تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك حديث بفهمى بهتر است از آن كه هزار حديث [نفهميده] نقل كنى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802444476




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شغلهایی که پاسوز واحدهای صنعتی تعطیل شدند/ نشست های چهره به چهره مدیران با صاحبان صنعت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > کرمانشاه گزارش خبری مهر؛
شغلهایی که پاسوز واحدهای صنعتی تعطیل شدند/ نشست های چهره به چهره مدیران با صاحبان صنعت
کرمانشاه - خبرگزاری مهر: از 942 واحد صنعتی در استان کرمانشاه تنها 420 واحد یعنی کمتر از نیمی از آنها فعال هستند. موضوعی که مسئولین استان کرمانشاه را بر آن داشت که با نشستی کاربردی با صاحبان واحدهای تولیدی، سنگ ها را از پیش پای لنگ صنعت کرمانشاه بردارند.



به گزارش خبرنگار مهر، واحدهای صنعتی و تولیدی نقش بسزایی در رشد اقتصادی و توسعه پایدار جوامع دارد و کشورهای صنعتی و پیشرفته همواره در تلاش برای تقویت این واحدها به منظور تقویت اقتصاد خود بوده اند. در این میان استان کرمانشاه با دار بودن 942 واحد صنعتی که 417 واحد آن در 19 شهرک های صنعتی مستقر هستند یکی از استان هایی است که به واسطه هم مرز بودن با کشور عراق و در اختیار داشتن 55 درصد از صادرات کل ایران به این کشور، می تواند با افزایش تولیدات خود از مزایای صادرات به نحو احسن استفاده کنند. هر چند از مجموع واحدهای صنعتی استان چیزی نزدیک به 420 واحد آن فعال هستند اما همین تعداد زمینه اشتغال نزدیک به هشت هزار و 500 نفر را فراهم کرده است. به عبارت بهتر چیزی حدود همین تعداد فرصت شغلی چشم به راه گردش چرخ واحدهای صنعتی تعطیل هستند. طی یکی دو سال اخیر اما مشکلات عدیده ای برای بسیاری از واحدهای صنعتی ایجاد و ضمن آنکه تولیدات آن ها را کاهش داد باعث تعطیلی موقت برخی از آن ها نیز شد تا مشکلات آن ها به اوج خود برسد. اکنون بارقه ای برای حل مشکلات این واحدها ایجاد و صاحبان صنایع امیدوارتر از قبل به تولید ادامه دادند به این امید که با تدبیر دولت تازه سرکار آمده مشکلاتشان به حداقل برسد. به همین منظور صبح امروز (یکشنبه) جلسه ای با حضور برخی صاحبان صنایع کرمانشاه و نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان که مسئولین صنعتی نیز در آن حضور داشتند تشکیل و به مشکلات بسیاری از آن ها رسیدگی شد به گونه ای که می توان گفت راضی جلسه را ترک کردند.

در جلسه بررسی مشکلات واحدهای صنعتی کرمانشاه، یکی از واحدهای صنعتی استان که به مشکلاتش رسیدگی شد تعاونی 3198 پویا اندیشان کرمانشاه تولید کننده انواع قیر بود که عدم نقدینگی، گران شدن مواد اولیه و رکود بازار فروش و داشتن 19 قسط عقب افتاده مشکلات مطرح شده این واحد بود. در خواستی هم که مسئول این واحد داشت استمهال اقساط و شش ماه تنفس بود که در نهایت با استمهال پنج درصد و دادن چهار ماه تنفس به آن برای آغاز پرداخت اقساط عقب افتاده آن به بانک عامل (ملی) موافقت شد. دیگر واحد صنعتی که به مشکلات آن رسیدگی شد، تولیدی دمپایی جواهری شهرستان پاوه بود که کمبود نقدینگی و نیاز به قالب های جدید مشکلات عمده این واحد تولیدی اعلام شد که درخواست استمهال مجدد و انتقال وثائق آن مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت مقرر شد تا پایان خرداد ماه سال آینده این واحد بدهی های خود را پرداخت و اقساطش را نیز طی 48 ماه به بانک عامل (ملت) پرداخت نماید. مشکلات شهرک صنعتی بیستون نیز در این نشست راه اندازی پست اختصاصی 63 کیلوولت شهرک، آسفالت، تصفیه خانه فاضلاب و راه اندازی اینترنت آن عنوان و مقرر شد تا اول اسفند مشکل اینترنت شهرک صنعتی بیستون مرتفع و تصفیه خانه آن نیز طی 18 ماه به بهره برداری برسد، ضمن اینکه مشکل برق و راه اندازی پست اختصاصی 63 کیلو ولت با نشست مشترک مسوولین شرکت توزیع برق و مسئولین شهرک حل و تصمیم گیری شود. تعاونی 1621 فرمالین تولید کننده انواع فرمالین نیز از دیگر واحدهای صنعتی بود که مشکلات آن که شامل بدهی معوق بخشودگی سود و جریمه و کمبود نقدینگی می شد، رسیدگی و قرار شد با پنج درصد پیش پرداخت، باقیمانده اقساط معوقه به بانک عامل (ملت) توسط این تعاونی طی پنج سال پرداخت شود. واحد "مه روز گیلانغرب" محافظ لوازم برقی آنتن و سایر محصولات برقی دیگر واحد صنعتی بود که در این جلسه مشکلات آن که عمدتا مربوط به بدهی ها و معوقات بانکی بود مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت مقرر شد این واحد طی 48 ماه و البته سه ماه تنفس معوقات خود را به بانک مربوطه (صادرات) پرداخت نماید و در صورتی که دو ماه نتواند اقساط خود را پرداخت نماید اقدامات قانونی علیه آن صورت گیرد.

بررسی مشکلات شرکت بازیافت تایر کرمانشاه، تولید کننده گرانول تایر، نخ و حلقه تایر که به علت آتش سوزی غیرفعال شده است نیز در دستور کار مسئولین قرار گرفت. تخریب کامل سوله در نتیجه آتش سوزی، بدهی معوقات و جریمه دیرکرد بیمه به میزان کمتر از یک سوم مبلغ تسهیلات از جمله مشکلات این شرکت عنوان شد و در خواست مسوول آن، مساعدت بانک عامل (صنعت و معدن) برای بخشش جریمه و همچنین تقسیط مجدد اصل بدهی بود. پس از اظهارات مسوول مربوطه، مقرر شد بانک صنعت و معدن کرمانشاه با بانک مرکز برای بخشش جریمه رایزنی و نتیجه در اسرع وقت اعلام گردد. در این نشست همچنین مشکلات تعاونی 2594 جهان اکسیژن غرب، تولید کننده گاز اکسیژن نیز مورد بررسی قرار گرفت که این مشکل شامل طولانی شدن روند احداث به علت مشکلات عدیده بوده که در نهایت باعث افزایش قیمت تجهیزات خط تولید گردیده، عنوان شد. درخواست این تعاونی، اعظای تسهیلات تکمیلی از بانک ملی بود که مقرر شد تصمیمات لازم در خصوص پرداخت یا عدم پرداخت تسهیلات در آینده نزدیک و با تشکیل جلسه در معاونت برنامه ریزی استانداری و با حضور نمانیده این تعاونی و نماینده بانک عامل (ملی) به عمل آید. در این جلسه شرکت گل بین تولید کننده انواع حبوبات، ادویه جات و خشکبار نیز به طرح مشکلات خود پرداخت که مهمترین آن عقب افتاده 33 قسط این شرکت بود که با موفاقت بانک عامل (صادرات) و همچنین تصمیم مسئولین قرار بر این شد تا از امروز این شرکت نسبت به پرداخت بدهی های خود به صورت اقساطی اقدام کند. شرکت گل افشان دالاهو غرب تولید کننده انواع دوغ، آبمیوه و آب آشامیدنی دیگر واحد صنعتی بود که مشکل آن فروش اقساطی تسهیلات دریافتی از محل بنگاه های زودبازده عنوان شد و درخواستی هم که از سوی مسوول شرکت مطرح شد محاسبه سود تسهیلات دریافتی به نرخ سود 12 درصد بود. پس از بیان مشکلات فوق، مقرر شد استاندار کرمانشاه با مدیرعامل بانک عامل در کشور (تجارت) برای اندیشدیده شدن تمهیدات لازم مکاتبه کند.

حمایت از واحدهای تولیدی به رشد اقتصادی کرمانشاه منجر می شود در پایان این نشست استاندار کرمانشاه در گفتگو با مهر، با اشاره به اهمیت وجود واحدهای صنعتی و نقشی که آنان در شکوفایی اقتصاد ملی می توانند ایفا کنند، تقویت بیش از پیش این واحدها را خواستار شد و گفت: حمایت از این واحدها در واقع حمایت از اقتصاد استان و کمک به رشد آن خواهد بود. ابراهیم رضایی، افزود: واحدهای صنعتی نقش مهمی در رشد و پویایی اقتصاد هر جامعه دارند و اگر تضعیف شوند مطمئنا اقتصاد نیز ضعیف می شود و زمانی هم که اقتصاد ضعیف شود کشور و جامعه ضعیف خواهند شد. وی یادآور شد: در جلسه ای که با صاحبان صنایع و به منظور رفع مشکلات آن ها داشتیم خوشبختانه تصمیمات خوبی برای حل مشکلات آن ها اتخاذ و توانستیم آنان را همچنان به کار و تولید دلگرم کنیم. رضایی با بیان اینکه کمک به واحدهای صنعتی و تولیدی وظیفه همه مدیران و مسئولین است، اظهار داشت: خوشبختانه چنین روحیه ای نیز میان مسئولین وجود دارد و همگی آنان خواستار حل هرچه سریعتر مشکلات این واحدها به منظور رونق گرفتن تولیدات استان هستند. وی افزود: بانک های استان نیز همکاری بسیار خوبی با صاحبان صنایع دارند و تا جایی که برای آن ها مقدور بود با آنان کنار آمده و کمکشان کردند که امدواریم این روحیه همدلی و اتحاد همچنان تا رفع تمامی مشکلات و یا به حداقل رسیدن آن ها ادامه داشته باشد.


۱۳۹۲/۱۱/۲۰ - ۱۰:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن