تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):مؤمن نيازمند سه چيز است: توفيقى از پروردگار، پند دهنده اى از درون خويش و پذيرش از نصيح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803104522




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کرسی فقه مالکیه در دانشگاه مذاهب راه اندازی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



حجت الاسلام والمسلمین مبلغی:
کرسی فقه مالکیه در دانشگاه مذاهب راه اندازی می شود خبرگزاری رسا _ رییس دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به رویکرد دانشگاه در ایجاد کرسی های فقه مذاهب اسلامی گفت: به زودی کرسی فقه مالکیه در این دانشگاه افتتاح خواهد شد.



به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی همزمان با روز اتحاد ملی و وحدت امت اسلامی در ایام دهه مبارکه فجر خاطرنشان کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی د صدد است تا به جایگاهی مورد اعتماد برای جهان اسلام بدل گردد و با گشودن فضا روی عالمان اسلامی و آمد و شد آنها زمینه بیشترین تبادل علمی فراهم آید.
وی جذب دانشجو از خارج کشور، بازسازی سرفصل های رشته های مختلف در دانشگاه، ایجاد کرسی های مذاهب اسلامی، دعوت از اساتید جهان اسلام و تدریس به زبان عربی در کنار زبان فارسی را از جمله سیاست های این دانشگاه در حوزه آموزشی ذکر کرد.
وی ادامه داد: دانشگاه مذاهب اسلامی در قسمت پژوهش نیز فعال سازی رویکرد تجمیع قابلیت های مذاهب به منظور تحرک و پویایی علوم اسلامی (به معنای عام آن) و تقویت جریان تولید معرفت متکی به داده ها و داشته های مذاهب در حل مشکلات امت "بما هو امت" ، را مورد توجه قرار داده است.
ایجاد "رشته های میان رشته ای ناظر به مسائل امت" در دانشگاه
حجت الاسلام والمسلمین مبلغی با اشاره به جدی بودن دانشگاه در تعریف و ایجاد رشته های میان رشته ای ناظر به مسائل امت، گفت: در این زمینه گام های اولیه تاسیس مجلات علمی تخصصی مربوط به مطالعات میان رشته ای ، اخذ مجوز این رشته ها و تدوین متون درسی برای این رشته ها انجام گرفته است.
وی گفت این دانشگاه در طی چند سال آینده به جایگاهی نیرومند در زمینه تولید "گزاره های معرفتی دارای کارکرد علمی درجهت سالم سازی مناسبات همزیستانه امت" بدل خواهد شد.
رییس دانشگاه مذاهب اسلامی ایجاد و فعال سازی جریان فراوری علوم اسلامی در زمینه "هم زیستی اجتماعی و تقویت مناسبات امت با یکدیگر" با تکیه بر قابلیتهای همه مذاهب ، مشارکت بخشی به عالمان همه مذاهب در جریان تولید معرفت اسلامی ناظر به مسائل امت، بازتعریف مقارنه پردازی و تهیه سندی در این خصوص، احتراز از در پیش گرفتن تغلیب یک مذهب بر مذهب دیگر، فعال سازی، نهادینه سازی و دامنه بخشی به جریان تبادل علمی میان مذاهب را از سیاست های دانشگاه مذاهب اسلامی ذکر کرد.
وی با اشاره به سیاست های ناظر به وضعیت زیر ساختی دانشگاه گفت: جهت فعالیت های توسعه بخش به دانشگاه اولویت دادن به ایجاد امکانات زیربنایی سپس به فعالیت های روبنایی ، .تقویت سیاست رویکرد به بهره گیری از فارغ التحصیلان دانشگاه، نشست امکان سنجی و زمینه سنجی و بهره گیری از آنان و تشکیل کلاس های پودمانی و مهارت افزایی برای بهره گیری اقدامات جدی دراین دانشگاه در حال انجام است.
حجت الاسلام والمسلمین مبلغی جذب هیات علمی مجرب، بهره گیری از ظرفیتهای فکری و اجتماعی هیات امناء، ایجاد مکان مناسب و توسعه و افزایش امکانات مربوط به فضای دانشگاه و برقراری تعامل کارکردمند با دانشگاه های جهان اسلام و پرهیز از تشریفات اضافی را از دیگر برنامه های دانشگاه مذاهب اسلامی ذکر کرد./916/د102/ع 


۱۳۹۲/۱۱/۲۱






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن