تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بنده «خدا» مى‏دانست كه در ماه رمضان چيست [چه بركتى وجود دارد] دوست مى‏داشت كه تم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819023545




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکنش ها به حضور ناوهای ایرانی در مرز آمریکا


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: واکنش ها به حضور ناوهای ایرانی در مرز آمریکا


دو ناو ایران که در سفری آموزشی عازم آب‌های بین‌المللی و اقیانوس اطلس شده‌اند، اکنون برای نخستین بار قرار است پس از ورود به اقیانوس اطلس به نزدیکی مرزهای آبی آمریکا برسند. خبر اعزام ناوهای کشورمان به سواحل آمریکا با واکنش آمریکا مواجه شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) که نخواست نامش فاش شود،‌ در گفت‌وگو با رسانه‌های غربی ضمن ابراز تردید درباره درست بودن این خبر گفته است: ما معتقد نیستیم که ایران ناوهای خود را به سواحل آمریکا فرستاده باشد و در نتیجه درخصوص این موضوع نگران نیز نیستیم.
این مقام آمریکایی این اظهارات را در پاسخ به این بیان کرد که آیا پنتاگون اظهارات ایران را تهدیدی برای خود می‌داند یا خیر و اینکه آیا این اظهارات تاثیری روی عملیات‌های دریایی نیروی دریایی آمریکا در منطقه خلیج‌فارس خواهد گذاشت یا خیر. فرمانده ناوگان نظامی شمال ایران اخیرا در اظهارنظری گفته بود «اکنون ناوگروه نیروی دریایی ارتش از سمت آفریقای جنوبی به سوی اقیانوس اطلس درحرکت است تا برای نخستین بار خود را به مرزهای آبی آمریکا نزدیک کند.»
ناخدا یکم افشین رضایی حداد همچنین گفته بود: نیروی دریایی برای حفظ اقتدار آبی ایران برنامه‌ریزی ویژه دارد و قادر است در دورترین آب‌های آزاد با استفاده از نیروهای متخصص بومی، حرکت کند.
البته اخبار مربوط به تصمیم ایران برای اعزام این کشتی‌ها نخستین بار در سال ۲۰۱۲ اعلام شده بود. بنابر گفته فرماندهان نیروی دریایی ایران این دو ناو ۳۰ کارآموز سال آخر رشته علوم دریایی مرکز آموزشی نوشهر را به همراه خود دارند و قرار است در ماموریتی سه ماهه در آب‌های بین‌المللی گشت‌زنی کنند. پیش‌تر در سال 91 نیز امیر دریادار حبیب‌‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، اعلام کرده بود که ایران تصمیم دارد در چند سال آینده، کشتی‌های جنگی خود را در آب‌های بین‌المللی و در نزدیکی سواحل آمریکا مستقر کند. فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران وعده داده بود: «اعزام ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش به آب های آزاد و در راستای حفظ خطوط مواصلاتی دریایی و برقراری امنیت شناورهای تجاری و نفتکش ایران ادامه می‌یابد.» در پی این سخنان روزنامه واشنگتن پست در تحلیلی نوشت: این اقدام ایران می‌تواند بخشی از پاسخ جمهوری اسلامی به افزایش حضور نظامی آمریکا در خلیج‌فارس باشد. متعاقب آن نشنال پست یک روزنامه کانادایی نیز در واکنش به این خبر در آن زمان نوشت: ایران به شیوه‌ای مودبانه، ناوگان آمریکا را یک هدف آسان خطاب می‌کند. در همین حال نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیزدر اظهاراتی عجولانه به خبر اعزام کشتی‌های جنگی ایران به سواحل آمریکا در اقیانوس بالتیک واکنش سختی نشان داد.
به گزارش روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت؛ بنیامین نتانیاهو روز یک‌شنبه در آغاز نشست شورای وزیران رژیم صهیونیستی مدعی شد: اعزام کشتی‌های جنگی ایران به اقیانوس آتلانتیک که در مقابل سواحل آمریکا قرار دارد نتیجه سهل‌انگاری غرب در اعمال تحریم علیه تهران است.
او همچنین مدعی شد کاهش تحریم‌ها به افزایش مواضع تهاجمی تهران منجر شده است.
در سال 1390 نیز اخبار مشابهی درباره برنامه ایران برای اعزام ناو به آب های آمریکا منتشر شده بود که جی کارنی سخنگوی کاخ سفید با ادعای اینکه اینگونه خبرها را زیاد جدی نمی‌گیرد، مدعی شد:‌ توان دریایی ایران در حدی نیست که بتواند چنین کاری کند. جورج لیتل سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز با ادعای اینکه بین حرف و عمل تفاوت زیادی وجود دارد، اعلام کرد:‌ ایران این حق را دارد تا در آب‌های بین‌المللی حضور داشته باشد، اما این مسئله که آنها تا چه میزان قادر به حضور نظامی در آب‌های بین‌المللی هستند امر دیگری است.
ورود ناوهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به آب‌های آزاد که برای تامین منافع کشورمان صورت گرفته است را ایالات متحده آمریکا و متحدانش تهدید علیه خود محسوب می‌ کنند. واکنش هراس‌گونه مقامات این کشور نیز موید همین موضوع است. این در حالی است که همان‌طور که اشاره شده است، قرار است ناوهای ایرانی به نزدیکی مرزهای آبی آمریکا اعزام شوند.

 


دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن