تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زِنا، شش پيامد دارد: سه در دنيا و سه در آخرت. سه پيامد دنيايى‏اش اين است كه: ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819166927




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وجود بارگاه 134 امامزاده دارای شناسنامه در سطح استان سمنان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



مدیر کل اوقاف سمنان خبر داد؛
وجود بارگاه 134 امامزاده دارای شناسنامه در سطح استان سمنان خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: بقاع متبرکه 134 امامزاده در استان سمنان وجود دارد که همگی دارای شناسنامه هستند که با نظارت این اداره کل و خدمات بی‌دریغ خادمان و هیأت امناء به‌عنوان پاسداران و حافظان این سرمایه‌های معنوی اداره می‌شوند.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله واحدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان شب گذشته در گردهمایی بزرگ هیأت امناء و خادمان بقاء متبرکه استان سمنان که در محل امام‌زاده قاسم(ع) و زینبیه شهرستان دامغان برگزار‌شد اظهار داشت: پاسداری از بقاع متبرکه و امام‌زادگان رسالتی بسیار مهم است که ما در کنار یکدیگر آن را به‌عهده داریم و باید بکوشیم تلاش و فعالیت ما هم‌طراز با اهمیت والای این اماکن مقدس در فرهنگ دینی مردم باشد.
 وی تقویت بیش از پیش جایگاه امام‌زادگان و بقاع متبرکه به‌عنوان قطب‌های فرهنگی کشور با همت ادارات اوقاف، هیأت امناء و خادمان و فعالان این عرصه را امری ضروری خواند و افزود: بارگاه مطهر امام‌زادگان در شکل‌گیری اندیشه دینی و اسلامی ملت ما بسیار تأثیر‌گذار بوده و اکنون نیز می‌توانند در معنویت بخشی و سالم سازی فضای فرهنگی جامعه نقشی بسزا ایفا کنند.
 حجت الاسلام واحدی با اشاره به فعالیت 670 نفر به‌عنوان هیئت امناء امام‌زادگان و بقاع متبرکه در این استان، خاطر‌نشان کرد: پنج‌هزار موقوفه در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد یک هزار و 659 موقوفه غیر متصرفی است و 800 مسجد نیز در این استان زیر نظر اداره کل اوقاف و امور خیریه اداره می‌شود.
 مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان وجود این تعداد بقاع متبرکه و بارگاه مطهر امام‌زادگان در سطح این استان را یک سرمایه و فرصت معنوی عظیم دانست و تصریح‌کرد: بدون تردید ادارات اوقاف تنها با همکاری بی‌دریغ شما خادمان با اخلاص فرهنگ دینی و اهل‌بیت(ع) می‌توانند زمینه بهره‌گیری از این ذخائر معنوی را بیش از پیش در جامعه فراهم کنند.
 در این نشست معاونان بخش‌های مختلف اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان هریک با ارائه توضیحاتی مسائل مرتبط با ارائه حراست، پاسداری و رعایت شئون و مسائل شرعی مربوط به امام‌زادگان و بقاع متبرکه را مطرح و از خادمان و اعضای هیأت امناء خواستند این موارد را در دستور کار خود قرار دهند.
 گفتنی‌ است، این گردهمایی با حضور 400 نفر از خادمان و اعضای هیأت امناء بقاع متبرکه و امام‌زادگان استان سمنان به میزبانی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان برگزار شد./977/پ203/ب


۱۳۹۲/۱۱/۲۱






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن