تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819709151




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آرامگاه حضرت معصومه تجلی‌گاه حضرت زهرا است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



استاد حوزه علمیه قم:
آرامگاه حضرت معصومه تجلی‌گاه حضرت زهرا است خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که آرامگاه حضرت معصومه تجلی‌گاه حضرت زهرا(س) است، گفت: ارتباط عجیبی بین حضرت زهرا(س) و حضرت معصومه(س) وجود دارد و به همین دلیل است که هر کس ایشان را در قم را زیارت کند مثل این است که حضرت فاطمه(س) را زیارت کرده است.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید محمد میرشفیعی، استاد حوزه علمیه قم امشب در مراسمی که به مناسبت شب شهادت حضرت فاطمه معصومه(س) در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، به تشریح مقام کریمه اهل‌بیت(ع) پرداخت و گفت: این بانوی گرامی دارای عظمت و جایگاه بسیار بالایی است.
وی با اشاره به فرموده امام صادق(ع) افزود: در عظمت حضرت معصومه(س) همین بس است که 45 سال قبل از این‌که این بانوی با کرامت متولد شود، جدش امام صادق(ع) خبر داده بود که بانویی از فرزندم امام موسی کاظم(ع) به دنیا می‌آید و در شهری به نام قم دفن می‌شود و این در حالی بود که خود امام کاظم(ع) متولد نشده بود.
این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: امام صادق(ع) در روایت دیگری می‌فرمایند «در شهر قم یکی از فرزندان من از دنیا می‌رود که اسمش فاطمه بنت موسی است و در پیشگاه خداوند به قدری شأن و منزلت دارد که می‌تواند تمام شیعیان را شفاعت کند تا به بهشت بروند».
حجت الاسلام میرشفیعی با بیان این‌که حضرت فاطمه معصومه شش سال در خدمت پدر بود، خاطرنشان کرد: کریمه اهل‌بیت(س) شش سال داشت که هارون‌الرشید حضرت موسی بن جعفر(ع) را زندانی کرد و آنچنان که نقل شده دیگر حضرت پدر را تا لحظه شهادت ندید.
وی با اشاره به حضور حضرت معصومه(س) به مدت 21 سال در محضر امام رضا(ع)، تصریح کرد: حضرت فاطمه معصومه تا سال دویست هجری در کنار امام رضا(ع) بود تا هنگامی که مأمون عباسی امام را به طوس منتقل کرد و حضرت در مجموع 27 سال همراه پدر و برادر بود که این خود نشان از فضیلت این بانو دارد.
استاد حوزه علمیه قم افزود: امام رضا(ع) هنگام سفر به طوس هیچ یک از خواهران و اهل خانواده را همراه خود نبرد و روایت است که حضرت فرمود برای من گریه کنید، گفتند گریه پشت سر مسافر خوب نیست و امام رضا(ع) ادامه داد، مسافرتی که برگشت داشته باشد ولی من را از این سفر بازگشتی نیست.
وی با بیان این‌که امام رضا(ع) بعد از یکسال به خواهرشان حضرت فاطمه معصومه(س) نامه نوشت که اگر می‌توانید به ایران بیایید و حضرت با این نامه بی‌قرار شدند و به سمت ایران حرکت کردند، ابراز داشت: حضرت در مسیر به شهر ساوه رسیدند و برخی از افراد ناصبی که نسبت به اهل‌بیت(ع) نیز بغض داشتند به کاروان کریمه اهل بیت(ع) حمله کردند و تعداد 22 نفر برادران و یاران حضرت را به شهادت رساندند.
حجت‌الاسلام میرشفیعی ادامه داد: وارد است دشمنان با کمک زنی به حضرت فاطمه معصومه(س) نیز زهر دادند و ایشان بیمار شد و در این حال پرسید شهر قم کجاست، گفتند بانو، با این حالتان شهر قم را برای چه می خواهید، حضرت فاطمه معصومه فرمود «از پدرم موسی بن جعفر(ع) شنیدم فرمود قم محلی است که بسیاری از شیعیان و محبین ما در آن جمع شده‌اند» و برای همین می‌خواهم به آنجا بروم.
وی با اشاره به این‌که حضرت فاطمه معصومه(س) بعد از ورود به قم در بین‌النور ساکن شد، گفت: آن حضرت بعد از 17 روز ناراحتی و اندوه از فراغ امام رضا(ع) و شهادت برادران در دهم ربیع‌الثانی سال 201 هجری به شهادت رسید و طبق اسناد مسأله شهادت بانو کریمه اهل‌بیت(ع) امری قطعی است.
این استاد حوزه علمیه با بیان این‌که حضرت معصومه(س) یکی از امامزادگانی است که چندین معصوم زیارت ایشان را مورد تأیید قرار داده و زائران را نیز به بهشت نوید داده‌اند، یادآور شد: یکی از این معصومان حضرت امام صادق(ع) است که فرمود «من زارها وجب له‌ الجنه؛ هر کس فاطمه معصومه(س) را زیارت کند، بهشت بر او واجب است».
وی بیان داشت: همچنین امام رضا(ع) درباره زیارت خواهرشان حضرت معصومه(س) فرموده‌اند «من زار معصومه بقم کمن زارنی؛ هر کس معصومه را در قم زیارت کند، مثل کسی است که مرا زیارت کرده است» و امام جواد نیز فرموده‌اند « من زار عمتی بقم فله‌الجنه؛ هر کس عمه‌ام را در قم زیارت کند، بهشت بر او واجب می‌شود» و این سه روایت از معصومان نشان‌دهنده عظمت و جایگاه حضرت معصومه(س) در پیشگاه خداوند است.
حجت‌الاسلام میرشفیعی با اشاره به عظمت زیارت حضرت معصومه(س)، خاطرنشان کرد: پدر آیت‌الله مرعشی نجفی 40 شب به زیارت امیرمؤمنان علی(ع) مشرف شد و از حضرت درخواست داشت تا قبر حضرت زهرا(س) را به او نشان دهد، بعد از 40 شب وقتی حضرت علی(ع) را دید، حضرت به او فرمود، نمی‌توانم وصیت بانویم حضرت زهرا(س) را نادیده بگیرم ولی شما هر کاری دارید بروید سراغ کریمه اهل‌بیت(ع)، او گفت: یا امیرمؤمنان من حضرت زهرا(س) را کریمه اهل بیت می‌دانم، حضرت فرمود، منظور از کریمه اهل‌بیت(ع)، حضرت فاطمه معصومه(س) در قم است، خدای متعال، قبر حضرت فاطمه معصومه(س) را تجلی‌گاه حضرت فاطمه زهرا(س) قرار داده است.
وی در پایان اظهار داشت: ارتباط عجیبی بین حضرت زهرا(س) و حضرت معصومه(س) وجود دارد و به همین دلیل است که هر کس حضرت معصومه(س) در قم را زیارت کند مثل این است که حضرت زهرا(س) را زیارت کرده است./907/202/ع



۱۳۹۲/۱۱/۲۱






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن