تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802509794




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد 125 برابری اماکن ورزشی قم پس از انقلاب اسلامی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رشد 125 برابری اماکن ورزشی قم پس از انقلاب اسلامی قم - ایرنا - انقلاب اسلامی ایران در حالی وارد سی و ششمین بهار خود می شود که رشد امکانات ورزشی خصوصا در شهرستان ها یکی از ثمرات این انقلاب پرشکوه بوده است.


به گزارش ایرنا، پیش از انقلاب اسلامی در همه زمینه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با توجه به شرایط خاص قم به عنوان مهد مبارزات انقلاب اسلامی شاهد بی توجهی رژیم ستم شاهی بودیم و مردم قم از حیث مسائل ورزشی و تفریحی دچار محرومیت شدید بودند.
در امور ورزشی تعداد مکان های ورزشی دولتی در قم در زمان طاغوت تنها سه مکان ورزشی شامل زمین فوتبال خاکی، سالن بوکس و سالن مشترک بین رشته های کشتی، ژیمناستیک و برخی رشته های دیگر بود که جملگی در استادیوم تختی این شهر فعال بودند.
چند مکان زورخانه ای و باستانی نیز پیش از انقلاب اسلامی وجود داشت که به صورت مردمی اداره می شد و تعدادی فضاهای ورزشی نیز در مدارس وجود داشت که از استاندارد لازم برخوردار نبود.
مدیرکل ورزش و جوانان قم با اشاره به رشد فضاهای ورزشی این استان پس از انقلاب اسلامی به ایرنا گفت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و رویکرد مناسب نظام و دولت ها به قم شاهد رشد چشم گیری در فضاهای ورزشی بودیم که رشدی 125 برابری در اماکن ورزشی شامل فضاهای تحت نظارت اداره کل ورزش و جوانان، سایر دستگاه های دولتی چون مدارس و دانشگاه ها و اماکن خصوصی می شود.
عباس جهان بینی بیان داشت: عمده رشد ورزش در قم به پس از استان شدن این شهر بر می گردد و تا پیش از سال 75 حدود 13 مکان ورزشی به فضاهای قم اضافه شده بود اما پس از استان شدن رشد چشم گیری در فضاهای ورزشی قم را شاهد بوده ایم.
مدیرکل ورزش و جوانان قم گفت: در حال حاضر بیش از 375 مکان ورزشی مربوط به اداره کل ورزش و جوانان، ادارات و نهادهای دولتی و بخش خصوصی در قم فعال است که در مقایسه با شرایط قبل از انقلاب اسلامی، رشد 125 برابری را نشان می دهد.
وی اظهار داشت: در حال حاضر اداره کل ورزش و جوانان 90 مکان ورزشی در استان دارد و یکی از نکات برجسته پس از پیروزی انقلاب اسلامی توجه به ورزش بخش های تابعه و روستاها است و 20 مکان از مجموع مکان ها در روستاها واقع شده است که نشان از عزم نظام نسبت به توجه به مناطق محروم و روستایی دارد.
وی یادآور شد: دستگاه های دولتی و بخش خصوصی هم سرمایه گذاری خوبی در ورزش قم کرده اند و بالغ بر 150 باشگاه خصوصی در شهر قم و شهرهای تابعه فعال هستند و 135 مکان ورزشی نیز از سوی دستگاه های دولتی دیگر در قم فعال است.

* افزایش تعداد رشته های ورزشی و هیات های فعال در قم
علاوه بر توسعه زیرساخت های ورزشی پس از انقلاب اسلامی شاهد رشد قابل توجهی در ابعاد ورزش همگانی و قهرمانی در قم بوده ایم، پیش از انقلاب ورزش قم مشمول ورزش آموزشگاهی و مدارس بوده است و مسابقات قم عمدتا در قالب ورزش های آموزشگاهی برگزار می شده است.
پیش از انقلاب اسلامی تنها هشت رشته فعال چون دو و میدانی، وزنه برداری، فوتبال، والیبال ، بسکتبال و کشتی را در قم داشتیم و در بخش زنان عمدتا ورزش سازمان یافته و رسمی به جز ورزش مدارس نداشتیم.
مدیرکل ورزش و جوانان قم در این زمینه ابراز داشت: هم اکنون44 رشته ورزشی در بخش مردان و 38 رشته در بخش زنان در استان قم فعال هستند که این امر نشان دهنده آن است که قم در رشته های ورزشی مورد توجه قرار گرفته است.
وی یاد آور شد: پیش از انقلاب اسلامی حضور قم در حوزه ورزش قهرمانی نیز بیشتر در رقابت های قهرمانی در رشته های انفرادی بوده است و با توجه به این که یک شهرستان زیر مجموعه استان تهران و مرکزی بوده ایم تیم های ما در قالب مسابقات استانی در این استان ها حضور می یافتند و ورزشکاران ما امکان حضور در مسابقات ملی و برون مرزی را کمتر پیدا می کردند.

*حضور 58 تیم قمی در لیگ های کشوری و 150 ملی پوش در تیم های ملی
با توسعه ورزش قهرمانی در استان قم و شکل گیری تیم های ورزشی و ارتقای قم به استان این فرصت ایجاد شد که جوانان و ورزشکاران قم در رقابت های مختلف قهرمانی کشور در قالب تیم های ورزشی و حضور در لیگ های مختلف کشور فعال باشند.
جهان بینی در این زمینه گفت: هم اکنون در قم بالغ بر 58 تیم در دسته های مختلف لیگ های کشوری و در رده های سنی مختلف حضور دارند که سر آمد تیم های لیگ برتری در رشته های فوتسال، هندبال ، والیبال ، کاراته و فوتبال هستند.
وی تاکید کرد: شهر قم قبل از انقلاب عمدتا دو سه ورزشکار عضو تیم های ملی داشته است اما امروز بالغ بر 150 نفر از جوانان قمی به تیم های ملی دعوت شدند و نزدیک به 50 نفر افتخار پوشیدن پیراهن تیم های ملی را پیدا می کنند.ک/4
7408 / 380/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن