تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803264358




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرانسه خود را بیش از پیش به آمریکا نزدیک می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فرانسه خود را بیش از پیش به آمریکا نزدیک می کند تهران-ایرنا- رسانه های فرانسوی سفر امروز(دوشنبه )ˈفرانسوآ اولاندˈ رییس جمهوری فرانسه به آمریکا را گامی در جهت نزدیکی مجدد دو کشور و تعریف دوباره اتحاد آنان تلقی می کنند.


به گزارش ایرنا، سفر رییس جمهوری فرانسه به آمریکا در حالی صورت می گیرد که چنین سفری از سال 1996 میلادی تا کنون و از زمان ریاست جمهوری ˈژاک شیراکˈ رییس جمهوری پیشین فرانسه بی سابقه محسوب می شود.
برخی رسانه های فرانسوی با اشاره به این که ˈنیکلا سارکوزیˈ رییس جمهوری قبلی فرانسه سفر رسمی به آمریکا نداشته است، دوران ریاست جمهوری وی را زمان فاصله گرفتن پاریس از واشنگتن قلمداد کرده و به این ترتیب سفر امروز اولاند را گامی در جهت نزدیکی مجدد فرانسه به آمریکا در نظر می گیرند.
رادیو ˈار. ت.الˈ فرانسه با بیان این که دیدار اولاند با ˈباراک اوباماˈ روابط دو کشور را مستحکم تر خواهد کرد، افزود: هر قدر که سارکوزی در ایجاد رابطه با ˈجرج بوشˈ رییس جمهوری سابق آمریکا موفق بود، به همین میزان روابط پر تنشی با اوباما داشت تا آنجا که اوباما در ژوئن سال 2009 میلادی در گذر از پاریس، میهمانی ناهار در کاخ ˈالیزهˈ را نپذیرفت.
برخی کارشناسان معتقدند که مداخله نظامی فرانسه در کشورهای آفریقایی چون مالی و جمهوری آفریقای مرکزی به مذاق آمریکا خوش آمده و مورد تحسین مقامات این کشور قرار گرفته است.
هرچند که فرانسه از عقب نشینی آمریکا در مداخله نظامی در سوریه آن هم زمانی که جنگنده های فرانسوی آماده برخاستن و حمله بودند، اظهار تاسف کرده است اما به نظر می رسد که قاطعیت اولاند برای حمله به سوریه، آمریکایی ها را تحت تاثیر قرار داده است. همین امر سبب شده تا با شلیک21 گلوله توپ درکاخ سفید، برنامه پذیرایی گرمی برای رییس جمهوری فرانسه در نظر گرفته شود.
اولاند امروز در بدو ورود خود به آمریکا با اوباما دیدار می کند. او بنابر آنچه که منابع فرانسوی مغایرت با زمانبندی برنامه این سفر سه روزه خوانده اند، قرار نیست در کنگره سخنرانی کند.
روسای جمهوری فرانسه و آمریکا پیش تر از ˈ مسئله هسته ای ایرانˈ، ˈامنیت در آفریقاˈ و ˈهمکاری های اقتصادیˈ به عنوان محورهای اصلی گفت وگوها در این سفر نام برده اند.
روزنامه فرانسوی ˈلوموندˈ در گزارشی در مورد روابط دو کشور نوشت : هر چند که نمی توان نام ˈروابط تنگاتنگˈ را بر روابط ده سال اخیر این دو کشور گذاشت، اما شکل این رابطه در سال های اخیر تغییر کرد. با بازگشت فرانسه به فرماندهی ˈناتوˈ که چهار سال پیش صورت گرفت، روابط میان دو کشور افزایش یافت.
این روزنامه فرانسوی با بیان این که ˈتصمیم گیری های دو کشور همواره بر پایه منافع ملی صورت گرفته استˈ، اعلام کرد: منافع و ارزش های ملی فرانسه و آمریکا چنان به یکدیگر نزدیک است که به ایجاد شکل تازه ای از اتحاد، میان ما در سال های اخیر منجر شده است.
امروز از برنامه همکاری های اقتصادی پاریس- واشنگتن در جریان سفر اولاند به آمریکا، سخن گفته می شود؛ این در حالی است که آمریکا توانسته است در ماه ژانویه نرخ بیکاری خود را اندکی بهبود بخشد اما وعده اولاند برای وارونه کردن منحنی رشد بیکاری در کشورش به شکست انجامید. با این حال منابع فرانسوی از ˈافزایش همگرایی دو کشور در مورد مسائل اقتصادی با تاکید بر افزایش رشد اقتصادی و تنظیم امور مالیˈ سخن می گویند.
برخی از منابع، از برنامه دیدار اولاند با مسئولان شرکت های ارتباطات اینترنتی و اظهار نظر احتمالی او درباره جاسوسی از داده های اینترنتی سخن می گویند. این در حالی است که اولاند پیشتر در مصاحبه ای در مورد افشاگری های ˈادوارد اسنودنˈ در مورد برنامه گسترده شنود و جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از برخی از مقامات اروپایی، گفته بود: این اقدام بی سابقه فصل دشواری را نه تنها در روابط فرانسه و آمریکا بلکه در رابطه این کشور با اتحادیه اروپا گشوده است.
رسانه های آمریکایی و فرانسوی از پایان زندگی مشترک اولاند با ˈ والری تریروایلر ˈ به عنوان حاشیه سفر رسمی رییس جمهوری فرانسه به آمریکا یاد می کنند. نشریه ˈنیویورک تایمزˈ مقاله بلندی را به این مطلب اختصاص داده و نوشته است : 300 میهمان رسمی ضیافت رییس جمهوری آمریکا پیش از اعلام خبر جدایی اولاند و تریروایلر دعوت شده اند و به این ترتیب، دعوتنامه ای نیز برای همسر سابق اولاند ارسال شده است.
روزنامه فرانسوی ˈاکسپرسˈ نیز در گزارشی، این جدایی را موجب پیچیده شدن تشریفات معمول چنین ضیافت هایی خوانده است.
اروپام/ 9053 ** 1064
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن