تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حسـد ورزى به یکـدیگـر بپـرهیزیـد، زیـرا ریشه کفـر، حسـد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804081428




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تأکید سه دانشمند برجسته فیزیک جهان بر توانمندی ها و پیشرفت محققان ایرانی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تأکید سه دانشمند برجسته فیزیک جهان بر توانمندی ها و پیشرفت محققان ایرانی اصفهان- ایرنا- سه دانشمند برجسته فیزیک جهان با حضور در سمینار علمی بررسی ابررساناها در دانشگاه صنعتی اصفهان بر توانمندی ها و پیشرفت محققان ایرانی تأکید کردند.


به گزارش روز یکشنبه دانشگاه صنعتی اصفهان، در این نشست علمی و تخصصی، پروفسور «آنتونی جیمز لگت» (A.J.Leggett) برنده جایزه نوبل سال 2003 فیزیک در زمینه ابررسانایی و ابرشارگی و استاد دانشگاه «ایلینوی»، پروفسور «چو» (C.W.Chu) کاشف نخستین ابررسانای بالای دمای نیتروژن مایع در جهان و استاد دانشگاه «هیوستون» و پروفسور «پیکت» (W.E.Pickett) استاد برجسته دانشگاه «دیویس» کالیفرنیا شرکت کردند.
پروفسور لگت در این سمینار، ارتباط با دانشمندان برجسته ایران و اطلاع از روند فعالیت های علمی اساتید کشورمان را از مهمترین اهداف نخستین سفر خود به ایران عنوان کرد.
برنده جایزه نوبل سال 2003 فیزیک با اشاره به پتانسیل علمی بسیار خوب دانشمندان ایرانی تأکید کرد: محققان و دانشگاهیان ایران با در اختیار گرفتن امکانات بیشتر، شرایط بهینه ای را در عرصه علمی کشور به وجود خواهند آورد.
پروفسور چو نیز در این گردهمایی علمی، بالا بردن میزان دمای ابررسانایی را مهمترین هدف محققان این علم در سراسر جهان خواند و با اشاره به برگزاری نخستین کنفرانس بین المللی ابررساناها در سال 1999 در ایران، میزان فعالیت دانشمندان کشورمان و تجربه آنها در این زمینه را خوب و مثبت ارزیابی کرد.
دارنده 20 دکترای افتخاری از دانشگاه های معتبر دنیا، تجاری سازی و کاهش قیمت مواد ابررسانایی و نیز تکمیل نظریه ای جامع برای پاسخگویی همه جانبه به سؤالات علمی در این علم را مهمترین دغدغه زمان حاضر خود بیان و ابراز امیدواری کرد: دانشجویان ایرانی با ورود به این عرصه، موجب سرعت بیشتر پیشرفت ایران در ابررساناها شوند.
در ادامه این سمینار علمی، پروفسور پیکت تلاش و پیشرفت دانشمندان ایرانی در ارتباط با تحقیقات ابررسانایی را بسیار قابل توجه دانست و گفت: گسترش ارتباطات بین المللی شرایط بهتری را برای حرکت دانشمندان ایران در خط اول علم ابررسانایی ایجاد می کند.
عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز هدف از برگزاری این سمینار علمی را ارائه مباحث نظری، محاسباتی و تجربی ابررساناها به عنوان شاخه ای مهم از فیزیک ماده چگال و پاسخگویی به پرسش های تخصصی مخاطبان عنوان کرد.
«هادی سلامتی» گفت: ابررساناها موادی هستند که در مقابل انتقال الکتریسیته هیچ گونه مقاومتی از خود نشان نمی دهند و با توجه به هدر رفتن دوسوم انرژی تولیدی در نیروگاه ها در مسیر انتقال به محل مصرف، استفاده از سیم های ابررسانا موجب جلوگیری از این اتلاف شده و در نتیجه ذخیره سازی انرژی و استفاده بهینه در انتقال برق را به دنبال خواهد داشت.
وی با اشاره به تقسیم بندی ابررساناها به دو بخش دمای پایین و دمای بالا، به بیان کاربردهای وسیع این نوع مواد در فناوری های انتقال برق و نیز سیستم قطارهای سریع السیر پرداخت و افزود: با توجه به اینکه تنها 24 سال از کشف ابررساناهای دمای بالا می گذرد، حضور پروفسور چوˈ به عنوان پدرِ ابررساناهای دمای بالای جهان در دانشگاه صنعتی اصفهان کمک قابل توجهی به پاسخگویی به پرسش های علاقه مندان این علم کرد.
وی از تشکیل کارگروه های مشترک و برگزاری سمینارهای علمی با حضور استادان، دانشجویان و علاقه مندان علم ابررساناها از دانشگاه های سراسر ایران و دیگر کشورهای منطقه در دانشگاه صنعتی شریف در آینده ای نزدیک خبر داد و ابراز امیدواری کرد: برگزاری این سمینارها موجب سرعت یافتن پیشرفت ایران در ابررساناها شود.
د/7148**607**1504
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن