وحدت کلمه بر محور توحید.

امروز ما به این شعار از همیشه بیشتر احتیاج داریم؛ برگشت به کلمه توحید و به توحید کلمه. هر چه امروز از سختی ها و بلاها بر سر مسلمانان و ملت های مسلمان می آید بر اثر گم کردن سررشته زندگی در زیر سایه توحید است.

توحید که فقط یک امر ذهنی نیست؛ توحید یک امر واقعی و یک نظام و یک دستورالعمل زندگی است. توحید به ما می گوید که با دوستانمان چگونه باشیم، با دشمنانمان چگونه باشیم، در نظام اجتماعی چگونه باشیم و چگونه زندگی کنیم.

بعضی خیال می کنند که اعتقاد به توحید، مربوط به بعد از مرگ است؛ در حالی که اعتقاد به توحید، سازنده این عالم و سازنده زندگی است. امروز ما به این احتیاج داریم؛ ملت های اسلامی به این احتیاج دارند. هر چه ما به سمت توحید و عبودیت لله پیش برویم، شر طواغیت و اندادالله از سر ما بیشتر کم خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ملت مسلمان ایران به همان اندازه ای که در خط توحید پیش رفته است، امروز از زبان درازی و دست درازیِ آمریکا و غیر آمریکا از مستکبران عالم، راحت است؛ از بکن نکنِ آنها آزاد است. این، خاصیت توحید و خاصیت عبودیت للَّه است. بنده خدا که شدید، بندگی خدا با بندگی دیگران و نوکری دیگران نمی سازد.

* از بیانات رهبر انقلاب در دیدار کارگزاران نظام (بیست و یکم تیر 1377)




1392/10/10





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن