تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803826342




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سکوت در برابر توطئه دشمنان و افراد غرب زده جایز نیست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



آیت الله نوری همدانی:
سکوت در برابر توطئه دشمنان و افراد غرب زده جایز نیست خبرگزاری رسا ـ‌ حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که نباید در برابر توطئه دشمنان و افراد غرب زده سکوت کرد، گفت: باید به گونه‌ای با یکدیگر متحد و هم صدا باشید که کسی نتواند شما را ساکت کند.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار فعالان فرهنگی مذهبی کشمیر هند، در پاسخ به پرسش یکی از حضار مبنی بر این که برخورد ما با علمایی که از انقلاب اسلامی ایران دفاع نمی کنند و گاهی علیه آن سخن می گویند،‌ چگونه باشد؟ اظهار داشت: ما با سه گروه از مسلمانان مواجه‌ایم، عده‌ای طرفدار غرب هستند، برخی ساکت‌اند و برخی به حمایت از اسلام ناب برمی خیزند.
وی با تأکید بر این که نباید در برابر دو گروه اول ساکت ماند، افزود: این سه دسته در زمان پیامبر(ص) نیز بودند؛ ابوجهل‌ها و ابولهب‌ها با ایشان به مبارزه برمی خاستند، عده‌ای ایشان را در این مسیر یاری می کردند و گروهی نیز ساکت بودند.
این مرجع تقلید با اشاره به سختی‌های و پیچده‌گی‌های جنگ نرم نسبت به جنگ سخت، گفت: در این نوع جهاد باید ضمن حفظ اتحاد، مردم را نیز هوشیار و آگاه کنید و چهره واقعی غرب و دشمنان را به آنها بشناسانید و به گونه‌ای متحد باشید که کسی نتواند شما را ساکت کند.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: دین به ما می گوید امر به معروف، نهی از منکر و جهاد کنید و سکوت جایز نیست؛ در دنیای امروز لازم است مسلمانان با اعتقاد به مبارزه و جهاد در برابر دشمنان و مستکبران برخیزند؛ مسأله جهاد بسیار مهم است، شما باید در این راه همانند مالک اشتر، حُر و عمار عمل کنید.
حضرت آیت الله نوری همدانی به توطئه دشمنان برای خاموش کردن حرکت‌ها و بیداری شکل گرفته در میان مسلمان اشاره کرد و گفت: آمریکا و اسرائیل خود، انبار سلاح هسته‌ای دارند اما به ما می گویند شما حتی یک موشک معمولی هم نباید داشته باشید؛ اینها می خواهند کشورهای اسلامی عقب مانده باشند و قدرت دست آنها باشد.
وی خاطرنشان کرد: آنها به هندوستان و پاکستان فشار می آورد که نگذارند با ایران تعامل داشته باشند؛ اجازه نمی دهند این کشورها نفت و گاز از ما بخرند؛ ما همواره در برابر تمام توطئه‌های دشمن مقاومت کرده‌ایم و از این پس نیز ایستادگی خواهیم کرد.
حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که حق گرفتنی است، گفت: دست یابی به حق سعی، تلاش، جهاد و شهید دادن نیاز دارد؛ اگر بنشینیم و دست روی دست بگذاریم کسی حق ما را نخواهد داد؛ آزادی، استقلال، آموزه‌های دینی و ارزش‌ها از جمله حقوقی است که همه مسلمانان باید از آن برخوردار باشند.
وی به تاریخچه هند و این که سال‌ها مستعمره انگلیس بود، اشاره کرد و ابراز داشت: باید همه کشورها از نفوذ دشمنان و استکبار جهانی آزاد باشند و در امنیت زندگی کنند؛ اوایل انقلاب به عنوان نماینده امام(ره) سفری به کشورهای هندوستان و فیلیپین داشتم؛ به بسیاری از شهرهای هند را دیده‌ام و صفا، صمیمیت، درستی و پاکی مسلمانان آنجا را از نزدیک مشاهده کرده‌ام.
این مرجع تقلید گفت: به دلیل این که افکار، نیت و مسافرت شما برای اسلام است، عبادت محسوب می شود؛ این افکار را تقویت کنید، سخنان و اندیشه‌های امام(ره) را در اختیار مردم کشور خود قرار دهید، امیدورام در بازگشت شما به کشمیر اوضاع تغییر کند و هر کدام‌ شما با مشاهده وضعیت ایران از نزدیک بتوانید چراغ روشنی برای هدایت مردم باشید.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان آیه«إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ»اظهار داشت: یاری خدا یعنی یاری اسلام و انقلاب؛ اگر در این مسیر گام بردارید بی شک خدا نیز شما را کمک خواهد کرد.
گفتنی است در ابتدای این دیدار نماینده گروه در تشریح وضعیت کشمیر و ارائه گزارشی از برنامه‌ها و اهداف این سفر، گفت: انقلاب اسلامی ایران در کل هندوستان به ویژه در کشمیر تأثیر بسیار زیادی داشته است به نحوی که نه تنها شیعیان کشمیر بلکه برادران اهل تسنن نیز می گویند اگر بنا باشد در اینجا انقلابی صورت بگیرد باید مانند انقلاب اسلامی ایران باشد و رهبری همانند امام(ره) داشته باشیم.
وی افزود: این جمع از دوستداران امام(ره) و شهدا هستند؛ اساتید، دکتران، معلمان و بسیج مؤسسه امام خمینی(ره) کشمیراند که با هزینه خود به ایران آمده‌اند تا در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنند؛ از دیگر برنامه‌های این گروه زیارت حرم عبدالعظیم حسنی (ع) و مرقد مطهر امام راحل، بهشت زهرا(س) و شرکت در جشن‌های دهه فجر، بازدید از بیت امام(ره) و موزه عبرت و بازدید از مناطق جنگی ایران در قالب کاروان راهیان نور است./928/



۱۳۹۲/۱۱/۲۰






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن