تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درگذشت عالم مصيبتى جبران ‏ناپذير و رخنه ‏اى بسته ناشدنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803875198




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طالبان پاکستان خواستار عفو سرکرده های تحت تعقیب خودشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بمنظور ادامه مذاکرات صلح با منتخبان دولت پاکستان / طالبان پاکستان خواستار عفو سرکرده های تحت تعقیب خودشد اسلام آباد - ایرنا - منابع خبری پاکستان روز یکشنبه گزارش دادند : شورای سیاسی طالبان پاکستان بمنظور ادامه مذاکرات صلح با منتخبان دولت خواستار انجام 15 مورد از سوی اسلام آباد بویژه عفو سرکرده های تحت تعقیب طالبان و حذف اتهامات عنوان شده علیه این گروه شبه نظامی در دادگاهها شد.


به گزارش ایرنا به نقل از شبکه های خبری پاکستان ؛ نشست های نمایندگان تحریک طالبان پاکستان (TTP) در کمیته مذاکرات صلح و اعضای شورا سیاسی این گروه شبه نظامی در وزیرستان شمالی پایان یافت.
در نشست شورای سیاسی طالبان و نمایندگان این گروه در مذاکرات صلح با دولت که در محل نامعلومی در وزیرستان شمالی برای دومین روز متوالی برگزار شد ؛ درخواستی در 15 بند از سوی اعضای ارشد این گروه شبه نظامی ارائه گردید.
به نقل از منابع خبری ؛ ˈتوقف حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به مناطق قبایلی ؛ اجرای شریعت اسلامی در دادگاه های پاکستان ؛ اعمال سیستم آموزش اسلامی در مدارس دولتی و خصوصی ؛ آزادی زندانیان طالبان از زندان ها ؛ بازسازی و جبران خسارت ساختمان ها و اموال عمومی در مناطق قبایلی برجای مانده از حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا و عملیات نظامی ارتش , کنترل مناطق قبایلی توسط نیروهای محلی ؛ خروج نیروهای امنیتی و حذف پاسگاه های ایست و بازرسی در این مناطق ؛ اتهامات و موارد دادگاهی علیه اعضای تحریک طالبان رفع گردد؛ تبادل زندانیان ؛ ایجاد عدالت در حقوق شهروندی ، جبران خسارت مالی به بازماندگان افرادی که در حملات هواپیماهای بدون سرنشین و یا عملیات نظامی ارتش کشته شده اند؛ عفو عمومی برای سرکرده های تحت تعقیب طالبان از سوی دولت ؛ نفی رسمی حمایت های آمریکا و همکاری در جنگ با نیروهای این کشور علیه شبه نظامیان ؛ لغو سیستم دموکراسی در سیاست های کلی دولت و پایان سیستم اقتصادی ربا در بانکهاˈ مواردی هستند که شورای سیاسی طالبان به نقل از سرکرده های خود از دولت پاکستان مطالبه کرده است .
شبکه های خبری نوشتند : شورای سیاسی طالبان در وزیرستان شمالی روز گذشته نیز با شیخ خالد حقانی معاون رییس طالبان دیدار کرده بودند .
منابع خبری نوشتند: نمایندگان طالبان در گفت وگوی صلح با منتخبان دولت مرکب از پروفسور محمد ابراهیم و مولانا یوسف شاه طی شب گذشته و امروز با شورا سیاسی طالبان به سرپرستی قاری شکیل در محل نامشخصی در شهر میرانشاه مرکز منطقه قبیله ای وزیرستان شمالی دیدار و گفت وگو کردند.
در دور دوم گفت وگو ها، شورای سیاسی طالبان بطور رسمی شرایط خود را به نمایندگان تحریک طالبان برای ارائه در کمیته گفت وگوهای صلح با منتخبان دولت پاکستان ارائه کرد.
به نقل از رسانه های خبری؛ برگزاری مذاکرات در مسیر قوانین شریعت اسلامی، خروج نیروهای ارتش از مناطق قبایلی و درگیر با شبه نظامیان و بویژه آزادی همدستان طالبان از زندان های پاکستان از شرایط ادامه گفت وگوها با منتخبان دولت از سوی طالبان است.
در این جلسه همچنین در مورد گزینه اجرای آتش بس نیروهای ارتش پاکستان با شبه نظامیان و مسائل مهم دیگر بحث و تبادل نظر شد.
نمایندگان طالبان در گفت و گوهای صلح بوسیله یک بالگرد دولت از وزیرستان شمالی به اسلام آباد منتقل خواهند شد.
کمیته نمایندگی طالبان نظرات شورای سیاسی و مطالبات تحریک طالبان را در اسلام آباد به منتخبان دولت در مذاکرات صلح ارائه می کنند.
مولانا عبدالعزیزˈ روحانی مسجد ˈلعلˈ (سرخ) اسلام آباد عضو کمیته نمایندگی طالبان پس از اولین مذاکره نمایندگان طالبان و منتخبان دولت در مذاکرات صلح؛ در گفت وگو با خبرنگاران افزود: دولت پاکستان بدنبال مذاکره با گروه طالبان مطابق با قانون اساسی این کشور است ولی شبه نظامیان تنها براساس اصول شریعت اسلامی در این گفت وگوها شرکت کرده و این اختلاف نظر ممکن است روند پیشبرد مذاکره صلح را با تاخیر روبرو کند.
به گزارش منابع خبری؛ پس از انصراف دو نفر از اعضای معرفی شده توسط طالبان برای انجام مذاکره با دولت پاکستان؛ اظهارات مولانا عبدالعزیز نیز می تواند شکست دیگری برای مذاکره کنندگان کمیته صلح طالبان محسوب شود.
گروه شبه نظامی تحریک طالبان پاکستان هفته گذشته ˈمولانا سمیع الحقˈ رییس حزب جمعیت علمای اسلام شاخه سمیع، ˈعمران خانˈ رییس حزب تحریک انصاف، ˈمولانا عبدالعزیزˈ و ˈمحمد ابراهیمˈ مسوول ایالتی حزب جماعت اسلامی در ایالت خیبرپختونخوا و ˈمفتی کفایت اللهˈ یک روحانی ارشد پاکستانی را به منظور از سرگیری مذاکرات صلح با دولت پاکستان معرفی کرد.
براساس این گزارش، عمران خان و مفتی کفایت الله از حضور در کمیته صلح به نمایندگی از گروه تحریک طالبان انصراف دادند و ˈمولانا فضل الرحمانˈ رییس حزب ˈجمعیت علمای اسلام شاخه فضلˈ نیز پیشنهاد حضور در کمیته نمایندگان طالبان را رد کرد.
عضو کمیته سه نفری طالبان پاکستان خاطر نشان کردکه وی از عضویت در کمیته مذاکره کنندگان به نمایندگی از طالبان انصراف نمی دهد ولی تا زمانی که دولت پاکستان گفت وگوهای صلح را مطابق با شریعت اسلامی انجام ندهد؛ وی نیز در جلسه مذاکره میان اعضای کمیته صلح دولت اسلام آباد و طالبان شرکت نمی کند.
آساق ** 1095**1856
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن